Kundservice i skrift - företagsanpassad

Längd
1-4 dagar beroende av behov
Längd
1-4 dagar beroende av behov
Få mer information om utbildningen, arrangörerna svarar oftast inom 48h 👍

Kursbeskrivning

kommunikation

Effektiva metoder och verktyg som är ett måste för serviceorganisationer som vill kunna erbjuda wowservice

Idag räcker det inte längre att erbjuda bra service. Att gå från bra till wow i kundmötet har aldrig varit viktigare och serviceexperten Emilie lär er hur ni gör det i skrift. 

Detta är ett utbildningsprogram för företag som är redo att ta steget från bra till wow, som vill höja servicenivån ytterligare och ge medarbetarna en gemensam grund och samma förutsättningar att kunna ge wowservice till era kunder.

Hur kunder blir bemötta i kundservice är en nyckel till goda affärsrelationer och lojala kunder som blir era ambassadörer. Ett serviceproffs löser inte bara kundens problem utan bidrar också till företagets affärsmål och hjälper till att stärka kundrelationerna och varumärket.

95% av svenska kunder delar vidare sina dåliga upplevelser
86% av kunderna kan dessutom tänka sig att betala mer för en bättre kundupplevelse

I denna utbildning får du det ni behöver för att imponera på era kunder i varje skriftligt kundmöte och för att undvika att de sprider vidare en dålig upplevelse. Den hjälper dig och dina medarbetare att utveckla och effektivisera era kundkontakter på ett framgångsrikt sätt. Service, wowservice, är ett hantverk och i denna utbildning fyller vi på verktygslådan med olika metoder och verktyg du kan använda i olika situationer. Utbilda dina kundansvariga och ge dem rätt kompetens så har företaget råd att göra misstag! 

Välkommen till en utbildning i kundservice som säkerställer att du levererar wow i mötet med kunden!

Utbildningen är framtagen av serviceexperter som själva har lång erfarenhet av att jobba med service, som både kan ställa sig i medarbetarnas skor och vet vad olika kunder vill ha i olika situationer. De utvecklar och testar ständigt sina verktyg skarpt då de varje vecka är där ute och hjälper olikaserviceorganisationer i olika branscher och lyssnar på samtal och läser korrespondens mellan kunder och företag.

Sagt av en tidigare deltagare:
"En del kurser blir ett certifikat som hamnar på väggen.
Sedan finns det kurser som fortsätter att ge, långt efter att de är avslutade.
Kundsupport är verksamhetens starkaste koppling till sina kunder.

Lilo hjälpte oss sätta mål, standarder och stöd för att ta vår kundsupport till nästa nivå. Vi har nu verktygen att ge just våra kunder ännu bättre service."


- Christian SpringeProduktionschef, Azets

Målgrupp

Utbildningen vänder sig till dig som arbetar inom kundservice och använder mail eller chatt i din kundkommunikation. Du kan t ex arbeta inom kundservice, i reception eller med support. I dina arbetsuppgifter ingår att skriftligt besvara frågor, bemöta klagomål, ta emot synpunkter, ge information osv.

Kursinnehåll

Exempel på kursinnehåll för våra kunder:

Vad är wowservice?

- Vad vill kunderna ha för service 2023? 

- Från bra service till wowservice och varför.

- Servicens viktigaste byggstenar.

Din roll som serviceproffs.

- Din inre och yttre spelplan.

- Hur ditt mindset påverkar din kommunikation och ditt resultat.

- Service som mindset.

- Ditt kommunikationssätt - dina styrkor och överdrivna styrkor. 

Kundmötet.

Hur du blir flexibel genom att kommunicera anpassat till person och situation och till hur vår hjärna fungerar.

- De vanligaste kommunikationspreferenserna och hur du når fram till dem. 

-  5 kommunikationsvanor för att kunna ge wowservice och samtidigt vara effektiv.

- Vinnande skriftlig kommunikation och vilka delar som behöver vara med.

- Ord och meningar att använda och att undvika. 

- Hur du disponerar information i skrift för att nå så många som möjligt.

- Vanliga misstag, krockar och fallgropar att undvika i skriftlig kommunikation.

Effektiva verktyg för:

- Att känna igen olika kommunikationssätt och anpassa din kommunikation till mottagaren.

- Att nå fram till så många som möjligt samtidigt.

- Att paketera negativa budskap positivt.

- Effektivare och snabbare ärendehantering. 

- Hur du kan göra det lilla extra.

- Att hantera missnöjda kunder.

- Hur du kan arbeta med att utveckla organisationen med hjälp av kundinsikter.

Vad händer sedan?

Efter utbildningstillfällena får ni:

- Övningar att göra i vardagen.

- Checklista för effektiv skriftlig kommunikation så medarbetarna kan coacha sig själva.

- Utbildningsmaterial för onboarding av nya medarbetare och coachning av befintliga medarbetare i sktiftlig kommunikation

- Sammanställd dokumentation från alla utbildningstillfällen som kan lägga till grunden till er egna unika servicekultur.

- Dokument med förslag på enkel och effektiv uppföljningsmetodik.

Upplägg

Upplägget skräddarsys utifrån ditt företags eller din organisations behov och förutsättningar. 

Startdatum är flexibla och vi kan hjälpa dig att identifiera var fokus behöver ligga för utbildningarna.

Kursledare

Emilie Loman håller i de flesta utbildningar själv men har ibland med konsulter som är experter på kompletterande områden.

Emilie har jobbat med service i många olika roller och branscher. Allt från snabbköpskassörska och på restaurang till att bygga upp mobiloperatören 3s kundservice i sociala medier och 3Företags ServiceAkademi, ta fram utbildningsprogram för olika företag och att coacha medarbetare i service och bemötande.

Hon är utbildad pedagog, skriftlig kommunikatör, säljare och serviceproffs.

Emilie Loman

Examen, diplom m.m.

Deltagaren får ett diplom efter avslutad utbildning.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Kundservice i skrift - företagsanpassad, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.
Serviceproffsen Wowservice AB
Högbergsgatan 40
118 26 Stockholm

Emilie Loman är en serviceexpert med över 20 års erfarenhet av att ha arbetat med kundservice, kundupplevelser och kommunikation i olika positioner och olika branscher.Sedan 2016 driver hon Serviceproffsen Wowservice AB med visionen är att höja statusen på serviceyrket och...

Läs mer om Serviceproffsen Wowservice AB och visa alla utbildningar.

Highlights