Visa utbildning.se som: Mobil

Allt inom kundservice i världsklass - företagsanpassad

Lindström Loman AB
Kort om utbildningen
Beror på resultatet som vill uppnås
Nästa tillfälle: Digitalt eller på plats när det passar dig - Sverige
Företagsanpassad utbildning
   
Rikstäckande
kommunikation

Kursbeskrivning

Utbildningar, föreläsningar, konsultuppdrag
- inom wowservice och bemötande för företag

Wowservice - är du först, sist eller mittemellan? 
Idag räcker det inte längre att erbjuda bra service. Att gå från bra till wow har aldrig varit viktigare och serviceexperterna Joakim och Emilie lär er hur ni gör det inom de områden ni vill ha hjälp med inom service.

Kundservice är hjärtat i en organisation. Kundservice sitter på en guldgruva av information och har möjligheten att skapa lojala kunder som köper mer och berättar om er för fler. Ändå ses kundservice fortfarande ofta som ett kostnadsställe och en slasktratt som förväntas lösa kundernas problem. Problem som ofta har sitt upphov i en annan del av organisationen. 

Idag när produkter, erbjudanden och priser går att kopiera är det upplevelsen i kundmötet med er som är unik och det är där ni kan sticka ut från andra företag. Det räcker inte längre med bra service och nöjda kunder för nöjda kunder kan potentiellt gå till ett annat företag bara för att testa. Och är servicen bra där stannar de där. Idag behöver ni leverera wowservice och wow:a kunderna för att de ska bli era marknadsförare och ambassadörer. 


Vad vill du uppnå eller slippa?
I denna insats skräddarsyr och anpassar vi efter det mål ni har. Vi anpassar upplägget baserat på vilka ni är som organisation, vilken roll ni har och vilket resultat ni vill uppnå. Några av de populäraste tjänsterna vi har är:

* Utbildningar och föreläsningar

* Skapa en servicekultur

* Införa Root Cause

Om serviceexperterna.
Vi har många års erfarenhet av att utbilda och driva utvecklingsarbete inom service åt olika företag och organisationer i olika branscher och har båda arbetat med service i större delen av våra yrkesverksamma liv. Vi har utbildats hos Disney i Orlando och gjort vår research på fältet. Vi är där ute hela tiden hos olika företag och kundserviceorganisationer och lyssnar på hundratals samtal och läser skriftlig kommunikation varje vecka. Vi poddar, skriver och föreläser även om service för att höja statusen på serviceyrket och kvaliteten på service. Vi vet vad era kunder vill ha och hur de vill ha det. 

Video

Upplägg

Kursen skräddarsys helt utifrån företagets eller organisationens behov och förutsättningar. Startdatum är flexibla och vi på wowservice.se kan hjälpa er att identifiera var fokus behöver ligga under utbildningen.

En företagsanpassad insats har flera fördelar. Ni kan själva bestämma datum för insatsen så att det fungerar för er, sekretessen på företaget bibehålls då inga utomstående deltar, hela grupper får ny kunskap på en och samma gång, det blir som teambuilding vilket stärker samarbetet internt.

Innan insatsen genomlyser vi din organisation eller grupp och pratar ihop oss om era behov och förutsättningar. Allt för att vi ska kunna anpassa insatsen till er unika situation. 

Kursledare

Joakim Lindström och Emilie Loman håller i alla utbildningar själva.
Joakim har lång erfarenhet av att jobba med service i olika positioner och branscher, allt från hotellreceptionist till ansvarig för kundrelationer för telekomjätten Verizons alla företagskunder i hela världen. Han är utbildad kommunikatör, journalist och filmvetare, bland annat. Han grottar gärna ner sig på detaljnivå och kan vrida och vända på ord länge och är expert på att korta ner Emilies långa utsvävande texter till en mening. Att sammanfatta helt enkelt.

Emilie har jobbat med service i många olika roller och branscher, allt från snabbköpskassörska till att bygga upp mobiloperatören 3s kundservice i sociala medier och 3Företags ServiceAkademi. Hon är utbildad pedagog, skriftlig kommunikatör, säljare och serviceproffs. 

Emilie har hela tiden nya idéer och är bra på att starta upp nya projekt som sedan Joakim fullföljer och gör verklighet av.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Allt inom kundservice i världsklass - företagsanpassad , direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 1 recensioner.

Christian, Produktionschef
En del kurser blir ett certifikat som hamnar på väggen. Sedan finns det kurser som fortsätter att ge, långt efter att de är avslutade. Kundsupport är verksamhetens starkaste koppling till sina kunder. Lilo hjälpte oss sätta mål, standarder och stöd för att ta vår kundsupport till nästa nivå. Vi har nu verktygen att ge just våra kunder ännu bättr...
Visa mer

Lindström Loman AB

Joakim Lindström och Emilie Loman, tillsammans även kallade Lilo, är serviceexperter med visionen att höja statusen på serviceyrket och kvaliteten på service. De har lång erfarenhet av att ha arbetat med kundservice, kundupplevelser och kommunikation i olika positioner och olika...


Läs mer om Lindström Loman AB och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Lindström Loman AB

Högbergsgatan 40
118 26 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
(5,0)
Baseras på 1 recensioner.
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
(4,9)
Baseras på 11 recensioner.
Alla recensioner för arrangören
Intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Allt inom kundservice i världsklass - företagsanpassad från Lindström Loman AB, fyll i dina uppgifter: