Visa utbildning.se som: Mobil

Nätverksgrupp People & Culture (HR-chefer)

Leaders Alliance
Kort om utbildningen
Medlemskapet löper 1 år från första nätverksträffen
24 995 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2020-04-01 - Stockholm
Öppen utbildning
   
Stockholm

Kursbeskrivning

I vår nätverksgrupp ”People & Culture” för HR-chefer tar vi upp aktuella teman och ämnen för att hitta innovativa lösningar på de utmaningar ni ställs inför i rollen som HR-chef för att nå högre resultat. Utöver den kunskap och kompetens som förmedlas genom erfarenhetsutbytet mellan medlemmarna har vi specialiserade facilitatorer och professionella externa experter med spetskompetens inom de aktuella ämnena.

Målgrupp

Vi söker framåtlutade profiler som vill fortsätta utvecklas i er roll tillsammans med andra peers. Är du HR-chef, HR Manager, Head of HR, HR-direktör, Personalchef eller motsvarande på ett medelstort till stort bolag är du välkommen att ansöka om medlemskap.

Kursinnehåll

Våra teman är framarbetade av facilitator, experter och erfarna HR-chefer. Då vi alltid utgår från gruppens önskemål och åsikter kommer ni som grupp gemensamt välja, samt definiera, de teman som ska utgöra agendan för året. Detta för att det ska bli så aktuellt för er som möjligt.

Aktuella förslag på teman är:

Employer Branding & EVP

  • Hur attraheras, rekryteras, utvecklas och avvecklas samt behålls rätt kompetens med rätt attityd?
  • Vad är rätt incitamentstruktur och nyckeltal?
  • Hur möts förväntningarna från generation Z? Vad är rätt kompetensutveckling och talent management?

Adding Value

  • Hur bidrar och ökar ni som HR-chefer till värdeökningen för ditt företag?

Disruptive Technology & Knowledge Management

  • Hur tillgodoser ni att er HR-avdelning hänger med i utvecklingen och hur förändras arbetssättet av den digitala transformationen? (Digitaliserande avtal, system för kontrakthantering, arkivering etc.)

The ”Why”

  • Företagets värderingar, kultur, tydlighet & ledarskap
  • Hur säkerställs att alla jobbar värderingsstyrt och mot samma mål? Den nationella/globala dimensionen, kulturella skillnader, vilken hänsyn ska tas etc.

Organisationsutveckling

  • Hur bygger man bolagets organisation, samt HR-avdelning, effektiv och relevant vid varje tidpunkt utifrån bolagets mål/behov?

Upplägg

Varje rollspecifik grupp består av cirka 20 noggrant utvalda personer som är på en jämn strategisk nivå med liknande ansvarsområden och utmaningar. Detta är för att säkerställa att varje medlem får ut maximalt värde av sitt medlemskap i Leaders Alliance.

Medlemskapet löper över 12 månader och inkluderar fem nätverksträffar som utgörs av halvdagar och börjar eller avslutas alltid med en trevlig affärslunch. Vid varje nätverksträff har vi en erfaren facilitator och vid tre tillfällen tar vi in externa experter med spetskompetens inom det aktuella ämnet. För att höja värdet och alltid vara actionorienterade använder vi oss alltid av workshops som metod och inte föreläsningar. Nätverksträffarna äger rum i exklusiva lokaler i centrala Stockholm som inspirerar till kreativitet och innovativt tänkande. Preliminär start är i Q2 2020, exakta datum bestäms dock i enlighet med gruppen för att alla ska ha möjlighet att delta på samtliga träffar under året.

Utöver de fem nätverksträffarna anordnar vi cirka 15-20 events under året där du får möjlighet att träffa och nätverka med övriga medlemmar i Leaders Alliance. Eventen kan exempelvis vara frukostföreläsningar, AW, golftävling, yoga, fotbolls-EM med middag och Leaders Alliance Thursday Lunch den första torsdagen varje månad.

För att säkerställa nivån i grupperna har vi har en urvalsprocess. Vid visat intresse kontaktar vi er för en kortare intervju och för att prata vidare om ett medlemskap i Leaders Alliance.

Kursledare

Facilitator: Ulrika Spåls, Facilitator på Leaders Alliance.

Ulrika har 25 års erfarenhet av seniora roller inom HR, varav 15 år på Sandvik, 6 år på Billerud Korsnäs och 3 år på Lernia. I tillägg har hon även varit ordförande i Sveriges HR Förening i 6 år. Med mottot »Stay out of the comfort-zone« har hon alltid varit väldigt affärsfokuserad och är en otroligt skicklig facilitator som älskar att utmana i diskussioner.

Extern expert: Tre olika per år som bestäms efter att teman gemensamt har fastställts av gruppen vid uppstartstillfället. Detta för att säkerställa att de externa experterna som tas in besitter rätt spetskompetens inom det aktuella temat.

Ansvarig för gruppen: Carl-Johan Marköö, Leaders Alliance.

Telefon: 073-980 17 20

Mail: cj.markoo@leadersalliance.se

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Nätverksgrupp People & Culture (HR-chefer), direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Leaders Alliance

Leaders Alliance

Great minds don´t think alike! Leaders Alliance är ett oberoende, exklusivt chefs- och kompetensnätverk för skandinaviska ledare som skapades för att ge ledare en plattform och ett sammanhang att växa i. Vår unika trestegsmetodik skiljer oss från andra nätverk och...


Läs mer om Leaders Alliance och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Leaders Alliance

Västmannagatan 3
111 24 Stockholm

 Visa telefonnummer