Visa utbildning.se som: Mobil

Kundservice & Kriskommunikation

Kunskapskontoret
Kort om utbildningen
Längd: 1 dag
Pris: 4 900 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: Kontakta oss för att hitta en tid som passar er - Sverige
   
Ort: Malmö, Rikstäckande
Typ: Företagsanpassad utbildning

Kursbeskrivning

Kundbemötande

Utbildningen hjälper dig/er utveckla de verktyg som ni behöver för att starta upp en väl fungerande kundservice, eller för att ta en redan existerande kundserviceavdelning till nästa nivå. Ta del av enkla och tydliga råd kring hur man som företag hanterar en krissituation och hur man bäst återbygger kunders förtroende efter en kris. Kursens båda delar innehåller handfasta tips och konkreta exempel på hur du som medarbetare enskilt och i grupp kan förbättra och utveckla företagets servicepotential samt hur du hanterar och bemöter kunder och konsumenter när något har gått snett.

Mål:
Stärka medarbetarens möjlighet till att ge god service
Ha verktyg för att hantera och driva en framgångsrik serviceavdelning
Krishantering på ett enkelt och användbart sätt
Grund till en gemensam policy för kundkommunikation

Målgrupp

Kundservicemedarbetare, kommunikatörer, pressansvariga, receptionister, sociala medie-ansvariga.

Kursinnehåll


Vad är god kundservice
Kundbemötande och ansvar
Hjälpmedel för en effektiv service
Nöjd-kund- garanti
Vad är en kris
Checklista vid krisläge
Vad bör man absolut inte göra
Konkreta fall
Workshop med övningar
Kursmaterial i digital form

Kursledare

Alexandra Nedstam, prisbelönt kundservicechef och Marthina Elmqvist, rutinerad
kommunikatör.

Intresseanmälan

Vill du få mer information om Kundservice & Kriskommunikation? Fyll i formuläret så blir du kontaktad av utbildningsarrangören.

Kunskapskontoret

Kunskapskontoret

Kunskapskontoret AB erbjuder ett brett sortiment av utbildningar inom arbetsmiljö, kemikaliehantering, och brandskydd på svenska eller engelska. Vi är certifierade genom Brandskyddsföreningen för heta arbeten, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap för alla våra utbildningar om farligt gods. Vi håller oss...


Läs mer om Kunskapskontoret och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Kunskapskontoret

Smålandsgatan 19
21430 Malmö

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Kundservice & Kriskommunikation!

Arrangörsrecensioner
          (4,7)
Baseras på 37 recensioner
Alla recensioner för arrangören