Kursbeskrivning
Effektiv och professionell kommunikation i telefon
En lärorik utbildning där vi fördjupar oss i att kommunicera över telefon. När kunderna själva kan söka rätt på svaren på många enkla frågor, så behöver medarbetarna i kundservice kunna svara på allt svårare frågor. Dessutom vill många kundserviceavdelningar i större utsträckning arbeta med relevant och genomtänkt merförsäljning. Det ställer höga krav på att kommunicera väl!
Du som deltar i denna utbildning arbetar med kundservice och vill bli ännu bättre på att bemöta kunder via telefon. Kanske vill du få svar på varför dina telefonsamtal ibland går bättre och ibland sämre. Kanske har du nyligen fått i uppdrag att börja med merförsäljning via telefon och vill veta hur du på ett bra sätt får in sälj i samtalet. Oavsett vilken beskrivning som passar in på dig ger utbildningarna dig fler verktyg för att kommunicera framgångsrikt via telefon.
Målgrupp
Utbildningen riktar sig till dig som i din yrkesroll hanterar inkommande och ibland utgående telefonsamtal. Du som går utbildningen är till exempel kundservicemedarbetare eller teamledare och kommunicerar ofta med kunder, kollegor eller medarbetare. Inga förkunskaper krävs.
Upplägg
Utbildningens innehåll för dig som arbetar med kommunikation på telefon:
- Röst och ordval
- Checklista för bra telefonsamtal
- Samtalsstyrning
- Tolkningar och missförstånd
- Mental inställning för bra telefonsamtal
- Merförsäljning och proaktivitet
- Hantera upprördhet i telefonsamtal
Tid & plats
Praktiska detaljer:
Tid: Kl: 09.00–16.00
Plats: Kontaktas kontor, c/o Ioffice, Kungsgatan 60, 111 22 Stockholm
Investering
Kontaktas medlemmar: 3 900 SEK
Icke-medlem i Kontakta: 5 900 SEK
(moms tillkommer)
Kursledare
Utbildningsledare
Utbildningen genomförs tillsammans med service-experten Emilie Loman.
Välkommen till Kontakta!
Kontakta samlar marknadens bästa och mest prisvärda utbildningar för kundservice i KontaktAkademin. Kontakta är en organisation som företräder Trygga Kundkontakter och är det självklara navet, experten och opinionsbildaren i Sverige för allt som gäller kundkommunikation via telefon och digitala kanaler....