Visar 1-25 av 99 träffar
Läs hur vi sorterar resultat
Vill du vet mer om hur vi sorterar resultat? Läs mer om hur vi rankar utbildningar i sökresultatet.
Visar 1-25 av 99 träffar
1
2
3
4

Mer om Marknadsföringskurser

Marknadsföring är ett brett begrepp för att beskriva ett företags eller en organisations arbete på en marknad, ofta ansett som en nyckelfaktor till framgång. För många är det liktydigt med reklam, men begreppet omfattar mer än så. Förenklat kan man säga att marknadsföring är allt det företaget gör för att hittasina kunder och behålla dem, medan reklam är ett av verktygen i marknadsföringen. 

En kurs i marknadsföring

Sedan länge har marknadsföringen handlat om långsiktig kundlojalitet till en produkt eller ett varumärke. I dagens läge, i Internet - marknadsföringens tid, är det viktigare än någonsin tidigare att hålla sig uppdaterad på nya trender och beteenden. Att delta på en kurs i marknadsföring kommer att hjälpa dig att förbättra den information som kommuniceras ut av ditt företag eller organisation samt ge dig en större förståelse för din målgrupp – var den finns och hur den tänker.

Varför en kurs i marknadsföring?

När det kommer till marknadsföring går det i princip längre arbeta enligt principen sändare-mottagare. I och med sociala nätverk som Facebook, Twitter och LinkedIn, samt bloggar och forum förekommer det en konstand dialog på nätet mellan konsumenter och företag. En kurs i marknadsföring ger dig förståelse för hur och varför konsument kommentar och kritiserar samt hur du kan använda dig av deras respons och komma med förslag till förbättringar. Målet med marknadsföring och reklam är en dialog mellan företagen och deras konsumenter nuförtiden.

Kurser i marknadsföring ger en inblick i olika marknadsföringsstrategier som globala aktörer använder sig av och hur de lyckats bli trendsättare på marknaden. Utöka dina kunskaper och förståelse och använd det för att förbättra din egen karriär! En marknadsföringskurs kan skapa möjligheter till att ligga i fas med de färdigheter som krävs för att hänga med i den snabba utvecklingen och göra dig till en värdefull anställd, för alla typer av företag.

Marknadsföring i sociala medier

Kurser i marknadsföring i sociala medier, ex: Facebook och Twitter, finns det i dagsläget gott om. Klassisk marknadsföring via massmediala kanaler kan numera kompletteras effektivt av online-marknadsföring och att stärka sin kompetens inom onlinemarknadsföring och sociala medier ger definitivt karriärsfördelar. Et effektiv användning av sociala kanaler kan ha en stor positiv påverkan på ett företags förmåga att kommunicera med intressenter, likväl som att dåliga strategier snabbt kan leda till stora kriser. Det finns ett otal exempel på företag som ännu inte lärt sig hur de använder sociala medier i sin kommunikation och har orsakat negativa virala spridningar. En investering i en kurs i marknadsföring kan alltså vara både för att nå nya kunder och för att undvika kriser.

Kurser i marknadsföring på utbildning.se

De kurser i marknadsföring som vi har här på utbildning.se är både öppna och företagsanpassade. Du kan alltså välja om du själv vill genomföra kursen på en viss plats en viss dag, eller så kan utbildningsföretaget genomföra kursen speciellt för just ditt företag på en gemensamt bestämd plats. För tillfället listar vi kurser inom alltifrån Google Analytics till kreativt skrivande. Det du behöver göra är att hitta något som du tycker passar dig eller dina anställda och sedan fylla i en intresseanmälan, till en eller flera utbildningar.

Så här går du vidare

Sök och hitta en utbildning du är intresserad av


Beställ information eller boka direkt


Du blir kontaktad av utbildningsarrangören

Jämför utbildningar
Jämför utbildningar
Håll dig uppdaterad
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få utbildningsförslag, inspiration och aktuell information – direkt till din inkorg. 📨
Reportage
PRINCE2 – Kungen av projektledni...
Adding Value Consulting AB

– Att vi nu har en mall att utgå ifrån vid allt projektarbete har gjort organisationen mycket mer effektiv och dessutom talar vi alla samma språk. Våra kunder ser att vi arbetar efter en internationell erkänd standard och de vet då att vi är effektiva och har kontroll på risker, kvalitet och levererar det vi har lovat och oftast lite extra därutöver!

Göran Enström, Commercial Manager, Envirotainer

Läs mer