Kursbeskrivning
Denna kurs har fokus på relationen mellan företagets affär och det strategiska UX arbetet.
Den UX vi skapar påverkar direkt en tjänst eller produkts affärsmässiga framgång. Detta gör att de som arbetar med UX även måste förstå och ta hänsyn till företagets affärstänk, mål, visioner och strategier. UX-visionen och strategin måste vara i samklang med dessa.
Kursen går igenom hur man arbetar med UX strategier, visioner, roadmaps m.m. i relation till företagets visioner, affärsplan m.m. Vi arbetar med att lära oss termer och begrepp så att vi kan prata samma språk som ledning, marknadsfolk, med flera.
Kursinnehåll
UX-strategier ur ett affärsperspektiv
Olika affärsmodeller och hur man anpassar UX arbetet
UX Strategier i samverkan med företagets affärsstrategier.
Att arbeta målstyrt bland annat genom effektkartläggning
Hur vet man om man nått sina mål? Måluppfyllnad?
Att Kommunicera värdet av UX i affärstermer
UXares utmaningar i affärslivet
Skillnader mellan olika typer av uppdragsgivare/branscher (offentlig sektor, större företag, startup, etc)
Kommande kursstarter
Intresseanmälan
Informator är utbildningsföretaget som stärker din konkurrenskraft genom att underhålla, uppdatera och tillföra relevant kunskap inom IT och management där och när du behöver det. Vi har vuxit tillsammans med svensk mjukvaruindustris ledande företag och utbildat utvecklare, tekniker, projektledare och chefer sedan...