Visa utbildning.se som: Mobil

ITIL® Managing Across The Lifecycle

Informator
Kort om utbildningen
4 dagar
25 900 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2019-06-24 - Distans
Distans, Göteborg, Stockholm
Öppen utbildning
Kommande starter
Göteborg
2019-06-24  
25 900 SEK
2019-12-10  
25 900 SEK
Stockholm
2019-06-24  
25 900 SEK
2019-12-10  
25 900 SEK
Distans
2019-06-24  
25 900 SEK
2019-12-10  
25 900 SEK

Kursbeskrivning

The ITIL® Intermediate Qualification: Managing Across the Lifecycle Certificate is a free-standing qualification, but is also the final module of the Service Lifecycle and/or Service Capability modules that leads to the ITIL® Expert in IT Service Management.

The purpose of this training module and the associated exam and certificate is, respectively, to impart, test, and validate the knowledge across the contents of the ITIL® V3 publications; focusing on business, management and supervisory objectives, purpose, processes, functions and activities, and on the interfaces and interactions between the processes addressed in the five core ITIL® V3 publications.

Candidates wishing to be trained and examined for this qualification must already hold the ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management (2 credits from the V3 Foundation or V2 Foundation plus Bridge Certificate) and have obtained a further 15 credits (a total of at least 17 credits) as a minimum from a balanced selection of ITIL® Service Lifecycle or Service Capability qualifications. Documentary evidence of this must be presented to gain admission to this certification level.

  • Course material in English
  • Printed material is 500 kr extra.

Kursen kan avslutas med en certifiering (extra avgift om 2900 kr ex. moms tillkommer). Bokning måste ske minst 2 veckor före själva tillfället. Möjlighet finns att boka in sig vid annat certifieringstillfälle.

Objectives:

Candidates can expect to gain competencies in the areas covered in the course outline, upon successful completion of the education and examination components related to this certification.

Course Outline:

  • Introduction to IT Service Management Business and Managerial Issues
  • Management of Strategic Change
  • Risk Management
  • Managing the Planning and Implementation of IT Service Management
  • Understanding Organizational Challenges
  • Service Assessment
  • Understanding Complementary Industry Guidance and Tool Strategies
  • Summary, Exam Preparation and Directed Studies

Rekommenderad läsning
Samtliga ITIL® Coreböcker (ingår ej)

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om ITIL® Managing Across The Lifecycle, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Informator

Informator

Utbildningsutbud

Informator är utbildningsföretaget som stärker din konkurrenskraft genom att underhålla, uppdatera och tillföra relevant kunskap inom IT och management där och när du behöver det. Vi har vuxit tillsammans med svensk mjukvaruindustris ledande företag och utbildat utvecklare, tekniker, projektledare och chefer...


Läs mer om Informator och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Informator

Karlavägen 108
115 26 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera ITIL® Managing Across The Lifecycle!

Arrangörsrecensioner
(4,5)
Baseras på 712 recensioner
Alla recensioner för arrangören