Visa utbildning.se som: Mobil

ITIL® Lifecycle - Service Strategy

Informator
Kort om utbildningen
3 dagar
19 900 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2019-10-07 - Göteborg
Göteborg, Stockholm
Öppen utbildning
Kommande starter
Göteborg
2019-10-07  
19 900 SEK
2019-11-11  
19 900 SEK
2019-12-09  
19 900 SEK
Stockholm
2019-10-07  
19 900 SEK
2019-11-11  
19 900 SEK
2019-12-09  
19 900 SEK

Kursbeskrivning

På denna utbildning får du en djupare förståelse för innehållet i Service Strategy-boken. Utbildningen vänder sig framför allt till personer på ledningsnivå samt konsulter som jobbar med IT-strategi.

Utbildningen erbjuder möjlighet att certifiera sig och erhålla certifikatet 'ITIL® Service Lifecycle Management - Service Strategy'.

ITIL® Foundation-certifikat eller certifikat från uppgraderingskursen för ITIL® Foundation är ett krav. Du bör också ha erfarenhet av minst en av de aktuella processerna. Du rekommenderas också ha läst relevanta avsnitt av ITIL®-litteraturen. Under kursen och inför certifieringen förväntas du lägga ner ca två arbetsdagar egen studietid i syfte att klara certifieringen.

  • Digitalt kursmaterial på engelska ingår. 
  • Önskas utskrivet material erbjuds detta till en kostnad om 500 kr.

Kursen kan avslutas med en certifiering (extra avgift om 2500 kr ex. moms tillkommer). Bokning måste ske minst 2 veckor före själva tillfället. Möjlighet finns att boka in sig vid annat certifieringstillfälle.

Kursen vänder sig till dig som har en position på ledningsnivå eller som arbetar med IT-strategier.

Objectives:

Candidates can expect to gain competencies in the following upon successful completion of the education and examination components related to this certification:

  • Service Strategy Principles
  • Defining services and market spaces
  • Conducting Strategic Assessments
  • Financial Management
  • Service Portfolio Management
  • Managing demand
  • Driving strategy through the Service Lifecycle
  • Understanding Critical Success Factors and risks
  • In addition the training for this certification should include examination preparation, including a mock examination opportunity.

Course Outline:

  • Service Strategy Principles
  • Defining Services and Market Spaces
  • Conducting Strategic Assessments
  • Financial Management
  • Service Portfolio Management
  • Managing Demand
  • Driving Strategy Through The Service Lifecycle
  • Critical Success Factors and Risks
  • Summary, Exam Preparation and Directed Studies

 

Rekommenderad läsning
ITIL® Core-boken: Service Strategy (ingår ej)

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om ITIL® Lifecycle - Service Strategy, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Informator

Informator

Utbildningsutbud

Informator är utbildningsföretaget som stärker din konkurrenskraft genom att underhålla, uppdatera och tillföra relevant kunskap inom IT och management där och när du behöver det. Vi har vuxit tillsammans med svensk mjukvaruindustris ledande företag och utbildat utvecklare, tekniker, projektledare och chefer sedan...


Läs mer om Informator och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Informator

Karlavägen 108
115 26 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera ITIL® Lifecycle - Service Strategy!

Arrangörsrecensioner
(4,5)
Baseras på 712 recensioner.
Alla recensioner för arrangören