Visa utbildning.se som: Mobil

ITIL® Lifecycle - Service Operation

Informator
Kort om utbildningen
Längd: 3 dagar
Pris: 19 900 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2018-10-15 - Sverige
Ort: Rikstäckande
Utbildare: Informator plus
Kommande starter
Sverige
2018-10-15  
19 900 SEK
2018-10-15  
19 900 SEK
2018-10-15  
19 900 SEK
2018-12-12  
19 900 SEK
2018-12-12  
19 900 SEK
2018-12-12  
19 900 SEK

Kursbeskrivning

På denna utbildning får du en djupare förståelse för innehållet i Service Operations-boken. Utbildningen vänder sig framför allt till dig som jobbar med Service Desk, användarsupport eller driftövervakning.

Utbildningen erbjuder möjlighet att certifiera sig och erhålla certifikatet 'ITIL Service Lifecycle Management - Service Operations'.

För att kunna delta på kursen krävs att du har ett ITIL Foundation-certifikat eller ett certifikat från uppgraderingskursen för ITIL Foundation. Du bör också ha erfarenhet av minst en av de aktuella processerna. Du rekommenderas också ha läst relevanta avsnitt av ITIL-litteraturen. Under kursen och inför certifieringen förväntas du lägga ner ca två arbetsdagar egen studietid i syfte att klara certifieringen.

  • Digitalt kursmaterial på engelska ingår. 
  • Önskas utskrivet material erbjuds detta till en kostnad om 500 kr.

Kursen kan avslutas med en certifiering (extra avgift om 2500 kr ex. moms tillkommer). Bokning måste ske minst 2 veckor före själva tillfället. Möjlighet finns att boka in sig vid annat certifieringstillfälle.

Den här kursen vänder sig framför allt till dig som jobbar med Service Desk, användarsupport eller driftövervakning.

Objectives:

Candidates can expect to gain competencies in the following upon successful completion of the education and examination components related to this certification:

  • Introduction to Service Operation
  • Service Operations Principals
  • Service Operation Processes
  • Common Service Operation Activities
  • Organising Service Operation: Functions
  • Technology Considerations
  • Implementation Considerations
  • Challenges, Critical Success Factors and Risks

In addition the training for this certification should include examination preparation, including a mock examination opportunity.

Course outline:

  • Introduction to Service Operation
  • Service Operation Principles
  • Service Operation Processes
  • Event Management
  • Incident Management
  • Request Fulfilment
  • Problem Management
  • Access Management
  • The operational activities of processes covered in other Lifecycle phases
  • Change Management
  • Configuration Management
  • Release Management
  • Capacity Management
  • Availability management
  • Knowledge Management
  • Financial Management
  • IT Service Continuity Management
  • Common Service Operation Activities
  • Organising Service Operation
  • Functions
  • Service Desk
  • Technical Management
  • IT Operations Management
  • Application Management
  • Technology Considerations
  • Implementation Considerations
  • Challenges, Critical Success Factors and Risks
  • Summary, Exam Preparation and Directed Studies

Rekommenderad läsning
ITIL Core-boken: Service Operation (ingår ej)

Intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om kursen: ITIL® Lifecycle - Service Operation.


En intresseanmälan ger dig möjlighet att komma i kontakt med utbildningsarrangören


Du blir kontaktad och får mer information - För att kunna ta rätt beslut


En intresseanmälan är ingen bokning. Du förbinder dig inte till något

Errors
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt

Informator

Informator

Informator Time-to-Skills™

Informator är ett utbildningsföretag som stärker individens, gruppens och organisationens konkurrensförmåga genom att underhålla, uppdatera och tillföra relevant kunskap inom IT. Sedan 1990 har informator utbildat många av de ledande företagen på den Nordiska marknaden. Tillsammans med vårt finska ägarbolag Soprano...


Läs mer om Informator och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Informator

Karlavägen 108
115 26 Stockholm

 Visa telefonnummer