Visa utbildning.se som: Mobil

ITIL® Lifecycle - Service Operation

Informator
Kort om utbildningen
3 dagar
22 600 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2019-11-11 - Distans
Distans, Göteborg, Stockholm
Öppen utbildning
Kommande starter
Göteborg
2019-11-11  
22 600 SEK
Stockholm
2019-11-11  
22 600 SEK
Distans
2019-11-11  
22 600 SEK

Kursbeskrivning

På denna utbildning får du en djupare förståelse för innehållet i Service Operations-boken. Utbildningen vänder sig framför allt till dig som jobbar med Service Desk, användarsupport eller driftövervakning.

Utbildningen erbjuder möjlighet att certifiera sig och erhålla certifikatet 'ITIL Service Lifecycle Management - Service Operations'.

För att kunna delta på kursen krävs att du har ett ITIL Foundation-certifikat eller ett certifikat från uppgraderingskursen för ITIL Foundation. Du bör också ha erfarenhet av minst en av de aktuella processerna. Du rekommenderas också ha läst relevanta avsnitt av ITIL-litteraturen. Under kursen och inför certifieringen förväntas du lägga ner ca två arbetsdagar egen studietid i syfte att klara certifieringen.

  • Digitalt kursmaterial på engelska ingår. 
  • Önskas utskrivet material erbjuds detta till en kostnad om 500 kr.

Certifiering ingår i kurspriset.

Den här kursen vänder sig framför allt till dig som jobbar med Service Desk, användarsupport eller driftövervakning.

Objectives:

Candidates can expect to gain competencies in the following upon successful completion of the education and examination components related to this certification:

  • Introduction to Service Operation
  • Service Operations Principals
  • Service Operation Processes
  • Common Service Operation Activities
  • Organising Service Operation: Functions
  • Technology Considerations
  • Implementation Considerations
  • Challenges, Critical Success Factors and Risks

In addition the training for this certification should include examination preparation, including a mock examination opportunity.

Course outline:

  • Introduction to Service Operation
  • Service Operation Principles
  • Service Operation Processes
  • Event Management
  • Incident Management
  • Request Fulfilment
  • Problem Management
  • Access Management
  • The operational activities of processes covered in other Lifecycle phases
  • Change Management
  • Configuration Management
  • Release Management
  • Capacity Management
  • Availability management
  • Knowledge Management
  • Financial Management
  • IT Service Continuity Management
  • Common Service Operation Activities
  • Organising Service Operation
  • Functions
  • Service Desk
  • Technical Management
  • IT Operations Management
  • Application Management
  • Technology Considerations
  • Implementation Considerations
  • Challenges, Critical Success Factors and Risks
  • Summary, Exam Preparation and Directed Studies

Rekommenderad läsning
ITIL Core-boken: Service Operation (ingår ej)

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om ITIL® Lifecycle - Service Operation, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Informator

Informator

Utbildningsutbud

Informator är utbildningsföretaget som stärker din konkurrenskraft genom att underhålla, uppdatera och tillföra relevant kunskap inom IT och management där och när du behöver det. Vi har vuxit tillsammans med svensk mjukvaruindustris ledande företag och utbildat utvecklare, tekniker, projektledare och chefer sedan...


Läs mer om Informator och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Informator

Karlavägen 108
115 26 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera ITIL® Lifecycle - Service Operation!

Arrangörsrecensioner
(4,5)
Baseras på 712 recensioner.
Alla recensioner för arrangören