Visa utbildning.se som: Mobil

ITIL® Capability Service Offerings And Agreements

Informator
Kort om utbildningen
Längd: 4 dagar
Utbildare: Informator plus
   
Ort: Rikstäckande

Kursbeskrivning

På denna utbildning, som är en av ITIL®s capability-kurser, får du en djupare förståelse för den del av ITIL®-ramverket som handlar om tjänstedefinition och avtalsfrågor. Utbildningen vänder sig framför allt till dig som arbetar med definition och beskrivning av IT-tjänster samt etablering av avtal, t.ex. SLA-avtal. Utbildningen erbjuder möjlighet att certifiera sig och erhålla certifikatet 'ITIL® Service Capability - Service Offerings and Agreements'.

The ITIL® Certificate in Service Offerings and Agreements is intended to enable the holders of the certificate to apply the practices during the Service Management Lifecycle.

För att kunna delta på kursen krävs att du har ett ITIL® Foundation-certifikat eller ett certifikat från uppgraderingskursen för ITIL® Foundation. Du bör också ha erfarenhet av minst en av de aktuella processerna. Du rekommenderas också ha läst relevanta avsnitt av ITIL®-litteraturen. Under kursen och inför certifieringen förväntas du lägga ner ca två arbetsdagar egen studietid i syfte att klara certifieringen.

  • Digitalt kursmaterial på engelska ingår. 
  • Önskas utskrivet material erbjuds detta till en kostnad om 500 kr.

Kursen kan avslutas med en certifiering (extra avgift om 2500 kr ex. moms tillkommer). Bokning måste ske minst 2 veckor före själva tillfället. Möjlighet finns att boka in sig vid annat certifieringstillfälle.

Kursen vänder sig framför allt till dig som arbetar med definition och beskrivning av IT-tjänster samt etablering av avtal, t.ex. SLA-avtal.

Objectives:

Candidates can expect to gain competencies in the following upon successful completion of the education and examination components related to this certification:

Service Management as a Practice

Processes across the Service Lifecycle pertaining to the Service Offerings and Agreement curriculum:

  • Service Portfolio Management which provides documentation for services and prospective services in business terms
  • Service Catalogue Management which is concerned with the production and documentation of the Service Catalogue from a business and a technical viewpoint
  • Service Level Management which sets up a Service Level Agreement (SLA) structure and ensures that all SLAs have an underpinning support structure in place
  • Demand Management which identifies Patterns of Business Activity to enable the appropriate strategy to be implemented
  • Supplier Management which ensures all partners and suppliers are managed in the appropriate way and includes contract management
  • Financial Management which includes ensuring understanding of the service value and the management of all financial considerations

Business Relationship Managers who have responsibility to represent customers and ensure the Service Catalogue and Portfolio have the right needs

Operational activities of processes covered in other Lifecycle phases such as Incident and Change Management

Course outline:

  • Introduction
  • Service Portfolio Management
  • Service Catalogue Management
  • Service Level Management
  • Demand Management
  • Supplier Management
  • Financial Management
  • Business Relationship Manager
  • Service Offerings and Agreement Roles and Responsibilities
  • Technology and Implementation Considerations
  • Summary, Exam Preparation and Directed Studies

Rekommenderad läsning
ITIL® Core-böckerna: Service Strategy och Service Design (ingår ej)

Intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om kursen: ITIL® Capability Service Offerings And Agreements.


En intresseanmälan ger dig möjlighet att komma i kontakt med utbildningsarrangören


Du blir kontaktad och får mer information - För att kunna ta rätt beslut


En intresseanmälan är ingen bokning. Du förbinder dig inte till något

Errors
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Skicka mig gärna information om liknande kurser!

Informator

Informator

Informator Time-to-Skills™

Informator är ett utbildningsföretag som stärker individens, gruppens och organisationens konkurrensförmåga genom att underhålla, uppdatera och tillföra relevant kunskap inom IT. Sedan 1990 har informator utbildat många av de ledande företagen på den Nordiska marknaden. Tillsammans med vårt finska ägarbolag Soprano...


Läs mer om Informator och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Informator

Karlavägen 108
115 26 Stockholm

 Visa telefonnummer