Kursbeskrivning
Att kommunicera visuellt i bildform under möten/workshops skapar ett större engagemang och förståelse i teamet.
I denna utbildning tar vi dig från tråkiga Powerpoints till att omsätta samtal i bilder! Empathy mapping är det nya sättet att lära förstå sin kund på ett djupare plan och därmed nå fram bättre. Metoden används redan i agilt ledarskap och belyser vad kunden tänker och känner, ser och hör, säger och gör, fruktar och vinner.
Du har erfarenheter av arbete med att nå ut till kunder på rätt sätt. Inga förkunskaper i att rita behövs.
Analoga och digitala ritverktyg.
Ta gärna med din egen surfplatta
Kommunikatörer, UX-aktiva, projektledare, Scrum Masters, Agila Coacher, beställare, produktägare, ledare, chefer, facilitatorer, mötesledare
Bakgrund
Genom att själv rita och visualisera det som kommer fram under möten tar du Empathy mapping ett steg längre. Postit-lappar i all ära men genom att rita kan du förtydliga idéer och skapa samsyn i ditt team på ett effektivare sätt.
Efter kursen har du med dig en Empathy map för din egen kund och kan föra tekniken vidare till ditt team.
Du får lära dig
- Grunderna i Empathy mapping.
- Enkla sätt att rita. (Du behöver bara kunna hålla i en penna.)
- Att omsätta samtal i bilder.
- Att med hjälp av symboler och grafiska element tydliggöra processer och flöden.
- Frida Panoussis, Graphic Recorder
Intresseanmälan
Informator

Informator Time-to-Skills™
Informator är ett utbildningsföretag som stärker individens, gruppens och organisationens konkurrensförmåga genom att underhålla, uppdatera och tillföra relevant kunskap inom IT. Sedan 1990 har informator utbildat många av de ledande företagen på den Nordiska marknaden. Tillsammans med vårt finska ägarbolag Soprano...