Visa utbildning.se som: Mobil

Emotionellt intelligent kundservice

Impact Pro
Kort om utbildningen
1 dag
Nästa tillfälle: Kontakta oss för mer information! - Sverige
Företagsanpassad utbildning
   
Rikstäckande

Kursbeskrivning


Utbildningar för ökad framgång inom kundservice

Vill du skapa god kontakt och tillit med andra människor? Kunna upptäcka andras dolda agenda? Kunna anpassa din kommunikation efter icke-verbala signaler? Då har du kommit rätt! Impact Pros utbildningar i kroppsspråk ger dig unika kunskaper inom icke-verbal kommunikation.

Du lär dig innebörden av kroppsspråk och ansiktsuttryck och ökar därigenom din förståelse för andras behov. Detta bidrar till att du blir en mer effektiv och framgångsrik i ditt arbetsliv. Du lär dig också använda vår BLINK konversationsteknik™ genom vilken du kan anpassa dina argument i enlighet med andras behov.

Vi ger dig en oslagbar kombination av kroppsspråksverktyg för att:

  • Skapa god kontakt och tillit från början i varje konversation
  • Ha förmågan att identifiera grundläggande personlighetsdrag hos en person för att få mer information om hans/hennes profil
  • Upptäcka andras dolda agenda
  • Lära dig att använda vår kraftfulla BLINK-konversationsteknik™ för att veta mer om din klients/patients/kunds/gästs personliga åsikter, känslor och behov
  • Använda en mer kraftfull argumentationsteknik baserad på observationer av andras kroppsspråk

Höjdpunkter – det här lär du dig:

  • Upptäck hur du läser 26 universella ansiktsuttryck och hur du tolkar dessa
  • Lär dig att snabbt anpassa dina ord till det du ser
  • Identifiera behoven hos dina klienter/patienter/kunder/gäster eftersom du kan se vad de känner eller tänker
  • Lär dig upptäcka lögner i en konversation
  • Lär dig att använda grunderna i vår kraftfulla BLINK konversationsteknik™ i det professionella samtalet

Hur påverkar COVID-19 denna utbildning?

Vi på utbildning.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många utbildningar ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om utbildningen påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Målgrupp

Den här utbildningen passar främst dig som har direkt kontakt med andra människor och arbetar inom tjänste- och kundservicerelaterade yrken, exempelvis advokater, jurister, läkare, psykologer, poliser, butikspersonal, kundtjänstpersonal, receptionister, yrken inom turism-, rese- och hotellbranschen m.fl.

Kursinnehåll

  • Upptäcka hur du läser 26 universella ansiktsuttryck och hur du tolkar dessa
  • Mäta din poäng genom att göra ett test i mikrouttryck (ansiktsuttryck) och förbättra ditt resultat med minst 30% under utbildningen
  • Lär dig de 20 mest kraftfulla kroppsspråkspositionerna
  • Få personlig coachning inom förhandling och försäljning av Skandinaviens ledande koppsspråksexperter
  • Lära dig enkla tekniker för att anpassa din kommunikation till de icke-verbala signalerna du ser
  • Identifiera behoven hos de människor du omger dig med eftersom du kan se vad de känner eller tänker
  • Lära dig de grundläggande delarna av vår kraftfulla BLINK konversationsteknik™

Fortsatta studier

Möjlighet till fördjupning

Vill du få en mer omfattande kunskap och öven fortsätta träna efter genomförd utbildning går det utmärkt att förlänga till två dagar! Vi fördjupar oss inom att läsa ansiktsuttryck och att använda oss av konversationstekniken BLINK. Här ingår också betydligt mer träning i kroppsspråk. Tillkommande kursinnehåll:

  • Få över 90 procents korrekthet i att läsa mikrouttryck efter genomförd utbildning.
  • Lär dig tolka de 101 vanligaste kroppsspråkspositionerna. Vi går igenom och du får också tillgång till online-kursen ”101 Body Language Course”.
  • Fördjupa din kunskap i BLINK konversationsteknik™ för att anpassa din kommunikation i enlighet med de icke-verbala signaler du ser.
  • Få ett års tillgång till träningsvideor online, Micro Expressions Training Videos (METV), där du kan öva på över 300 simuleringar av de sju grundläggande mikrouttrycken.

Valfritt tillägg för två-dagars-utbildning
För att bibehålla och underhålla de nya kunskaperna kan du om du önskar även välja en tilläggstjänst där samtliga deltagare varje vecka via sms eller e-post erhåller personligt anpassade korta filmklipp. Detta sker i samarbete med Maxieffect.

Upplägg

Träning i grupp där vi varvar teori med praktiska övningar. 

Mål för utbildningen
Du lär du dig att se vad andra känner eller tänker enbart genom att betrakta de icke-verbala signaler de inte kan dölja för dig. I den här utbildningen ingår också vår BLINK konversationsteknik™, som ger dig svaren utan att du behöver ställa frågorna. Genom vår kongruensmodell lär du dig att läsa känslor istället för att enbart lyssna till orden och på så vis förstå var du behöver efterfråga mer information. Dessutom blir du mer medveten om ditt kroppsspråk och blir därigenom tydligare i din kommunikation med andra. Vi hjälper dig att öka din emotionella intelligens vilket kommer att innebära att du får bättre relationer med andra.

Kursledare

Sara Nyström Lennqvist är en av Sveriges främsta experter på mikrouttryck och kroppsspråk i affärsvärlden och utbildat på bl. a. FN. Hon är certifierad Body Language Master Trainer, Micro Expressions Trainer, Impact Coach och licensierad Mental tränare. Sara är VD på Center for Body Language, som hon också representerar i Sverige genom företaget Impact Pro.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Emotionellt intelligent kundservice, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Impact Pro

Impact Pro

Center for Body Language är världsledande inom kroppsspråksträning för affärsvärlden.

Vi har tränat mer än 50 000 människor och skapat ett unikt interaktivt system för träning i att läsa mikrouttryck (ansiktsuttryck). Center for Body Language har mer än 450 certifierade kroppsspråkstränare och 20 licensierade partners världen över och uttalar oss...


Läs mer om Impact Pro och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Impact Pro

Statyvägen 7
175 47 Järfälla

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Emotionellt intelligent kundservice!

Arrangörsrecensioner
(5,0)
Baseras på 14 recensioner.
Alla recensioner för arrangören

Liknande utbildningar