Visa utbildning.se som: Mobil

Digital Marketing

IHM Business School
Kort om utbildningen
4 dagar
21 900 SEK exkl. moms
Öppen utbildning
   
Göteborg, Malmö, Stockholm
Svenska

Kursbeskrivning

IHM Digital Marketing ger dig en djupare förståelse för digital marknadsföring samt praktiska kunskaper och verktyg. Innehållet bygger på tre huvudteman;

  • Planering & arbetssätt
  • Implementering & verktyg
  • Analys och optimering

PERNILLA ZAHN

Kommunikationsspecialist på PostNord

"Jag valde att gå IHM Digital Marketing för jag behövde en bättre digital plattform att stå på i min nuvarande arbetsroll. En insikt jag tar med mig från utbildningen är att alltid vara intresserad utav den nya utvecklingen och våga testa sig framåt, för att nå det bästa resultatet. Sätt upp mål, testa och analysera, vad som passar bäst för dina kunder och ditt företag. Utbildningen var en bra mix av teori och praktiska övningar med många bra diskussioner, på en nivå som passade alla elever beroende på tidigare kunskapsnivå. Så efter avslutad utbildning kände jag själv att jag fick en bredare kunskap och förståelse av de digitala kommunikationskanalerna."

Målgrupp

Inom digital marknadsföring ställs alla företag inför samma frågeställningar och har tillgång till samma verktyg. Oavsett om du är egenföretagare eller arbetar inom en stor organisation, har en operativ eller ledande roll, så är Digital Marketing en kurs för dig. Kursen leds av svenska ämnesexperter men litteraturen är på engelska, varför du ska ha goda kunskaper i engelska tillsammans med en god datorvana. 

Kursinnehåll

Planering & arbetssätt

  • Vilka delar bör en digital strategi innehålla, hur ser en bra modell att jobba efter ut och hur ser jag till att nå kunden genom hela kundresan?
  • Hur hänger de olika delarna ihop, vilka synergieffekter kan kanalerna generera och när prioriterar man vilket verktyg?
  • Hur jobbar man med ett agilt förhållningssätt och vilka effekter har det på arbetsprocessen, budget och resultat?
  • Hur säkerställer man att rätt budskap når rätt målgrupp vid rätt tidpunkt?  
  • Hur vet jag vad jag ska kravställa och mäta min leverantör på?

Implementering & verktyg

  • Vilka parametrar avgör webbplatsens ranking hos sökmotorer och hur kan man påverka dessa?
  • Hur planerar, implementerar och mäter man framgångsrika Email Marketing-kampanjer? 
  • Hur köper man uppmärksamhet i rätt kanaler, och vilka köpmodeller finns det för digital annonsering?
  • Hur engagerar man kunden i rätt kanal och vid rätt tillfälle, vad krävs för att bibehålla en långsiktig relation och vilka parametrar avgör innehållets relevans?     
  • Vilket annonsformat är bäst lämpat när, och hur kan man på ett kostnadseffektivt och strukturerat sätt servera högpresterande och relevant innehåll till rätt målgrupp? 

Analys och optimering

  • Hur vet man vad man ska mäta och vad är de viktigaste nyckeltalen att analysera?
  • Vilka slutsatser kan man dra av webbesökares beteende och hur mäter sig ens egna ROI mot marknaden? 

Omfattning och nivå

Programmet löper över 4 heldagar.

Investering

Certifiering ingår i kostnaden.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Digital Marketing, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

IHM Business School

IHM Business School

Mitt i näringslivet

Ju högre tempo som präglar förändringarna i vår omvärld, desto mer behövs IHM. Utveckling kräver utveckling, och den allra största utmaningen är att lära av och lära nytt. På IHM skrotar vi gamla sanningar och finner nya vägar som stärker...


Läs mer om IHM Business School och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

IHM Business School

Norra Vallgatan 102
21121 Malmö

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Digital Marketing!

Arrangörsrecensioner
(4,4)
Baseras på 13 recensioner.
Alla recensioner för arrangören