Kursbeskrivning
Kundservice ert bästa konkurrensmedel
Ett av era bästa konkurrensmedel är den kundservice och det bemötande som ni ger era kunder. Exceptionellt god kundservice fungerar som den bästa reklamen, men det krävs kunskap för att kunna ge det bemötande som verkligen ger resultat.
Anpassad utbildning tar upp de delar ni har behov av
Genom en företagsanpassad utbildning får ni kunskaper inom de delar som ni behöver för att kunna ge den bästa kundservicen. T ex kan ni kombinera en halvdag om besvärliga kunder med en halvdag om telefonbemötande. Eller ta en heldag om hur ni gör för att leverera kundservice i världsklass. Varianterna är många - ni bestämmer!
Exempel på anpassad utbildning i att ge service
- Att ge kundbemötande och service i världsklass - övergripande kurs som ger en bra grund att stå på
- Hantera besvärliga kunder - lär er tekniker för att bemöta de jobbiga kunderna, både öga mot öga och i telefon
- Service i chatten och mejlen - det är väl bara att skriva som vanligt.. eller? Att ge skriftlig service ställer högre krav än så och kursen visar vad ni behöver tänka på
- Telefonbemötande - utbildning anpassad för er som mest hanterar kunder i telefonen
- Klagomålshantering - en kurs som både lär er att bemöta klagomålen och att ta hand om dem och dra nytta av dem
Välkommen att kontakta oss för offert och prisförfrågan - vi svarar snabbt!
Kommande kursstarter
Varför välja Hjärtum Utbildning?
Kursledare med branschexpertis
Centralt läge
Eftertraktad utbildning
Innehåll
Exempel på innehåll i utbildningar i kundservice
Nedan följer några exempel på innehållet i utbildningar som ökar servicenivån. Beställ hem dem till företaget som de är eller anpassa dem efter era behov.
Besvärliga kunder | Vilka är orsakerna till att en del kunder uppfattas som jobbiga? Kursen lär dig varför du reagerar som du gör när du möter en otrevlig kund och lär dig ett lösningsfokuserat sätt att arbeta. Resultatet blir kontroll över besvärliga kundsituationer och ökad möjlighet till samförstånd.
Service via mejl och chatt | Att ge service i mejlen, chatten, på Facebook osv är speciellt utmanande. Du ska både behärska professionell, snabb och korrekt skrift och dessutom uttrycka dig trevligt och kundorienterat. Hur gör du egentligen för att lyckas med att ge suverän service i skrift?
Kundservice i världsklass | Kursen som lär dig vad kundservice egentligen innebär. Få kunskap om skillnaden mellan bra och dålig service, lär dig mycket effektiva frågetekniker, få hjälp med ordval, inse attitydens betydelse för servicenivån och minska stressen när kunderna är jobbiga och besvärliga.
Telefonbemötande | Kurs för dig som ofta möter kunder per telefon. Du lär dig använda telefonen som verktyg på ett optimalt sätt och hur du möter kundens förväntningar. Du får även kunskap om hur du bäst hanterar klagomål per telefon och hur du tar hand om rösten för att orka i längden.
Kursens genomförande
Utbildning online eller fysiskt i bemötande och service
Ni väljer om ni vill genomföra er anpassade utbildning fysiskt eller på distans. Båda delarna fungerar alldeles utmärkt.
Fysisk utbildning
Om ni vill ha en fysisk utbildning kommer vi till er och håller kursen. Om ni inte har tillgång till egna lokaler kan vi hjälpa till med att boka en lämplig utbildningslokal till er. Vi har avtal med många anläggningar runt om i landet och kan erbjuda bra priser.
Distansutbildning
En anpassad utbildning i kundservice går mycket bra att genomföra på distans. Det är speciellt bra om ni är utspridda över olika delar av landet. Ingen behöver resa och ni sparar både tid och pengar. Våra digitala kurser är alla lärarledda och online. Det enda ni behöver är dator, internet och gärna också hörlurar. Ni behöver inte ha någon speciell programvara för att kunna delta och ni får instruktioner från kursledaren i hur allt går till innan kursen startar.
Upplägg
Ni bestämmer upplägg och innehåll
Fördelarna med en företagsanpassad utbildning är att ni har kontroll över såväl innehåll som upplägg. Andra fördelar är:
- Nivån anpassas till er målgrupp och era specifika behov
- Ni bestämmer själva datum så det stämmer med företagets verksamhet
- Sekretessen bibehålls när inga utomstående deltar
- Deltagarna kan utbyta erfarenheter och kunskaper inom den egna organisationen
- Hela arbetsgrupper får samma kunskaper samtidigt
- Ni slipper kostnader för personalens resor och övernattningar
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 5
Toppenföreläsare, så engagerad och gjorde hela utbildningen så intressant!
Väldigt bra innehåll och bra att ta till sig och bra att använda i mitt arbete och vardagen.
Utbildaren väligt lättsam och lätt att lyssna på. Trevlig och pedagogisk. Kunnig!
En...
Hjärtum Utbildning
Vi har mer än 25 års erfarenhet av utbildning och erbjuder utbildningar inom ledarskap, kundservice, ekonomi, Excel, mm. Våra professionella utbildare och föreläsare genomför utbildningar som utvecklar både kompetens och engagemang. Förutom våra öppna utbildningar tar vi även fram anpassade utbildningar,...
Väldigt bra inlevelse av Christer. Engagerade hela gruppen trots att vi har så vitt skilda arbetsroller och personligheter. Rekommenderar alla att ta den här utbildningen.