Visa utbildning.se som: Mobil

COVID-19 - hur påverkas din utbildning? Vi samlar artiklar kring coronaviruset och utbildning samt tips för dig som ska söka utbildning. Läs mer här.

Reklamationshantering av transporter

Gothia Logistics
Kort om utbildningen
20 timmar
3 890 SEK exkl. moms
   
Distans

Kursbeskrivning

Att hantera kundreklamationer på ett sakligt sätt

En stor del av logistiksystemet i ett företag består av att transportera varor från leverantörer och produkter till kunder. Transportfunktionen blir mer betydelsefull eftersom alltmer gods transporteras allt längre sträckor. Olika transportsätt ger olika risker för godset som transporteras.

Kunderna bedömer tillfredsställelsen genom att jämföra sina förväntningar med upplevelsen av leveransen av varan och tjänsten. I dagens världsomfattande konkurrens är kundklagomål och dess hantering av stor betydelse för organisationer som söker en långsiktig relation med sina kunder.

Utbildningsmål:

Målet med kursen är att ge dig kunskap och förståelse för hur hanteringen av kundreklamationer bör ske i syfte att behålla kunders tillit. Syftet är att ge dig grundläggande kunskap om regelverk och rutiner som fördelar ansvaret för godset och transporten vid en tvist.

Hur påverkar COVID-19 denna utbildning?

Vi på utbildning.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många utbildningar ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om utbildningen påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Målgrupp

Kursen riktar sig till personer som arbetar med transporter, inköp, distribution och lager samt administrativa tjänster inom kundtjänster och juridik.

Förkunskaper:

Du bör ha kunskaper i grundläggande logistik och kunskaper i matematik motsvarande 2 årskurser på gymnasiet.

Kursinnehåll

Del 1

Kundupplevd kvalitet

Kundklagomål och reklamation

Distributionskanal

Fysisk distribution

Från transport till logistik

Logistiktjänster

Godsvård och riskplanering

Transportskador hos containeriserat gods

Reklamationsfrågan inom sjötransporträtt

Internationella biltransporter

Del 2

Köpeavtal vid transporttjänster

Leveransvillkor i ett köpeavtal med 3PL-uppdrag

Ansvarsfrågor vid transporter

NSAB 2015 – standardavtal

Partsförhållanden vid transporter

Störningar och ansvar i fraktkedjan

Ansvarsbestämmelser vid biltransport

Emballering av gods för sändning

Allmänna principer vid lastsäkring av gods

Del 3

Bristande kontrollmöjligheter

Speditörens ansvar

Leveranser till dörren och riskfördelning

Transportreklamation

Dold skada efter transporttjänst

Reklamationshantering vid transportskador

Rutiner vid temperaturavvikelse och reklamation

Varu- och ansvarsförsäkring

Reklamationshandläggare

Goodwillansvar vid transporter

Upplägg

Reklamationshantering av transporter är en Premiumkurs som läses över internet via vår plattform för e-learning Instant Education.


Utbildningens längd är cirka 20 timmar aktiv studietid, beroende på förkunskaper. I kursen ingår även personlig handledning i obegränsad omfattning via e-mail och/eller telefon. Varje studerande har tillgång till sin kurs i 6 månader.

Investering

Pris: 3890 kronor / studerande.

Pris exkl. moms.
För större utbildningsprojekt; begär offert.

E-handelspris:

3740 kronor / studerande

Priset är exkl. moms

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Reklamationshantering av transporter, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Gothia Logistics

Gothia Logistics

Gothia Logistics arbetar med organisationsutveckling både på distans och genom möten. Vi är ett av Sveriges ledande utbildnings- och kunskapsföretag med inriktning mot industrins behov och har utbildat företag och privatpersoner över hela världen sedan 1992. Våra webbkurser har två...


Läs mer om Gothia Logistics och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Gothia Logistics


 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Reklamationshantering av transporter!

Arrangörsrecensioner
(4,5)
Baseras på 107 recensioner.
Alla recensioner för arrangören
Mer inom området

Liknande utbildningar