Visa utbildning.se som: Mobil

Sälj för icke-säljare - Företagsanpassad

Framfot företagsutbildning
Kort om utbildningen
2 dagar
Företagsanpassad utbildning
   
Rikstäckande

Kursbeskrivning

Affärsmannaskap och konsultativt sälj

Upp till 90 procent av alla kundkontakter i tjänsteföretag sker utan att någon säljare är med. Ändå är det säljaren som ensam förväntas ta hand om kunden och utveckla affären.

Denna kurs vänder sig till de som inte har en uttalad säljroll, men som har kundkontakter i egenskap av t.ex. konsult, specialist, projektledare eller tekniker. Den vänder sig också till personer som innehar en chefsroll och som vill stärka sin affärsmässiga förståelse för helheten.

Affärsmannaskap och konsultativt sälj är en kurs som förbereder dig för situationer som leder till merförsäljning och förbättrad kundservice. Kanske upptäcker du att lösningen som kunden tänkt sig inte är optimal eller att det finns behov av fler tjänster. Du får träning och verktyg som hjälper dig coacha kunden till att se sina egna behov, skapa möjligheter till merförsäljning och hitta lösningar som gör kunden mer nöjd och ökar lönsamheten för din organisation.

”Extremt relevant innehåll för alla med återkommande kundkontakter.”

JOAKIM STAFF, TIDNINGSKUNGEN

Föreberedelser innan kursen:

Innan kursen genomförs en DISC-analys som ger dig ökad förståelse för dig själv och hur du kommunicerar med andra. Den ligger också till grund för hur du kan anpassa din kommunikation utifrån olika kundtyper.

Före kursstart tittat vi också på vilka tjänster ni erbjuder, vilket yrkesroll du har, vilka utmaningar du står inför och vilka förväntningar du har på kursen. Detta för att kursen ska bli så konkret och verklighetsanpassad som möjligt.

Innehåll:

  • Självkännedom
  • Kundens perspektiv
  • Affärsmässigt tänk
  • Intern leveransförmåga
  • Tjänstehatten och konsultrocken
  • Bra saker att tänka på i bemötandet
  • Olika kundtyper
  • Hur du anpassar din kommunikation
  • Att sälja utan att sälja
  • Konsultativt sälj
  • Behovsinventering
  • Tjänsteretorik
  • Så hanterar du svåra situationer
  • Förankring och återkoppling
  • Prisdiskussioner med utförarhatten
  • Så skapar du nästa steg

Video

Framfot Sprint

Efter kursen

Kursen avslutas med en personlig utvecklingsplan. Denna kopplas till programmet ”21-dagarsvanan”, ett program som stöttar dig i tillämpningen av dina nyfunna färdigheter. Via Kompetensportalen Online får du tillgång till kursmaterial, mallar, checklistor och fördjupning. Du får även tre månaders kostnadsfri support efter avslutad kurs.

Bokar ni fem eller fler deltagare ingår en workshop på plats hos er efter kursen. Där skapar och förankrar vi, tillsammans med medarbetare, ansvariga säljare och chef, en gemensam struktur och samsyn på hur ni kan öka merförsäljningen och kundnöjdheten genom ökad samverkan utifrån det ni lärt er. Endast vår resekostnad tillkommer.

Investering

Kursen företagsanpassas. Skriv in i fritextfältet att ni är intresserade av en anpassad lösning när du gör en intresseanmälning för att få prisuppgifter.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Sälj för icke-säljare - Företagsanpassad, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Framfot företagsutbildning

Framfot företagsutbildning


Vi vet att all kunskap finns där ute och det mesta har du redan i dig. Hos oss får du därför möjlighet att träna och utvecklas tillsammans med en riktigt vass sparringpartner. Du lär dig nya verktyg och metoder, tränar...


Läs mer om Framfot företagsutbildning och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Framfot företagsutbildning

Rålambsvägen 17, 19 tr
11259 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Sälj för icke-säljare - Företagsanpassad!

Arrangörsrecensioner
(4,8)
Baseras på 820 recensioner.
Alla recensioner för arrangören