Visa utbildning.se som: Mobil

Kundservice som imponerar

Framfot företagsutbildning
Kort om utbildningen
2 dagar
11 900 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2019-07-04 - Stockholm
Stockholm
Svenska
Öppen utbildning
Kommande starter
Stockholm
2019-07-04  
11 900 SEK
2019-09-23  
11 900 SEK
2019-11-18  
11 900 SEK

Kursbeskrivning

Utbildning i kundservice för dig som vill bygga framgångsrika kundrelationer med ett leende


Kundservice som imponerar är utbildningen där du får färdigheter som gör dina kunder till hängivna anhängare. Du lär dig merförsäljning med frågeteknik, intresse och engagemang.

Lär dig hantera besvärliga situationer som reklamationer, klagomål och missnöje på ett sätt som imponerar på kunden. Som bonus får du självförtroende att bjuda på dig själv och skapa en glad och öppen atmosfär.

Resultatet blir att företagets varumärke blir lika med omtanke, service och personligt bemötande. Anmäler du tio eller fler deltagare får du dessutom tillgång till tjänsten Mystery Shopper, som utvärderar kundens upplevelse i kontakten med ditt företag. Det ger dig insyn i hur kunden upplever kundservicen i dag, ett konkret underlag att jämföra med målbilden.


”Det smittar av sig på kundens syn på företaget.”

PATRIK TÖRNQVIST, SHAEFFLER, SVERIGE

Föreberedelser innan kursen:

Analys och förberedande material ökar behållningen av utbildningen

Innan utbildningen analyserar vi dina behov och förutsättningar så att vi kan anpassa utbildningen till din unika arbetssituation. Anmäler du fem eller fler deltagare ingår en workshop där vi sätter ramen för företagets kundservice utifrån uppsatta affärsmål och skapar en gemensam synk.

Är ni tio eller fler deltagare utvärderar vi dessutom själva kundens upplevelse i kontakten med er. Det ger er konkreta och färska exempel på hur ni faktiskt upplevs jämfört med hur ni vill upplevas.

Du får ett grundmaterial att sätta dig in i innan utbildningen startar. Analys och förberedande arbete ökar behållningen, ger dig stöd i uppföljning och fördjupning samt bidrar till en bestående förändring med nya rutiner och arbetssätt på din arbetsplats.

Innehåll:

Metoder och verktyg för bättre kundservice

Utbildningen tydliggör skilda tankekartor, vilket uppdrag du har i rollen som anställd, hur och varför du arbetar i grupp, självkänsla, målstyrning och motivation. Du får verktyg för att effektivisera ditt arbete för att göra kunden nöjdare. Din personliga och säljande service blir den gyllene inramning som företagets produkter eller tjänster förtjänar.

  • Kundservice
  • Ansvar för kunden
  • Kundens syn på ert samarbete
  • Intern och extern kommunikation
  • Intern förbättring
  • Hantera missnöjda kunder
  • Reklamationsövningar
  • Argumentation
  • Professionellt och personligt bemötande
  • Självinsikt och självkänsla
  • Kundpsykologi
  • Förstärk kundens upplevda värde
  • Merförsäljning
  • Ta reda på vad kunden vill
  • Anpassa budskapet
  • Kroppsspråk och röst
  • Hjälp kunden fatta beslut
  • Skaffa dig goda referenser
  • Kompetensportalen™
  • Digitalt Ledarnätverk™
  • Litteratur, mallar och checklistor

Företagsanpassad utbildning

Vi kan även genomföra denna utbildning som företagsanpassad. Antingen rakt av från kursbeskrivningen eller så anpassar vi innehåller efter era behov, mål och utmaningar.

Efter kursen

Uppföljning och utveckling efter utbildningen

Vid anmälning av tio eller fler deltagare ingår en workshop på plats hos er efter kursen. Tillsammans med medarbetare och chefer skapar och förankrar vi en gemensam struktur och samsyn på ert kundbemötande utifrån det ni lärt er. Resekostnad tillkommer.

I utbildningen ingår ett års tillgång till Kompetensportalen där du kan hämta mallar och fylla på med kunskap när du behöver. Genom portalen får du tillgång till ett Digitalt Ledarnätverk™ som ger möjlighet till utbyte med kompetenta utbildare och andra deltagare som gått utbildning hos oss.

Video

Framfot Sprint

Upplägg

Tider: 2 dagar
Deltagare: Max 10 per kurs

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Kundservice som imponerar, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Recensioner

Erik Ljungkvist
(5)
Mycket verktyg för att underlätta arbetet och för att kunna växa som person samt förståelse för hur individer fungerar. Bra exempel som är lätta att relatera till. Bra övningar på situationer och hur man kan agera pedagogiskt, roligt, trevligt. Mycket bra. Toppen, fortsätt med detta! Kommer rekommendera om någon söker liknande.
Sophia Ahlquist
(5)
Väldigt lärorik. Givande, rolig, lättsam. Guldkornen var helheten över kundservice-tänk.
Anette Chahin
(5)
Mycket visste jag innan men vissa saker var ögonöppnare. Utbildaren var trevlig, kunnig, bra tempo med humor.

Framfot företagsutbildning

Framfot företagsutbildning


Vi vet att all kunskap finns där ute och det mesta har du redan i dig. Hos oss får du därför möjlighet att träna och utvecklas tillsammans med en riktigt vass sparringpartner. Du lär dig nya verktyg och metoder, tränar...


Läs mer om Framfot företagsutbildning och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Framfot företagsutbildning

Rålambsvägen 17, 19 tr
11259 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kundservice som imponerar
Kursrecensioner
(4,8)
Baseras på 7 recensioner.
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
(4,8)
Baseras på 623 recensioner.
Alla recensioner för arrangören