Kursbeskrivning
Utbildning i kundservice för dig som vill bygga framgångsrika kundrelationer med ett leende
Kundservice som imponerar är utbildningen där du får färdigheter som gör dina kunder till hängivna anhängare. Du lär dig merförsäljning med frågeteknik, intresse och engagemang.
Lär dig hantera besvärliga situationer som reklamationer, klagomål och missnöje på ett sätt som imponerar på kunden. Som bonus får du självförtroende att bjuda på dig själv och skapa en glad och öppen atmosfär.
Resultatet blir att företagets varumärke blir lika med omtanke, service och personligt bemötande. Anmäler du tio eller fler deltagare får du dessutom tillgång till tjänsten Mystery Shopper, som utvärderar kundens upplevelse i kontakten med ditt företag. Det ger dig insyn i hur kunden upplever kundservicen i dag, ett konkret underlag att jämföra med målbilden.
Gå utbildning utan att lämna hemmet
Alla Framfots utbildningar är tillgängliga både fysiskt och på distans. Med vår distanslösning Digiflex får du ta del av precis samma utbildningsinnehåll, dialoger och praktiska case som när du går utbildning på plats hos oss. Under utbildningsdagarna träffar du din utbildare och dina kurskamrater antingen i våra lokaler eller via videolänk. Nyttjar du Digiflex ingår dessutom möjlighet att delta vid ett fysiskt utbildningstillfälle längre fram i tid när det passar dig – om du känner behov av det. Kontakta oss för mer information!
”Det smittar av sig på kundens syn på företaget.”
PATRIK TÖRNQVIST, SHAEFFLER, SVERIGE
Just nu: räntefri avbetalning i upp till 24 månader för privatkunder.
Alla våra utbildningar går att anpassa. Kontakta oss så hjälper vi er!
Hur påverkar COVID-19 denna utbildning?
Vi på utbildning.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många utbildningar ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.
För att ta reda på om en utbildning påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.
Föreberedelser innan kursen:
Analys och förberedande material ökar behållningen av utbildningen
Innan utbildningen analyserar vi dina behov och förutsättningar så att vi kan anpassa utbildningen till din unika arbetssituation. Anmäler du fem eller fler deltagare ingår en workshop där vi sätter ramen för företagets kundservice utifrån uppsatta affärsmål och skapar en gemensam synk.
Är ni tio eller fler deltagare utvärderar vi dessutom själva kundens upplevelse i kontakten med er. Det ger er konkreta och färska exempel på hur ni faktiskt upplevs jämfört med hur ni vill upplevas.
Du får ett grundmaterial att sätta dig in i innan utbildningen startar. Analys och förberedande arbete ökar behållningen, ger dig stöd i uppföljning och fördjupning samt bidrar till en bestående förändring med nya rutiner och arbetssätt på din arbetsplats.
Innehåll:
Metoder och verktyg för bättre kundservice
Utbildningen tydliggör skilda tankekartor, vilket uppdrag du har i rollen som anställd, hur och varför du arbetar i grupp, självkänsla, målstyrning och motivation. Du får verktyg för att effektivisera ditt arbete för att göra kunden nöjdare. Din personliga och säljande service blir den gyllene inramning som företagets produkter eller tjänster förtjänar.
- Kundservice
- Ansvar för kunden
- Kundens syn på ert samarbete
- Intern och extern kommunikation
- Intern förbättring
- Hantera missnöjda kunder
- Reklamationsövningar
- Argumentation
- Professionellt och personligt bemötande
- Självinsikt och självkänsla
- Kundpsykologi
- Förstärk kundens upplevda värde
- Merförsäljning
- Ta reda på vad kunden vill
- Anpassa budskapet
- Kroppsspråk och röst
- Hjälp kunden fatta beslut
- Skaffa dig goda referenser
- Kompetensportalen™
- Digitalt Ledarnätverk™
- Litteratur, mallar och checklistor
Efter kursen
Uppföljning och utveckling efter utbildningen
Vid anmälning av tio eller fler deltagare ingår en workshop på plats hos er efter kursen. Tillsammans med medarbetare och chefer skapar och förankrar vi en gemensam struktur och samsyn på ert kundbemötande utifrån det ni lärt er. Resekostnad tillkommer.
I utbildningen ingår ett års tillgång till Kompetensportalen där du kan hämta mallar och fylla på med kunskap när du behöver. Genom portalen får du tillgång till ett Digitalt Ledarnätverk™ som ger möjlighet till utbyte med kompetenta utbildare och andra deltagare som gått utbildning hos oss.
Video
Framfot Sprint
Upplägg
Tider: 2 dagar
Deltagare: Max 10 per kurs
Intresseanmälan
Recensioner
Snittbetyg: 4,9
Baseras på 7 recensioner.Framfot företagsutbildning

I våra utbildningar får du träna praktiskt på det just du behöver för att nå framgång.
Alla Framfots utbildningar är tillgängliga både fysiskt och på distans. Vi vet att all kunskap finns där ute och det mesta har du redan i dig. Hos oss får du därför möjlighet att träna och utvecklas tillsammans med en riktigt...
Kontaktuppgifter
Framfot företagsutbildning
För att få mer information om utbildningen Kundservice som imponerar från Framfot företagsutbildning, fyll i dina uppgifter: