Kursbeskrivning

Förena god service med hög säkerhet
- Agera snabbt och korrekt i säkerhetslägen
- Bra kundmottagande ger förtroende och trygghet
- Lär dig förebygga, bedöma och avvärja säkerhetsrisker
"Varm vid möten och kall vid fara" - lär dig att klara balansgången mellan god service och hög säkerhet. I den här kursen får du fördjupade kunskaper i att förebygga, bedöma och avvärja hot och säkerhetsrisker - utan att situationen förvärras eller eskalerar.
Kommande kursstarter
Företagsuniversitetet är certifierade av Almega
I maj 2021 fick Företagsuniversitetet Almega Utbildningsföretagens högt ansedda auktorisation och anses därmed uppfylla de fastställda kvalitetskriterierna.
– Vi är stolta över auktorisationen. Det är ett formellt bevis på det som våra kursdeltagare och kunder alltid vittnat om: att Företagsuniversitetet står för hög kvalitet och att vi har system för att åstadkomma det, säger Stefan Haglund, Företagsuniversitetets vd.
Målgrupp
Kursen vänder sig till medarbetare som ansvarar för eller arbetar i reception eller kundmottagning på företag eller myndigheter och behöver grundläggande kunskaper om säkerhet och service.
Intresseanmälan
Recensioner
Uppgradera dina kunskaper på Företagsuniversitetet
Hos oss hittar du den kunskap du behöver för att framtidssäkra dig i din yrkesroll. Vi erbjuder kurser inom allt från HR, ledarskap och kommunikation till säkerhet och ekonomi. Både öppna datumsatta kurser och företagsinterna skräddarsydda utbildningar. Hos oss hittar...
Läs mer om Företagsuniversitetet och visa alla utbildningar.
En givande utbildning med många stunder för nyttiga reflektioner tillsamans med de andra kursdeltagarna.