Kursbeskrivning
Kursen riktar sig till dig som vill få djupare kunskap om en av världens mest inflytelserika sociala plattformar - TikTok. Du får lära dig hur du skapar framgångsrikt innehåll på TikTok och hur du undviker vanliga fallgropar och misstag. Vi fokuserar på konkreta exempel, inspirerande övningar och de bästa tillvägagångssätten för att engagera och nå ut till publiken på TikTok. Du får även lära dig hur du kan experimentera med olika strategier och tekniker, hur du använder plattformens inbyggda funktioner och verktyg för att öka synligheten och spridningen av ditt innehåll.
Kommande kursstarter
Varför välja Företagsinstitutet?
Framstående kursledare
Högkvalitativa utbildningar
Nöjd kund garanti
Målgrupp
Denna kurs riktar sig till dig som jobbar som innehållsskapare, marknadsförare, kommunikatörer och andra yrkesverksamma som redan har viss erfarenhet av sociala medier och vill ta nästa steg genom att bli vassare på TikTok. Kursen passar dig som vill skapa mer engagerande innehåll, nå en bredare publik och bygga en starkare varumärkesnärvaro i plattformen.
Kursinnehåll
Under denna kurs kommer du att få:
● Introduktion till TikTok som plattform
● Genomgång av plattformens kultur och unika dynamik
● Förståelse för vad som gör innehåll framgångsrikt på TikTok
● Lära dig hur du använder plattformens inbyggda funktioner och verktyg samt hur de kan för att öka spridningen av ditt innehåll
● Konkreta exempel och arbeta med övningar för att skapa framgångsrika TikTok-inlägg
● Ta del av tips för att strategiskt optimera din närvaro och bygga en lojal följarskara över tid
Upplägg
Kursen varvar teoretisk genomgång med interaktiva, praktiska övningar för att ge dig både förståelse och tillämpbara färdigheter.
Kursens mål
Efter avslutad kurs kommer du att ha en djupare förståelse för hur du kan stärka din närvaro på TikTok genom att skapa engagerande och relevant innehåll. Du kommer att kunna använda plattformens funktioner och verktyg för att effektivt nå ut och engagera TikTok-publiken samt bygga och stärka ditt företags varumärkesidentitet för långsiktig tillväxt.
Kursledare
Theo Hafström
Theo jobbar som content producer och utbildare på Salgado Kommunikation. Han har en bakgrund i medie- och kommunikationsvetenskap, musikjournalistik och sociologi, och har tidigare utbildat för Stockholm School of Business och Medieinstitutet. Han har stenkoll på de olika sociala medierna – både kulturellt och tekniskt. Kulturellt genom att ständigt vara uppdaterad om de senaste trenderna och diskurserna som florerar på TikTok, Instagram och X, men han har också kunskap om den tekniska aspekten av att utnyttja respektive kanals gränssnitt för att maximera resultatet. Som föreläsare är han mån om att dela med sig av sitt engagemang och intresse för ämnet, och förankrar föreläsningen i trendlandskapet som det ser ut just nu med underhållande och lärorika exempel.
Intresseanmälan
Vi strävar ständigt efter att vara det självklara valet när det gäller kompetensutveckling!
På Företagsinstitutet arrangerar och genomför vi högkvalitativa kurser och konferenser för dig som är yrkesverksam inom näringslivet och som strävar efter att utvecklas i din professionella yrkesroll med ökad kompetens. Genom att vara lyhörda för ditt och näringslivets behov samt uppmärksamma trender...