Kursbeskrivning
I den här kursen får du lära dig att annonsera på Google. Kursen går igenom grunderna i Google Ads och hur du kan marknadsföra genom sökmotormarknadsföring (SEM). Under kursen får du en introduktion till hur annonsering fungerar på Google, hur du kan skapa effektiva kampanjer med rätt sökord samt hur du kan optimera kampanjer över tid. Efter kursen har du grunden du behöver för att skapa, hantera och förbättra dina annonser i Google Ads.
Kommande kursstarter
Varför välja Företagsinstitutet?
Framstående kursledare
Högkvalitativa utbildningar
Nöjd kund garanti
Målgrupp
Kursen riktar sig till marknadsförare, kommunikatörer och andra yrkesverjsamma som vill lära sig grunderna i att annonsera på Google. Den är också perfekt för dig som är ny inom betald sökmotormarknadsföring och vill få grundläggande kunskaper.
Kursinnehåll
Under denna kurs kommer du att:
● Få en introduktion till annonsverktyget Google Ads och de kampanjtyper som finns
● Lära dig grunderna i sökmotormarknadsföring (SEM)
● Lära dig hur du gör en sökordsanalys ● En överblick av strukturen i Google Ads och de olika elementen som utgör en kampanj
● Få praktiska tips för att skriva effektiva annonstexter
● Lära dig att tolka, analysera och optimera kampanjresultat
Upplägg
Kursen hålls under en halvdag med stort fokus på teoretisk undervisning för att lära sig grunderna.
Kursens mål
Efter avslutad kurs kommer du att ha en grundläggande förståelse för hur annonsering med Google Ads fungerar. Du kommer att kunna skapa och hantera kampanjer, välja rätt sökord och tolka kampanjresultat för att dra lärdomar.
Kursledare
Emma Rosén
Emma är en erfaren specialist på marknadsföring i sociala medier, med särskilt fokus på Paid Social (annonsering i sociala medier) där hon har en gedigen kunskap om de senaste trenderna och teknikerna. Denna kompetens har Emma utvecklat genom att arbeta med hela processen, från att ta fram strategier till att lägga upp kampanjer i verktyget och analysera för optimering.
Emma är mån om att inkludera alla i sina utbildningar och fokuserar på att pedagogiskt förklara komplexa koncept inom Paid Social. I sina utbildningar använder hon en kombination av teoretiska och praktiska övningar. Hon vill att hennes studenter ska förstå de grundläggande principerna för betald annonsering, men hon vill också att de ska kunna tillämpa sina kunskaper i verkligheten. Emma är en uppskattad lärare som är känd för sin entusiasm och sitt engagemang. Hon är alltid redo att hjälpa sina studenter att lyckas.
Intresseanmälan
Vi strävar ständigt efter att vara det självklara valet när det gäller kompetensutveckling!
På Företagsinstitutet arrangerar och genomför vi högkvalitativa kurser och konferenser för dig som är yrkesverksam inom näringslivet och som strävar efter att utvecklas i din professionella yrkesroll med ökad kompetens. Genom att vara lyhörda för ditt och näringslivets behov samt uppmärksamma trender...