Kursbeskrivning
Feedback som ger förändring
Att förändra medarbetares beteenden är inte alltid lätt. I “Feedback som skapar förändring” lär du dig att arbeta med beteendebaserad feedback för att skapa motivation hos medarbetare och förändra eller förbättra deras prestationer. Du lär dig både hur och varför du ska använda dig av feedback och du kommer få praktisk träning i såväl positiv som konstruktiv feedback.
Nykundserbjudande!
Dags att ta nästa steg i din yrkesroll? På Företagsinstitutet arrangerar och genomför vi högkvalitativa kurser och konferenser för dig som är yrkesverksam inom näringslivet och som strävar efter att utvecklas i din professionella yrkesroll med ökad kompetens.
Som ny kund har du nu möjlighet att få en exklusiv rabatt på 50% på din första kurs hos oss när du använder koden: Nykund2024. Erbjudandet gäller i mån av plats.
Kommande kursstarter
Varför välja Företagsinstitutet?
Framstående kursledare
Högkvalitativa utbildningar
Nöjd kund garanti
Målgrupp
Kursen lämpar sig för dig som är ledare, chef och HR och som vill använda feedback för att skapa goda relationer och en positiv utvecklande arbetsmiljö med höga prestationer.
Kursinnehåll
Denna kurs inkluderar följande:
- Vad är feedback? Du lär dig vad som skiljer feedback från annan typ av kommunikation. Vi gör en kort historisk tillbakablick på forskningsfältet och du får lära dig några teoretiska grundpelare inom området för att förstå varför feedback är effektivt.
- Hur ger man beteendebaserad feedback? Du får träna på att skilja på beteenden och egenskaper och får öva på att uttrycka dig klart och tydligt för att kunna ge så träffsäker feedback som möjligt
- När ska man använda sig av feedback? Du får lära dig om hur du kan bygga in feedback i din vardag och vad man ska tänka på för att få feedbacken att landa väl.
- Hur ger man konstruktiv feedback? Vi lär oss några nycklar för att öka chansen att konstruktiv feedback tas emot på ett bra sätt och underlättar förändring.
- Träning! För att underlätta överföringen av kunskapen från utbildningen till ditt arbete så lägger vi stor vikt vid att träna och få feedback på din feedback.
- Du kommer att lära dig både hur och varför du ska använda dig av feedback och du kommer få praktisk träning i såväl positiv som konstruktiv feedback
Arbetssätt
Utbildningen kombinerar miniföreläsningar med diskussioner, praktisk träning och delande av erfarenheter. Vi arbetar både i helgrupp och i par eller mindre grupper.
Kursens mål
Vår målsättning med denna kurs är att du ska:
- Känna till feedbackens historia och teoretiska grund
- Känna till hur feedback påverkar relationer och prestation
- Kunna skilja beteenden från andra typer av beskrivningar
- Kunna ge träffsäker beteendebaserad positiv feedback
- Kunna ge välavvägd beteendebaserad konstruktiv feedback
- Ha en plan för hur du ska börja använda dina kunskaper på jobbet
Kursledare
Martina Annby
Martina är en erfaren och legitimerad psykolog samt organisationskonsult som har arbetat med lednings- och arbetsgrupper inom skolvärlden. Under den tiden har hon utvecklat en gedigen expertis inom området och har nu utökat sin verksamhet till att inkludera flera olika branscher. Hennes övergripande mål med varje uppdrag på konsultföretaget PBM är att skapa hållbara organisationer där de nödvändiga förutsättningarna för både hälsa och prestation finns på plats.
Genom att använda sin kompetens och erfarenhet som psykolog och organisationskonsult kan Martina hjälpa sina kunder att identifiera och lösa eventuella hinder som kan stå i vägen för en effektiv och välfungerande organisation. Med en lyhördhet för individuella behov och en stark förståelse för gruppens dynamik arbetar Martina för att skapa en trygg och stimulerande arbetsmiljö där medarbetarna kan trivas och blomstra. Genom att främja en positiv kultur och ett öppet kommunikationsklimat kan hon bidra till att bygga starka och sammanhållna team som är rustade för att möta framtida utmaningar och mäta sig med föränderliga marknadsförhållanden.