Kundservice och bemötande i praktiken - Distans Live

Längd
10 tillfällen
Pris
14 975 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
3 oktober, 2023 se detaljer
Utbildningsform
Onlineutbildning
Längd
10 tillfällen
Pris
14 975 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
3 oktober, 2023 se detaljer
Utbildningsform
Onlineutbildning
Kursen är bokningsbar via arrangörens hemsida 🤗

Kursbeskrivning

kundservice

Kundservice och bemötande i praktiken - Distans Live

Kundservice och bemötande i praktiken är en bred och grundläggande utbildning för dig som vill arbeta med kundservice idag eller i framtiden. Kursen ges på distans en kväll i veckan.

Mål

Målet med kursen är att ge deltagaren ökad kunskap och verktyg i de områden som anses centrala för att kunna arbeta med kundservice idag oberoende organisation och form det vill säga via samtal, mail eller chat.

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

3 oktober, 2023

  • Onlineutbildning
  • Distans

Förkunskaper

Kursen kräver inga formella förkunskaper. Dock är det fördelaktigt om du har tidigare arbetslivserfarenhet för att kunna tillgodogöra dig kursen på bästa sätt.

Undervisningsform

Utbildningen omfattar totalt 60 studietimmar under en termin. Undervisningen ges en kväll per vecka och i den blandas föreläsningar med diskussioner. Förutom ansvarig kursledare kommer deltagaren att möte olika gästföreläsare. Kursen sker helt på distans med träffar i realtid med läraren.

Målgrupp

Kursen vänder sig huvudsakligen till personer med tidigare kunskaper inom kundservice och relaterade ämnen genom studier och/eller yrkeserfarenhet och önskar kompetensutveckling inom området eller gå vidare i sin karriär och börja arbetet med kundservice. Den vänder sig också till dig som fått nya arbetsuppgifter relaterad till kundservice men ingen tidigare erfarenhet.

Kursinnehåll

Utbildningen innehåller följande huvudsakliga delar:

  • Vad är kundservice – kundservicens grunder
  • Bygga relationer och förtroende
  • Problemlösning och komplicerade situationer
  • Kundservice som säljverktyg
  • Sociala medier och digitalisering
  • Hållbar kundservice för framtiden

Kursledare

Sanna Sundell har en hopplös kärlek för kundupplevelse och hur man bygger organisationer som har kunden i fokus. Hon har lång erfarenhet av att framgångsrikt arbeta med kund- och medarbetarupplevelse i både små och stora tillväxtbolag, på såväl strategisk som operativ nivå. Hon är också en uppskattad föreläsare och facilitator inom ledarskap, värderingar och företagskultur.

"Jag har alltid älskat service. Det är hjärtat i varje företag. Det är där kunden möter företaget, påriktigt. Därför har jag i flera år jobbat med att ge verktyg, inspirera och skapa förutsättningar för hjältar inom kundservice. Det spelar inte roll om det är ett företag med 1 miljon kunder eller 10 kunder, knepen är desamma. För det handlar om att bygga relation, och därigenom tillit."

Sannas fokus ligger i kombinera konkreta verktyg och beteendevetenskap för att på så sätt nå högre kundnöjdhet, utan att glömma att det också ska vara kul för den som skapar hantverket kundservice. 

Examen, diplom m.m.

Intyg utfärdas efter utbildningens slut för deltagare som varit närvarande minst 75% av tiden och förutsatt att hela avgiften är betald.

Folkuniversitetet Stockholm
Kungstensgatan 45
113 59 Stockholm

Folkuniversitetet

Vi har hundratals yrkesrelaterade kurser och utbildningar som gör din tid på jobbet mer givande, förverkligar dina framtidsplaner eller flyttar dig till en ny lönenivå. Helt enkelt höjer ditt attraktionsvärde på arbetsmarknaden. Folkuniversitetet startade redan 1933 då en grupp studenter...

Läs mer om Folkuniversitetet Stockholm och visa alla utbildningar.

Highlights