Visa utbildning.se som: Mobil

Har covid-19 påverkat dina planer på att läsa en utbildning? Svara på vår korta undersökning och hjälp oss att hjälpa dig!

Social Media Advertising

FEI - Företagsekonomiska Institutet
Kort om utbildningen
Intensivt 1 dag
5 900 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2020-11-24 - Distans
Distans, Göteborg, Malmö, Stockholm
Kommande starter
Distans
5 900 SEK
2020-11-24

Kursbeskrivning

Hela 83% av Sveriges befolkning använder idag sociala medier och i snitt interagerar man med 17 annonser per månad vilket gjort att bruset blivit allt högre. Det är idag viktigare än någonsin att forma sitt budskap på rätt sätt för att nå ut till sina kunder.

Kursinnehåll

Om kursen

Vi kommer under utbildningen ge dig insikter i hur du gör detta på bästa möjliga sätt. Vi går igenom hur man som annonsör ska tänka när man tar fram en strategi, sätter och utvärderar mål/KPI:er, CRM-integrerar och målgruppssegmenterar. Vi kommer även behandla olika format och dess nytta, ekosystemet och sociala mediers framtid & trender.

För vem?

Kursen lämpar sig för personer som aktivt kommer att jobba med sociala medieköp men även beställare av dessa tjänster, för att kunna kravställa på ett korrekt och strategiskt sätt.

Kursinnehåll

  • Introduktion till SoMe
  • Aktörer och eco-system
  • Köpt vs organiskt
  • Kampanjplanering
  • Målsättning och KPI:er
  • Målgruppsegmentering
  • Annonsformat
  • Analys och rapportering
  • CRM-intergration
  • Framtid och trender

Efter kursen

Efter kursen ska du självständigt och på bästa sätt kunna annonsera i sociala medier. Om du är beställare ska du kunna kravställa på ett korrekt och strategiskt sätt.

Video

   

Upplägg

Omfattning

Intensivkurs 1 dag kl. 09.00-16.00.

Genomförande

Kursen genomförs med FEIFLEX vilket betyder att du vid varje enskilt tillfälle kan välja om du vill:

  • Närvara i FEI:s klassrum. Detta alternativ är för dig som vill studera på traditionellt sätt. Du värdesätter studiemiljön på FEI och möjligheten att nätverka på plats med dina studiekamrater.

eller

  • Delta live på distans, var du än befinner dig, till exempel på kontoret. Du hörs och syns i klassrummet, kan ställa frågor, diskutera och vara med i gruppövningar, precis som om du hade varit på plats.

 

Lektionerna spelas dessutom in så att du kan repetera i efterhand. Alla deltagare har tillgång till inspelningarna.

Välj det alternativ som passar dig och din arbetsgivare bäst!

Intyg

Samtliga deltagare som uppfyller närvarokravet på minst 70 % erhåller FEI:s studieintyg med kursbeskrivning.

Avgift

5 900 kr exkl. moms. I avgiften ingår kurslitteratur och annat kursmaterial samt lunch och/eller kaffe.

Eget företag/privatperson? Delbetala med FEI Studielån från 101 kr/mån.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Social Media Advertising, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

FEI - Företagsekonomiska Institutet

FEI - Företagsekonomiska Institutet

FEI erbjuder kurser inom hela det företagsekonomiska ämnesområdet.

Vårt utbud sträcker sig från grundläggande kurser till akademiska uppdragsutbildningar. Studieformen utgår från dig som är yrkesverksam. Du kan välja att läsa i Stockholm på dag- eller kvällstid eller via FEIFLEX – vår ledande metod för moderna nätbaserade distansstudier. Tveka inte...


Läs mer om FEI - Företagsekonomiska Institutet och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

FEI - Företagsekonomiska Institutet

Kammakargatan 10, Box 1341
111 83 Stockholm

 Visa telefonnummer

Intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Social Media Advertising från FEI - Företagsekonomiska Institutet, fyll i dina uppgifter:

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Social Media Advertising!

Arrangörsrecensioner
(4,7)
Baseras på 215 recensioner.
Alla recensioner för arrangören

Liknande utbildningar