Visa utbildning.se som: Mobil

Marknadsföring för icke-ekonomer

FEI - Företagsekonomiska Institutet
Kort om utbildningen
3 halvdagar
8 900 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2020-03-10 - Distans
Distans, Stockholm
Öppen utbildning
Kommande starter
Stockholm
2020-03-10  
8 900 SEK
2021-02-02  
8 900 SEK
Distans
2020-03-10  
8 900 SEK
2021-02-02  
8 900 SEK

Kursbeskrivning

Den här kursen ger snabba kunskaper i hur modern marknadsföring kan bidra till ökad försäljning. Du får ett bra grepp om hur marknadsföring fungerar. Du kan använda kunskaperna internt och/eller för att handla upp externa tjänster, från till exempel en reklam-, kommunikations- eller webbyrå.

Översikt

Om kursen

I denna kurs riktas luppen mot den intäktsskapande delen av företagets verksamhet. Här får du lära dig mer om olika marknadssituationer och vilka konkurrensmedel som står till förfogande, samt hur du kan samordna och utveckla dessa i en marknadsplan. Kursen syftar också till att ge dig en kunskapsbas för att du ska kunna bedöma externa leverantörer inom marknadsföring och anlita de som är bäst och kostnadseffektivast för din verksamhet.

För vem?

Kursen vänder sig till dig som vill lära dig hur marknadsaktiviteter fungerar och påverkar företagets intäkter. Denna kurs vänder sig inte i första hand till personer i marknadsföringsbefattningar utan till exemplvis projektledare, chefer, entreprenörer och företagsledare som vill arbeta smartare med företagets position på marknaden.

Kursinnehåll

  • Marknadsföringens grunder
  • Strategisk och taktisk marknadsföring
  • Efterfrågebegrepp och konkurrensmedel
  • Marknadskommunikation inklusive digital kommunikation
  • Marknadsplanen

Metod

Teori och presentationer varvas med övningar och diskussioner.

Efter kursen

Efter kursen har du både ett strategiskt perspektiv och praktiska kunskaper hur marknadsföringen ska bidra till ditt företags framgång. Du kan använda kunskaperna internt i verksamheten men också för att kommunicera med – och ställa krav på – externa leverantörer, till exempel reklam- och webbyråer.

Video

Upplägg

Omfattning

2,5 års studier parallellt med arbetet. Lektioner på FEI ges i tvådagarspass var sjunde vecka. Mellan passen läser du in litteratur och studerar online.

Utbildningsstarter

Marknadsekonom DFEI ger dig flexibilitet. Du kan påbörja utbildningen 6 gånger per år.

Tentamen

Varje delkurs har ett eller flera examinationsmoment, t ex:

  • Skriftlig tentamen som sker i Stockholm eller, om möjligt, på annan ort efter överenskommelse med FEI (särskild avgift kan utgå om tentamen sker på annan ort)
  • Inlämningsuppgift, enskilt eller i grupp
  • Muntlig presentation

DFEI-Examen

Godkänt resultat i samtliga delkurser leder till Diplom från FEI med examensbeteckningen Marknadsekonom DFEI.

Högskolepoäng

Godkänt resultat i respektive delkurs ger akademiska högskolepoäng från Högskolan Väst. Delkurserna omfattar 7,5 respektive 15 högskolepoäng. Godkänt resultat i samtliga delkurser ger sammanlagt 120 högskolepoäng .

Högskoleexamen

Efter utbildningen kan deltagaren ansöka om en Högskoleexamen i företagsekonomi med inriktning marknadsföring omfattande 120 högskolepoäng. Examen utfärdas av Högskolan Väst.

Avgift

Avgiften uppgår 255 000 kr  exkl. moms. Avgiften delas upp och faktureras årsvis.

Kursavgiften måste betalas av arbetsgivaren. Arbetsgivaren binder sig för ett block i taget. I avgiften ingår kurslitteratur och annat kursmaterial, ordinarie tentamina i Stockholm, samt lunch och kaffe vid seminarier på FEI.

Eget företag? Delbetala med FEI Studielån från 4 526 kr/mån.

Antagningskrav

Vi välkomnar anmälningar från motiverade medarbetare som har arbetsgivarens stöd och backning. Vi rekommenderar att du har minst fem års arbetslivserfarenhet, helst längre. Vidare att du har en befattning med ansvar: till exempel för produkt / kund / kundgrupp / område / projekt / lönsamhet. Din utbildningsbakgrund kan variera, det viktiga är att du har kapacitet att klara av studierna. Vi rekommenderar att du har allmän behörighet för högskolestudier, dvs. avslutad gymnasieskola men Marknadsekonom DFEI är även relevant för dig som har tidigare akademiska studier på meritlistan.

Uppdragsavtal

Kursen är ett samarbete mellan FEI och Högskolan Väst. Företaget som anmäler deltagare till kursen ingår ett avtal med Högskolan Väst angående uppdragsutbildning. Vid anmälan kommer beställaren ombes att bekräfta villkoren.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Marknadsföring för icke-ekonomer, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

FEI - Företagsekonomiska Institutet

FEI - Företagsekonomiska Institutet

FEI erbjuder kurser inom hela det företagsekonomiska ämnesområdet.

Vårt öppna utbud spänner från grundläggande kurser till akademisk uppdragsutbildning. Studieformen utgår från dig som är yrkesverksam. Du kan välja att läsa i Stockholm på dag- eller kvällstid eller via FEI FLEX – vår ledande metod för moderna nätbaserade distansstudier. Tveka...


Läs mer om FEI - Företagsekonomiska Institutet och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

FEI - Företagsekonomiska Institutet

Kammakargatan 10, Box 1341
111 83 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Marknadsföring för icke-ekonomer!

Arrangörsrecensioner
(4,6)
Baseras på 92 recensioner.
Alla recensioner för arrangören