Inga recensioner än

Marknadsföring för icke-ekonomer

FEI - Företagsekonomiska Institutet, i Stockholm (+3 orter)
Längd
3 veckor
Pris
9 800 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
12 mars, 2024 (+4 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning, Onlineutbildning
Längd
3 veckor
Pris
9 800 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
12 mars, 2024 (+4 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning, Onlineutbildning
Kursen är bokningsbar via arrangörens hemsida 🤗

Video

Kursbeskrivning

Den här kursen ger snabba kunskaper i hur modern marknadsföring kan bidra till ökad försäljning. Du får ett bra grepp om hur marknadsföring fungerar. Du kan använda kunskaperna internt och/eller för att handla upp externa tjänster, från till exempel en reklam-, kommunikations- eller webbyrå.

Kommande kursstarter

Välj mellan 4 kursstarter

12 mars, 2024

  • Öppen utbildning
  • Göteborg

12 mars, 2024

  • Öppen utbildning
  • Malmö

12 mars, 2024

  • Öppen utbildning
  • Stockholm

12 mars, 2024

  • Onlineutbildning
  • Distans

FEI Studielån – få hjälp med kursavgiften

FEI Studielån

I de flesta fall står arbetsgivaren för kursavgiften på FEI. För dig som inte har denna möjlighet men ändå vill satsa på din personliga kompetensutveckling erbjuder vi FEI Studielån. Erbjudandet vänder sig till dig som har eget företag eller vill betala kursavgiften som privatperson. Amorteringstiden är upp till fem år beroende på storleken på avgiften och kursens eller utbildningens längd.

Kontakta oss för mer information om hur vi kan hjälpa dig med kursavgiften.

Kursinnehåll

Översikt

Om kursen

I denna kurs riktas luppen mot den intäktsskapande delen av företagets verksamhet. Här får du lära dig mer om olika marknadssituationer och vilka konkurrensmedel som står till förfogande, samt hur du kan samordna och utveckla dessa i en marknadsplan. Kursen syftar också till att ge dig en kunskapsbas för att du ska kunna bedöma externa leverantörer inom marknadsföring och anlita de som är bäst och kostnadseffektivast för din verksamhet.

För vem?

Kursen vänder sig till dig som vill lära dig hur marknadsaktiviteter fungerar och påverkar företagets intäkter. Denna kurs vänder sig inte i första hand till personer i marknadsföringsbefattningar utan till exemplvis projektledare, chefer, entreprenörer och företagsledare som vill arbeta smartare med företagets position på marknaden.

Kursinnehåll

  • Marknadsföringens grunder
  • Strategisk och taktisk marknadsföring
  • Efterfrågebegrepp och konkurrensmedel
  • Marknadskommunikation inklusive digital kommunikation
  • Marknadsplanen

Metod

Teori och presentationer varvas med övningar och diskussioner.

Efter kursen

Efter kursen har du både ett strategiskt perspektiv och praktiska kunskaper hur marknadsföringen ska bidra till ditt företags framgång. Du kan använda kunskaperna internt i verksamheten men också för att kommunicera med – och ställa krav på – externa leverantörer, till exempel reklam- och webbyråer.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Marknadsföring för icke-ekonomer, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!
FEI - Företagsekonomiska Institutet
Kammakargatan 10, Box 1341
111 83 Stockholm

FEI - kurser inom hela det företagsekonomiska ämnesområdet, HR och mycket mer.

Vårt utbud sträcker sig från grundläggande kurser till akademiska uppdragsutbildningar. Studierformen är upplagd för att kunna kombinera studierna med ditt arbete. Med FEIFLEX – vår ledande hybridmodell, väljer du mellan att delta fysiskt på plats i Stockholm på dag- eller kvällstid...

Läs mer om FEI - Företagsekonomiska Institutet och visa alla utbildningar.

Highlights