Kursbeskrivning
Digital Marknadsföring
Ge din verksamhet ett konkurrenskraftigt försprång med vår onlinekurs i digital marknadsföring! Lär dig behärska alla viktiga aspekter, från att identifiera din målgrupp och skapa engagerande innehåll till att optimera din närvaro på sociala medier och sökmotorer.
Kursen täcker strategier för effektiv betald annonsering, e-postmarknadsföring och kraftfull dataanalys med hjälp av verktyg som Google Analytics. Oavsett din nuvarande kunskapsnivå, kommer du att få de verktyg och den kunskap du behöver för att bygga en framgångsrik digital marknadsföringsstrategi som driver tillväxt och ökad synlighet på den svenska marknaden.
Bli expert på att nå rätt målgrupp, maximera din ROI och skapa en hållbar digital närvaro!
Kommande kursstarter
Målgrupp
Kursen är gjord för dig som vill studera var du vill, när du vill och hur du vill. Eftersom kursen bedrivs i din valda studietakt går det utmärkt att kombinera kursen med arbete. Du väljer också själv när du vill starta kursen. Inga förkunskaper behövs om det inte anges att du måste ha läst en viss kurs innan.
Kursinnehåll
Kapitel 1: Introduktion till Digital Marknadsföring
· Vad är digital marknadsföring?
· Skillnader mellan traditionell och digital marknadsföring
· Betydelsen av digital marknadsföring för svenska företag
Kapitel 2: Målgrupp och Kundbeteende
· Identifiering av målgrupp och segmentering
· Konsumentbeteenden online
· Verktyg för att analysera målgruppens beteenden (Google Analytics, etc.)
Kapitel 3: Innehållsmarknadsföring
· Vad är innehållsmarknadsföring?
· Skapa värdefullt och relevant innehåll
· Strategier för att distribuera innehåll effektivt
Kapitel 4: Sociala Medier
· Översikt av populära plattformar i Sverige (Facebook, Instagram, m fl)
· Bygga en stark närvaro på sociala medier
· Strategier för sociala mediekampanjer
Kapitel 5: Sökmotoroptimering (SEO)
· Grundläggande principer för SEO
· Nyckelordsanalys och innehållsoptimering
· Off-page och on-page SEO-strategier
Kapitel 6: Betald Marknadsföring (PPC)
· Introduktion till betald annonsering
· Google Ads och Facebook Ads: grunderna
· Budgetering och ROI-beräkningar
Kapitel 7: E-postmarknadsföring
· Effektiva strategier för e-postkampanjer
· Bygga och vårda en e-postlista
· Automatisering av e-postmarknadsföring
Kapitel 8: Analys och Rapportering
· Viktigheten av dataanalys i digital marknadsföring
· Hur man använder Google Analytics för att mäta framgång
· Rapportering och användning av resultat för framtida strategier
Upplägg
Att studera kursen innebär att:
- Du startar din kurs när du vill
- Du studerar hur du vill, med dator, läsplatta eller mobiltelefon
- Du avgör själv studietakten
- Du studerar var du vill
Kursportalen
Du får tillgång till inspelade föreläsningar i vår kursportal där du träffar vår lärare. Själva föreläsningsmaterialet har du även tillgång till i kursportalen när det är dags att göra övningsuppgifter och under ett helt år från den dag du startade dina studier.
Investering
Kursavgiften är 3180 kr exkl moms
I kursavgiften ingår:
Föreläsningsmaterial med video och skärminspelningar
Textmaterial
Bilder
Övningsuppgifter
Diplom
Support
Examen, diplom m.m.
Du kan efter genomförd kurs ladda ner ett Diplom.
Excellence Education Group
Vi erbjuder digitala kurser inom ett antal olika kategorier. Våra kunder är företag, kommuner, staten, kollektivavtalsstiftelser och andra organisationer samt privatpersoner m fl. Alla kursledare har akademisk examen eller annan eftergymnasial utbildning. Vi erbjuder våra kursdeltagare möjlighet att påbörja sin...
Läs mer om Excellence Education Group och visa alla utbildningar.