Recensioner av Hot och våld - Hur bemöter vi hotfulla personer?
Snittbetyg: 4,8
5 av 5
Nyttig och pedagogisk utbildning
Mycket bra kursledare.Tog upp realistiska händelser.Gav oss mycket bra tips hur man uppträder mot aggressiva personer. Enkla sätt att skydda sig. Våldet på akuten ökar för varje år
Bra tips och bra föreläsare. Givande utbildning. Jag ofta träffar agiterade människor
Antar att 5 är bäst på eran skala? Då inget annat framgår besvarar jag frågorna utifrån att 5 är bäst.
En avslappnad utbildning. Hela gruppen hela tiden engagerad och mycket diskussioner och praktiska övningar. Mycket bra!
vi får mer och mer hotfulla patienter.
Hänsyn togs till våra olika arbetsplatser och vilka risker som fanns på de olika arbetsplatserna. Vi fick testa på att ta oss loss ur grepp, något som aldrig har erbjudits tidig...
Eftersom jag möter klienter både per telefon och rent fysiskt så behövs detta absolut. Känslan att man vet att man gör rätt betyder mycket. Man blir stärkt i sin roll.Föreläsare...
Bra med repetition om lågaffektivt bemötande. Lite nytt om mjukt självskydd och betoning på kroppsspråket.Bra med häftet vi fick med oss. För att själva kunna repetera och även ...
Helhetsbild, många viktiga beröringspunkter. Viktigt också att belysa säkerhet och trygghet i det dagliga arbetet kopplat till kulturen på arbetsplatsen.
Det var konkret och tog upp konkreta saker kring stress, bemötande och att hantera en jobbig/hotfull situation.Jag kan använda de konkreta tipsen och förhållnigssätten i dagliga...
Mycket bra och givande dag. Även fast man efter ett par år i yrket har lärt sig hantera väldigt många situationer så fick jag mer kött på benen och lite fler verktyg att jobba m...
Den gav mycket lärdom som man kan utnyttja då man är ute och jobbar.Jag lärde mig massa saker som jag aldrig tänkt på, väldigt bra verktyg framöver.
En blandning av teori och praktik är strålande. kanske lite mer diskussion om det praktiska kring nödvärn vad man får göra och inte göra. Vilken stjärna Anders var. Lugn, rolig ...
Eventuellt skulle ett perspektiv utifrån våra förutsättningar varit intressant. Vi har inte skrivbordsmöten med klienter eller brukare, utan möts möjligen i telefon, annars bred...