Visa utbildning.se som: Mobil

Marknadsföring på Linkedin – strategi, innehåll och annonsering

DI Akademi
Kort om utbildningen
1 dag
8 900 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2021-11-25 - Stockholm
Öppen utbildning
   
Stockholm

Kursbeskrivning


Välkommen till en praktiskt inriktad heldagsutbildning i hur ditt företag kan använda Linkedin framgångsrikt som marknadsföringskanal. Du får lära dig hur du skapar en strategi för er Linkedin-närvaro, engagerar dina medarbetare och skapar attraktivt innehåll. Stor vikt läggs vid hur du annonserar på Linkedin, hittar och segmenterar din målgrupp och får leads.

Kursinnehåll

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:

  • Hur du skapar en strategi för er närvaro på Linkedin
  • Hur du får din egen organisation att bli engagerad i er Linkedin-närvaro
  • Hur du skapar och bygger upp en Linkedin-sida för företag och organisationer
  • Hur du kan mäta följarnas engagemang
  • Hur annonseringsverktyget Campaign Manager fungerar
  • Hur du når din målgrupp på Linkedin när du annonserar
  • Hur du hittar din målgrupp på Linkedin genom att söka på bransch, funktioner och titlar och hur seniora personerna är
  • Hur du kan generera leads på Linkedin

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Kursen riktar sig främst till dig som arbetar strategiskt eller operativt med Linkedin inom marknadsföring och kommunikation. 

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Kursens övergripande syfte är att samtliga deltagare ska få nya insikter och praktiska råd för hur Linkedin kan användas i sin marknadsstrategi.


PROGRAM:

09.00 Välkomnande och introduktion

  • Introduktion av kursledare och deltagare
  • Genomgång av dagen: tider och agenda 

09.15 Introduktion till Linkedin

  • Hur Linkedin gått från att vara en cv-databas till en mötesplats, innehålls- och marknadsföringskanal
  • Affärsområden och tjänster på Linkedin 

10.15 Kaffe

10.30 LinkedIn i sociala mediemixen

  • Behörighet och vad du kan göra på din företagssida
  • Följare och räckvidd
  • Vad går att mäta och hur du gör det 

11.30 Lunchpaus

12.30 Målgruppsgenomgång

  • Genomgång av målgrupp
  • Kategorisering utifrån bransch, funktion, titlar och hur seniora personerna är
  • Hur du kan söka fram och nå en specifik målgrupp

13.30 Content marketing

  • Hur du skapar innehåll som engagerar och ger effekt
  • Teknisk genomgång: bildformat, länkning för uppdateringar
  • Hur du kan generera leads på Linkedin: case och exempel 

15.00 Kaffepaus

15.15 Employer engagement

  • Hur du skapar engagemang bland medarbetare och får ditt innehåll att spridas

15.45 Annonsering på Linkedin

  • Genomgång av sponsrade inlägg: InMails, Dynamic Ads och Lead Gen Forms
  • Praktisk genomgång av annonseringsverktyget Campaign Manager

16.30-17.00 Sammanfattning och avslutning

Tid & plats


Lärarledd onlineutbildning eller Kurslokal i Stockholm eller Göteborg (genomförs online om omständigheterna kring covid-19 så kräver, vi meddelar i sådana fall anmälda deltagare i god tid)*

Kursledare

Maria Wade
Maria Wade är Client Director på mediabyrån DNA Media. Hon har lång erfarenhet som konsult med fokus på att utbilda och hjälpa företag inom B2B med marknadsföring i sociala medier. Hon har en bakgrund som ansvarig för marketing solutions på Linkedin i Norden. Maria började sin digitala karriär på Lunarstorm och har även varit försäljningschef på Schibsted.

DI Akademi

DI Akademi

Välkommen till Di Akademi, utbildningsinstitutet för dig i näringslivet. Vår idé och vår uppgift är att guida dig igenom dina och ditt företags utmaningar och se till att du är rustad med den senaste kunskapen, bästa inspirationen och den mest...


Läs mer om DI Akademi och visa alla utbildningar.