Kursbeskrivning
Uppgradera ditt professionella bemötande till världsklass!
Ett gott bemötande är kärnan i varje framgångsrik interaktion. Men låt oss vara ärliga, det är inte alltid enkelt. Är du redo att ta ditt bemötande till nästa nivå och bemästra konsten att hantera även de mest utmanande situationerna med kunder och medborgare?
Varför denna kurs: Genom en kombination av insikter och konkreta verktyg kommer du att lära dig att bemöta varje situation med lugn och självsäkerhet. Från att navigera genom stressiga ögonblick till att hantera otrevliga attityder, klagomål och konflikter, kommer du att utrustas med den insikter, kunskap och trygghet som krävs för att lyckas.
Deltagare tycker till: "Fick flera konkreta råd och tips som jag kommer att ta vidare till personalen. Materialet vi fick innan kursen var mycket bra och jag kommer att använda det på vår arbetsplats." Ida Åkesson, Folkets Bio Malmö
Kursens höjdpunkter
- Bemötande i världsklass: Lär dig att skapa en omedelbar positiv inverkan.
- Praktiska verktyg för att navigera genom utmanande situationer.
- Öva på att använda din röst, ditt kroppsspråk och dina ord för att skapa förtroende och tillit.
- Dela och lära från dina egna erfarenheter i en stödjande miljö.
Anmäl dig nu och ta steget mot att bli en mästare på professionellt bemötande!
Kommande kursstarter
Varför välja Crevi Retorik?
Lyhörda och
behovsanpassade
utbildningar
Samarbetar med offentlig sektor
Erfarna och kompetenta kursledare
Målgrupp
Denna kurs är skräddarsydd för dig som arbetar inom kundtjänst, försäljning, support eller någon annan form av kund- eller medborgarrelation. Oavsett om du jobbar med bemötande IRL, i telefon eller via e-post, är denna kurs ett måste för dig som strävar efter en tydligare säkrare kommunikation.
Kursinnehåll
Vad du kommer att lära dig
- Förstå kundens och medborgarens behov: Få insikt i deras förväntningar och lär dig skapa positiva möten.
- Bemöta med professionalism: Behåll lugnet och hantera alla situationer med ett inkluderande och respektfullt förhållningssätt.
- Strategier mot stress och irritation: Praktiska metoder för att behålla fokus och hantera utmanande känslor.
- Retoriken ethos stärker dig att bygga upp en trovärdig karaktär i utsatta situationer.
- STAR-tekniken: Motverka impulsiva reaktioner och behåll kontrollen!
- Avväpna konfrontationer: Bemöt kritik och härskartekniker med lugn och säkerhet.
- Kommunikativa verktyg för självsäkerhet: Lär dig uttrycka dig med trygghet i både digitala och fysiska samtal.
- Lyssna aktivt: Upptäck viktiga detaljer och visa verkligt engagemang för att förstå kundens behov.
- Röstens betydelse när det hettar till: lär dig enkla röstknep för att bemöta tuffa situationer.
- Kroppsspråkets nycklar: Använd din hållning, gester och uttryck för att stärka ditt budskap och skapa förtroende.
Kursens mål
Efter avslutad kurs ska du ha fått:
- Kunskap och medvetenhet om kommunikation som stärker dig i tuffa situationer
- Konkreta verktyg och val för att hantera och bemöta motstånd
- Känna dig tryggare och säkrare i utmanande samtal
Kursledare
Kursens ledare Nina Buchaus är retorikkonsult, utbildare och föreläsare och grundare för Crevi Retorik AB. Nina har ett coachande förhållningssätt och har öga för sina kunders utveckling.
Nina har utbildat och coachat chefer och medarbetare i offentlig sektor och näringslivet under 15 år och har en bakgrund inom service, kommunikation och bemötande.
Hon har spetskompetens i ämnen som retorik, härskartekniker och kommunikation. Genom sin fil. kand. i retorik, NLP Practitioner och Master certifikat, MGA USA samt röst- och talutbildning kan hon ge konkreta verktyg till sina kunder som de kan använda i sitt dagliga arbete.