Kursbeskrivning
Värdeskapande service och support handlar om förmågan att kunna bemöta människor, olika situationer och ärenden på ett sätt som leder till den nytta som både din kund och din verksamhet vill uppnå. Att börja med tanken att bakom varje ärende finns en människa som behöver din hjälp är en bra start.
När den tanken blir en insikt och när du blir trygg i de situationer du möter får du tillbaka en nöjd kund med positiva känslor för både dig och den verksamhet du representerar. Det blir en motiverande upplevelse som bidrar till ökat välmående, engagemang och fler nöjda och lojala kunder.
Utbildningen fokuserar på att stärka din förmåga att vara kommunikativ i mötet med olika personligheter och beteenden med utgångspunkt från dina verkliga situationer. Vi lägger också stor vikt vid att förankra förståelse och metoder för teamarbete som skapar engagemang, ambassadörer och ökat affärsvärde för service och supportorganisationer.
Innehållet baseras på forskning och studier om framgångsfaktorer för kommunikation och samverkan mellan människor. Materialet som du får med dig är ett digitalt material, övningar, dokumenterade resultat av övningarna, metoder som du kan tillämpa direkt i ditt arbete, samt länkar till filmer och litteratur relaterade till ämnet. Kursledaren arbetar även som konsult och delar med sig av sin långa praktiska erfarenhet.
Kommande kursstarter
Intresseanmälan
Vi vill göra skillnad i världen
Med kompetens som verktyg inspirerar vi människor att växa, utvecklas och briljera. Vi gör det i en medveten riktning. Nya insikter, beteenden, arbetssätt och tekniker börjar tillämpas på ett sätt som ger medarbetarna trygghet och deras prestationer energi och kraft....