Kursbeskrivning
Denna tvådagars Kepner & Fourie (KandF)-kurs lär IT-personal hur man närmar sig varje incident på ett säkert och medvetet sätt och löser incidenten ”första gången varje gång”. Kursen gör det möjligt för alla - såväl individer som team - att lösa alla typer av problem effektivt, i ett strukturerat tillvägagångssätt, samt komma upp med kreativa lösningar.
Systematisk problemlösning är en av de grundläggande färdigheter som en modern organisatione behöver. De säkra proffsen som vet hur de ska närma sig en incident och lösa den "första gången varje gång" är efterfrågade, och sätter nya standarder inom innovation och kreativitet.
Systematisk problemlösning är högaktuellt för alla IT-discipliner och sammanför allas individuella kompetenser med en standardprocess och ett språk för att lösa incidenter och undvika "trial and error"-försök. KEPNERandFOURIE®-metoden som lärs ut under den här kursen går hand i hand med incident- och problemhantering inom modern IT Service Management (ITSM). Denna kurs kommer att göra det möjligt för dig att använda KEPNERandFOURIE-metoden effektivt. Metodiken gör det möjligt för dig att hitta rätt utgångspunkt för utredning, identifiera kärnfrågorna i problemsituationer, fastställa den faktiska orsaken till en incident och leverera rätt lösningar. Kursen kommer att introducera dig till en serie situationsspecifika "kan"-kritiska frågor som hjälper dig att generera ömsesidigt överenskomna lösningar för vardagliga och unika IT-problemsituationer.
Förutom kunskapen om begreppen är det avgörande att kombinera fakta, intuition och erfarenhet för framgångsrika problemlösningsmetoder. Det hjälper dig att göra en kraftfull insikt om vad som "saknas".
Metodiken i Kepner and Fourie hjälper dig att:
- Tillämpa högeffektiva tekniker för återställande av incidenter
- Använda en strukturerad strategi för beslutsfattande
- Bli superkreativ när du hanterar utmaningar
Kommande kursstarter
Intresseanmälan
Vi vill göra skillnad i världen
Med kompetens som verktyg inspirerar vi människor att växa, utvecklas och briljera. Vi gör det i en medveten riktning. Nya insikter, beteenden, arbetssätt och tekniker börjar tillämpas på ett sätt som ger medarbetarna trygghet och deras prestationer energi och kraft....