Sök utbildning

ITIL Practitioner - Service Request Management

Längd
1 dag
Pris
13 450 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
13 februari, 2025 (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning
Längd
1 dag
Pris
13 450 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
13 februari, 2025 (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning
Kursen är bokningsbar via arrangörens hemsida 🤗

Kursbeskrivning

På en dag går vi igenom tillämpning av den ITIL 4-praxis (Practice) som kallas Service Request Management (SRM).

Denna praxis hanterar fördefinierade, användarinitierade tjänsteförfrågningar effektivt och på ett användarvänligt sätt.

Fem relaterade praxis

Du har även möjligheten att läsa in och certifiera dig på denna tillsammans med fyra relaterade praxis genom vår kurs ITIL Practice Specialist - Monitor, Support & Fulfill.

Målgrupp och förkunskaper

Kursen riktar sig till IT Service Management-proffs som redan tillämpar ITIL och skall implementera en tillämpning av ITIL 4-praxisen Service Request Management

Den är framtagen för att passa dig som besitter en ITIL 4 Foundation-certifiering. För att hänga med i kursens tempo och tillgodogöra dig dess innehåll förutsätts du vara insatt i ITIL 4 Foundation.

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.

Certifiering och ackreditering

Ett Practitioner-test ingår alltid i kursavgiften, i enlighet med AXELOS regelverk. Det angivna priset består av kursplatsen plus 2500:- för certifieringsvouchern. Kursen är utformad för att möjliggöra att du skriver testet direkt efter kurs, men du avgör själv när du bokar det. För att skriva certifieringen behöver du vara certifierad på ITIL Foundation v3 eller 4. 

Puff E-learning- ITIL Practitioner

Detaljerad information

Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.

Detta ingår

  • Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
  • E-bok Core Guidance för referens och uppslag
  • Certifieringsvoucher (Online Proctored)

Kursinnehåll

Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:

  • Introduction to Service Request Management
  • Value streams and processes
  • Organizations and people
  • Information and technology
  • Partners and suppliers
  • Practice capability development

Kommande kursstarter

Välj mellan 2 kursstarter

13 februari, 2025

  • Öppen utbildning
  • Distans

10 april, 2025

  • Öppen utbildning
  • Distans

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om ITIL Practitioner - Service Request Management, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 1 recensioner
Recensioner publiceras enligt vår recensionspolicy.
Skriv en recension
Axel
5/5
07 mar 2024

Inte så mycket praktiskt. Men med tanke på kursens innehåll är det svårt att labba och göra övningar. Mycket pedagogisk och kunde svara väl på eventuella frågor.

Cornerstone Group AB
Borgarfjordsgatan 4
164 55 Kista

Vi vill göra skillnad i världen

Med kompetens som verktyg inspirerar vi människor att växa, utvecklas och briljera. Vi gör det i en medveten riktning. Nya insikter, beteenden, arbetssätt och tekniker börjar tillämpas på ett sätt som ger medarbetarna trygghet och deras prestationer energi och kraft....

Läs mer om Cornerstone Group AB och visa alla utbildningar.

Highlights