Kursbeskrivning
På denna ITIL Specialist-kurs tar vi ett helhetsgrepp om att säkra och förbättra samarbete runt IT-tjänster genom tillämpning av fem centrala ITIL 4-praxis (Practices).
Kursen Collaborate, Assure & Improve (CAI) behandlar dessa praxis: Continual Improvement, Service Level Management, Relationship Management, Information Security Management och Supplier Management.
Enstaka praxis
Du kan även boka kurs och certifiering i vart och ett av de enstaka praxis som behandlas under kursen:
- Continual Improvement (CI)
- Service Level Management (SLM)
- Relationship Management (RSM)
- Information Security Managemen (ISM)
- Supplier Management (SM)
Målgrupp och förkunskaper
Kursen riktar sig till IT Service Management-proffs som redan tillämpar ITIL och skall implementera en tillämpning av ITIL 4-praxis inom Continual Improvement, Service Level Management, Relationship Management,Information Security Management och/eller Supplier Management.
Den är framtagen för att passa dig som besitter en ITIL 4 Foundation-certifiering. För att hänga med i kursens tempo och tillgodogöra dig dess innehåll förutsätts du vara insatt i ITIL 4 Foundation.
För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.
Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.
Certifiering och ackreditering
Ett Practitioner-test ingår alltid i kursavgiften, i enlighet med AXELOS regelverk. Det angivna priset består av kursplatsen plus 5500:- för certifieringsvouchern. Kursen är utformad för att möjliggöra att du skriver testet direkt efter kurs, men du avgör själv när du bokar det. För att skriva certifieringen behöver du vara certifierad på ITIL Foundation v3 eller 4.
Puff E-learning- specialist/leaderDetaljerad information
Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.
Detta ingår
- Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
- E-bok Core Guidance för referens och uppslag
- Certifieringsvoucher (Online Proctored)
Kursinnehåll
Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:
Introduction to the CAI practices
Introduction to the Collaborate, Assure, and Improve practices
Relationship management
- Value streams and processes
- Organizations and people
- Information and technology
- Partners and suppliers
- Relationship management capability development
- Quiz
Supplier management
- Value streams and processes
- Organizations and people
- Partners and suppliers
- Supplier management capability development
- Quiz
Service level management
- Value streams and processes
- Organizations and people
- Information and technology
- Partners and suppliers
- Service level management capability development
- Quiz
Continual improvement
- Value streams and processes
- Organizations and people
- Information and technology
- Partners and suppliers
- Continual improvement capability development
- Quiz
Information security management
- Value streams and processes
- Organizations and people
- Information and technology
- Partners and suppliers
- Information security management capability development
- Quiz
Kommande kursstarter
Intresseanmälan
Vi vill göra skillnad i världen
Med kompetens som verktyg inspirerar vi människor att växa, utvecklas och briljera. Vi gör det i en medveten riktning. Nya insikter, beteenden, arbetssätt och tekniker börjar tillämpas på ett sätt som ger medarbetarna trygghet och deras prestationer energi och kraft....