Kursbeskrivning
Denna ITIL 4 Specialist-kurs fokuserar på att ge kandidaterna förståelse för nyckelbegrepp, principer, värde och utmaningar i tillämpning av den ITIL 4-praxis (Practice) som hanterar affärsrelationer.
ITIL 4 Specialist-modulen Busines Relationship Management (BRM) är avsedd att ge kandidater vägledning från såväl strategiska som dagliga perspektiv om hur du i praktiken tillämpar koncept som intressentanalys samt hantering av krav, BRM-roller och -ansvar och även modeller, tekniker och servicerelationer.
Därtill introduceras ITIL-mognadsmodellen som ett verktyg för att hjälpa kandidater att bedöma och mäta organisationens kapacitet inom servicehantering och identifiera åtgärder för förbättringsmöjligheter för att utveckla BRM-kapacitet.
KompetenskortDet angivna priset består av kursplatsen plus 5500:- för det obligatoriska certifieringstestet. Cornerstone Kompetenskort kan användas för betalning av själva kursplatsen, mot en tilläggsbetalning för testet.
Kommande kursstarter
Intresseanmälan
Vi vill göra skillnad i världen
Med kompetens som verktyg inspirerar vi människor att växa, utvecklas och briljera. Vi gör det i en medveten riktning. Nya insikter, beteenden, arbetssätt och tekniker börjar tillämpas på ett sätt som ger medarbetarna trygghet och deras prestationer energi och kraft....