Sök utbildning

Create and manage segments in Dynamics 365 Customer Insights – Data

Cornerstone Group AB, Rikstäckande
Längd
1 dag
Pris
11 450 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Enligt överenskommelse se detaljer
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning
Längd
1 dag
Pris
11 450 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Enligt överenskommelse se detaljer
Utbildningsform
Företagsanpassad utbildning
Kursen är bokningsbar via arrangörens hemsida 🤗

Kursbeskrivning

Denna kurs ger en grundläggande förståelse för Dynamics 365 Customer Insights – Data och dess roll i kundengagemang. Du lär dig att samla in och transformera data från flera källor, skapa enhetliga kundprofiler samt analysera kundbeteenden genom segmentering och mått.

Under kursen får du praktisk erfarenhet av att definiera relationer mellan data, hantera aktiviteter och bygga insiktsfulla segment för bättre affärsbeslut. Efter kursen kommer du att kunna utnyttja Customer Insights – Data för att förbättra kundförståelsen och optimera marknadsförings- och försäljningsstrategier.

Målgrupp och förkunskaper

Den här kursen vänder sig till dig som vill samla in, organisera och analysera kunddata från olika källor med Dynamics 365 Customer Insights - Data.

För att delta bör du vara bekant med de grundläggande funktionerna i Dynamics 365 Customer Insights.

Detaljerad information

Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:

Introduction to Dynamics 365 Customer Insights

  • Understand the two Dynamics 365 Customer Insights applications and how they fit in the customer engagement ecosystem
  • Describe the value of the customer data platform
  • Explore the Customer Insights – Data architecture and how it differs from other Dynamics 365 model-driven applications

Ingest data into Dynamics 365 Customer Insights – Data

  • Ingest data from multiple data sources into Dynamics 365 Customer Insights - Data
  • Use Power Query to ingest and transform data
  • Manage your data by monitoring status and configuring refreshes

Create a unified customer profile in Dynamics 365 Customer Insights – Data

  • Define source columns and matching rules
  • Build the unified customer profile from different data sources
  • Find customers using search & filtering indexes

Create relationships, activities, and measures in Dynamics 365 Customer Insights – Data

  • Define relationships between tables to connect activity data to customer records
  • Configure activities to track customer actions
  • Build measures to better understand customer behaviors and business performance

Create segments in Dynamics 365 Customer Insights – Data

  • Build segments using customer profiles
  • Generate insights on your segments
  • Manage your segments

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

Enligt överenskommelse

  • Företagsanpassad utbildning
  • Sverige

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Create and manage segments in Dynamics 365 Customer Insights – Data, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.
Cornerstone Group AB
Borgarfjordsgatan 4
164 55 Kista

Vi vill göra skillnad i världen

Med kompetens som verktyg inspirerar vi människor att växa, utvecklas och briljera. Vi gör det i en medveten riktning. Nya insikter, beteenden, arbetssätt och tekniker börjar tillämpas på ett sätt som ger medarbetarna trygghet och deras prestationer energi och kraft....

Läs mer om Cornerstone Group AB och visa alla utbildningar.

Highlights