Visa utbildning.se som: Mobil

COVID-19 - hur påverkas din utbildning? Vi samlar artiklar kring coronaviruset och utbildning samt tips för dig som ska söka utbildning. Läs mer här.

Receptionisten

Confex
Kort om utbildningen
2 dagar
12 990 SEK exkl. moms
   
Göteborg, Stockholm

Kursbeskrivning

Receptionisten


Du som är verksamhetens ansikte utåt – vill du bli ännu proffsigare? Kursen för dig som vill utveckla ditt kundbemötande och få inspiration i vardagen.

Fördelarna med att gå kursen

* Utvecklas och nå din fulla potential i din yrkesroll

* Bli bättre på att hantera besvärliga personer och telefonsamtal

* Vässa kommunikationen med kunder och kollegor

* 100 % nöjd kundgaranti

Läringsmål – på kursen lär du dig bland annat

  • Så hanterar du vardagsstressen i rollen som spindeln i nätet
  • Att vara ansiktet utåt – så kan du utvecklas i din roll
  • Led och samordna – så skapar du bättre samarbeten
  • Så bemöter du besvärliga personer och samtal
  • Prioritera rätt – så effektiviserar du din arbetsdag

Hur påverkar COVID-19 denna utbildning?

Vi på utbildning.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många utbildningar ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om utbildningen påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Upplägg

Välkommen till kursen där ditt yrke står 100% i fokus!
Denna kurs vänder sig till dig som idag arbetar med reception och kundservice. Du är verksamhetens ansikte utåt och många gånger omgivningens första intryck av organisationen. Det krävs mycket av dig. Du ska vara serviceinriktad, effektiv, strukturerad och professionell, samtidigt som dina kollegor förväntar sig att du är där för dem – alltid. 

Under två lärorika dagar tillsammans med två av våra mest kompetenta och engagerande kursledare kommer du att få verktygen du behöver för att utvecklas i din roll och nå din fulla potential. Det handlar om service, kommunikation och administration. Du lär dig att använda din röst och ditt kroppsspråk för ett bättre kundbemötande, hantera besvärliga kunder och att höja din status i organisationen.
Efter kursen kommer du att arbeta med en konkret handlingsplan för din egen utveckling som säkerställer att du kan dra nytta av dina nya kunskaper direkt efter avslutad kurs.

Målgrupp
För dig som idag arbetar som receptionist eller inom kundservice och behöver inspiration och motivation för att kunna möta de ökande kraven. För deltagare i både privat och i offentlig sektor.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Receptionisten, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 22 recensioner.

Linda Davidsson Gunnarsson
(5)
WOW!!! Fantastiskt bra upplägg, intressanta och duktiga föreläsare och bra material.
Elin Sjöblom
(5)
Mycket Intressanta och roliga dagar. Föreläsarna var jätteinspirerande och jag fick många verktyg som jag kan använda mig av både i jobbet och även privat. Jag kände mig stärkt och lugn efter dessa dagar.
Ann Boycott-Brown
(5)
Mycket bra och givande, bra kursledare båda dagarna !!! Kunskap i kombination med humor är ofta ett vinnande koncept för att få bra stämning bland deltagarna, och det lyckades dom med till 100%.

Confex

Confex

Confex

Confex är en ledande kursleverantör som erbjuder kurser som är anpassade till det skandinaviska arbetslivet. Sedan 1997 har vi hjälpt hundratusentals deltagare att nå sina personliga karriärmål och vi erbjuder en unik bredd av kurser för ett brett spektrum av...


Läs mer om Confex och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Confex

Kronhusgatan 7
411 05 Göteborg

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
(4,9)
Baseras på 22 recensioner.
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
(4,9)
Baseras på 1743 recensioner.
Alla recensioner för arrangören

Liknande utbildningar