Visa utbildning.se som: Mobil

Professionella telefonister och receptionister

Conferator Kompetens
Kort om utbildningen
Längd: 2 dagar
Pris: 7 980 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2018-05-15 - Stockholm
   
Ort: Stockholm
Språk: Svenska

Kursbeskrivning

Professionella telefonister och receptionister

  • Service i världsklass – så når du dit!
  • Telefonteknik – hur lyckas med varje samtal?
  • Så hanterar du besvärliga samtal och besökare
  • Engelska i växeln och receptionen – fraser, tips och fallgropar
  • Lär dig förstå och möta människor från andra kulturer

Detta seminarium är uppbyggt av föreläsningar framförda av fem utbildare specialiserade inom varsitt ämnesområde. En moderator deltar under hela seminariet för att driva den röda tråden och leda vår pedagogiska modell och därmed säkerställa din utveckling. Utbildarna varvar teori med interaktion med dig som deltagare. Tid är avsatt för frågor, reflektion och erfarenhetsutbyte.

Målgrupp

Seminariet riktar sig till dig som är telefonist eller receptionist eller är ansvarig för växeln eller receptionen. Många går tillsammans för att få ett rejält lyft i växeln och receptionen.

Uppdatering – ny roll – personlig utveckling

Telefonister och receptionister – nyckelmedarbetare i verksamheten!

Du som arbetar som telefonist och/eller receptionist är en nyckelmedarbetare i verksamheten. Det är du som är företagets ansikte utåt och det är du som ger första intrycket av verksamheten.

Din motivation och kompetens är viktig för att du ska kunna ge en god service till interna och externa kunder. Vi har skräddarsytt ett seminarium som utvecklar dig och din kompetens för ett bättre kundbemötande.

Det blir två intensiva dagar med våra mest kompetenta, inspirerande och erfarna talare. De har erfarenhet av din arbetssituation och ger tips om hur du förbättrar dina förutsättningar och hanterar de ökade kraven på din yrkesroll. Du lär dig bland mycket annat att använda din röst och ditt kroppsspråk för ett bättre kundbemötande, att hantera besvärliga kunder och telefonsamtal och att höja din status i organisationen.

Arbetet med din egen handlingsplan säkerställer att du kan dra nytta av dessa nya kunskaper direkt – redan dagen efter utbildningen.
Dessutom träffar du kollegor från hela landet under dagarna och – om du vill – under middagen.

Välkommen!

Kundreferenser

Vi uppmanar våra kursdeltagare att dela med sig av vad de tyckte om kursen här på utbildning.se. Hittar du ingen referens kopplad till denna utbildning så kontakta oss så ordnar vi en referens.

Kurspedagogik – teori, träning & reflektion

Professionella telefonister och receptionister

Ur kursprogrammet:

  • Service i världsklass
  • Telefon- och samtalsteknik
  • Personlig utveckling
  • Arbetsglädje och motivation
  • Talteknik, röstteknik och kroppsspråk
  • Kommunikation och retorik
  • Besvärliga kunder och säkerhet
  • Mål och värderingar
  • Engelska i receptionen och växeln
  • Interkulturell kommunikation
  • Yrkesroll och status

Tips!

Alla Conferators kurser kan genomföras företagsanpassat. Det kan vara lönsamt att ta hem utbildningen redan från 5-6 deltagare och uppåt.

Använd formuläret nedan och uppge att du önskar kursen företagsanpassad!

Erbjudande!

Grupprabatt:
Om 4 personer från samma organisation (med en faktura) bokar sig samtidigt, betalar ni endast för 3. Vi bjuder på den billigaste.

Personlig rabatt: 
Om du deltar på 3 kurser inom 2 år, betalar du endast för 2 kurser. Vi bjuder på den billigaste kursen. Full betalning sker före första tillfället. 

Rabatter kan ej kombineras med andra erbjudanden.

Film

Conferator

Intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om kursen: Professionella telefonister och receptionister.


En intresseanmälan ger dig möjlighet att komma i kontakt med utbildningsarrangören


Du blir kontaktad och får mer information - För att kunna ta rätt beslut


En intresseanmälan är ingen bokning. Du förbinder dig inte till något

Errors
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt

Recensioner

Lotta, Capio läkargruppen   |   2014-06-05
Mycket givande dagar med många aha-upplevelser!
          (5)
Transportstyrelsen   |   2014-06-05
En bra och varierande utbildning där vi fick mycket bra tips att använda i vårt arbete. Engelskan var outstanding! Den bästa vi någonsin upplevt.
          (5)
Åsa, Karlshamns kommun   |   2014-06-05
En inspirerande kurs med varierande inslag, som motiverar till både glädje och serviceanda
          (5)

Conferator Kompetens

Conferator Kompetens

”Helt underbar utbildning! Dagen efter kursen när jag kom tillbaka till jobbet gick jag på utvecklingssamtal. Måndagen efter var det ett spontant lönesamtal. Med kursen i ryggen kände jag ett mycket större självförtroende och blev inte nervös som jag tidigare...


Läs mer om Conferator Kompetens och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter till Conferator Kompetens

Conferator Kompetens

Tegeluddsvägen 31 4tr
115 41 Stockholm

 Visa telefonnummer