Visa utbildning.se som: Mobil

Besvärliga kundsamtal och kundbemötande

Conferator Kompetens
Kort om utbildningen
1/2-1-2 dagar
Nästa tillfälle: Kontakta oss för att hitta ett datum och upplägg som passar er - Sverige
Företagsanpassad utbildning
   
Rikstäckande

Kursbeskrivning

Verktyg för att stärka dig själv och kvaliteten i besvärliga kundkontakter

• Bli säker i dig själv i obekväma kundbemötandesituationer
• Lär dig bemästra positiv påverkan i kundservicesammanhang
• Lär dig att lugnt och professionellt bemöta kunder som är manipulativa, arroganta, aggressiva mm.

Denna kurs skräddarsys efter era behov. Ta hem kursen till din enhet och få fullt fokus på just dina utmaningar!

Använd gärna formuläret längst ned så kontaktar vi dig för mer information.

Kursinnehåll

Förslag på kursprogram för skräddarsydd kurs: Besvärliga situationer inom kundservice och kundbemötande

Att identifiera och förstå olika kund- och personlighetstyper

  • 6 olika kundtyper – kännetecken, styrkor och svagheter
  • 4 olika personligheter – kännetecken, styrkor och svagheter

Så bemöter du besvärliga kunder steg för steg

  • Olika sätt att lugna ner upprörda och aggressiva kunder
  • Hur konfrontera manipulativa personer?
  • Sätt att skapa förtroende och kontakt
  • Lyssna in kunden – och försvåra konfrontation
  • Checklistor och samtalsmallar
  • När konflikt uppstår – att praktiskt hantera kundkonflikter
  • Konfliktkunskapens ABC – Konflikttriangeln
  • Konflikttrappan – arbetsgång vid konfliktsituationer
  • Praktisk arbetsmall för konfliktlösning


Stärk dig själv i kundbemötandet och andra möten

  • Olika förhållningssätt för den egna inställningen
  • Sätt att undvika att ”belasta sig själv” med negativa känslor
  • Personlig arbetsmall för självkontroll och positiva känslor
  • Hur reagerar du i pressade lägen? – testa dig själv


Kundklagomål: praktisk verktygslåda för nöjda kunder

  • Så bjuder du in till en framgångsrik dialog
  • Så hjälper du kunden att gå från problem till att söka positiva lösningar
  • Frågetekniker – sök rättvisa, inte ”rätt eller fel”
  • Modell för att bemöta invändningar


Bemästra positiv påverkan

  • Påverkansprocessen – fem kritiska villkor för påverkan i kundbemötande
  • Hur du undviker att själv tappa initiativet
  • Kommunicera effektivt, etablera samförstånd
  • Speciella förutsättningar vid telefonkontakter inom kundservice

Kundreferenser

“Jag hade förväntat mig pseudovetenskapligt dravel. MEN det här var RIKTIGT BRA!”

“Mina höga förväntningar om att lära mig knep att använda i arbetet infriades. Mycket hög pedagogisk förmåga hos utbildaren!”

“Jag fick verktyg att hantera besvärliga personer. Utbildaren var mycket pedagogisk!”

“Jag utvecklade min hantering av besvärliga kunder. Nyttig teoridel som var enkel att begripa. Utbildaren hade karisma och pedagogik i ett!”

“Jag blev intresserad av metoden och fick med mig verktyg att kunna jobba med besvärliga möten. Utbildaren var fängslande och inspirerande! Stort TACK! Mycket bra utbildningsdag i sin helhet. Nu vill jag öva på detta i mitt arbete.”

“Utbildaren var mycket bra och verbal. Jag fick lära mig hantera knepiga kundkontakter. Jag rekommenderar utbildningen!”

“Jag lärde mig mer om att bemöta besvärliga invånare. Utbildaren mycket pedagogisk med kul kroppsspråk och ljud. Önskade fler exempel.”

“Fick bra tips och råd hur man kan utvecklas! Jag rekommenderar kursen!”

”Jag expanderade mina kunskaper inom kundbemötande”

“Kanske skicka frågor och övningar i förväg”

“Jag lärde mig bemöta kunder”

“Man minns vad utbildaren sa! Det passerade inte bara och sedan glömdes. Jag rekommenderar kursen!”

“Vi fick en rolig och inspirerande dag! Hellre färre övningar och mer tid. Kanske ett Case för att lösa svårt samtal.”

“Jag fick verktyg och tydliga exempel på bra och dåliga sätt att kommunicera”

“Fick kunskap hur hantera jobbiga samtal. Vill ha fler praktiska övningar.”

“Lära oss mer om svåra samtal och förmedla positiva och negativa budskap”

Video

Conferator

Tid & plats

Vanligtvis kommer vi till uppdragsgivarens lokaler och genomför en anpassad utbildning.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Besvärliga kundsamtal och kundbemötande, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Recensioner

Snittbetyg: 4,6

Baseras på 54 recensioner.

Kursdeltagare
(5)
Intressant och lärorikt. Har fått konkreta tips som jag ska använda mig av.
Kursdeltagare
(4)
Rolig och lättsam
Kursdeltagare
(5)
Kul kurs med tänkvärda användbara ord.

Conferator Kompetens

Conferator Kompetens

”Helt underbar utbildning! Dagen efter kursen när jag kom tillbaka till jobbet gick jag på utvecklingssamtal. Måndagen efter var det ett spontant lönesamtal. Med kursen i ryggen kände jag ett mycket större självförtroende och blev inte nervös som jag tidigare...


Läs mer om Conferator Kompetens och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Conferator Kompetens

Tegeluddsvägen 31 4tr
115 41 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
(4,5)
Baseras på 54 recensioner.
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
(4,7)
Baseras på 334 recensioner.
Alla recensioner för arrangören