Visa utbildning.se som: Mobil

Bemöta besvärliga kunder

Conferator Kompetens
Kort om utbildningen
Längd: 1 dag
Pris: 5 480 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2018-05-08 - Göteborg
Ort: Göteborg, Stockholm
Kommande starter
Göteborg
2018-05-08  
5 480 SEK
2018-11-06  
5 480 SEK
Stockholm
2018-05-22  
5 480 SEK
2018-11-20  
5 480 SEK

Kursbeskrivning

Alla verktyg för att stärka dig själv och kvaliteten i kundkontakten

Bemöta besvärliga kunder• Bli säker i dig själv i obekväma kundbemötandesituationer
• Lär dig bemästra positiv påverkan i kundservicesammanhang
• Lär dig att lugnt och professionellt bemöta kunder som är manipulativa, arroganta, aggressiva mm.

Innehåll
• 5 sätt att lugna ner upprörda och aggressiva kunder
• 3 sätt att skapa förtroende och kontakt
• Lär dig de olika kundtypernas styrkor och svagheter
• Praktisk arbetsmall för konfliktlösning och konflikthantering
• Konfliktkunskapens ABC
• Stärk dig själv i kundkontakten – personlig arbetsmall
• Kundklagomål: Praktisk verktygslåda för nöjda kunder
• 5 kritiska villkor för positiv påverkan.

Skräddarsytt. Ta hem kursen till din enhet!

Denna kurs kan med fördel även genomföras företagsanpassat.

Använd gärna formuläret längst ned så kontaktar vi dig för mer information.

Kundreferenser

"Väldig nyttig kurs i kommunikation för alla! Nu blev jag ett strå vassare och kan leverera mer medvetet!" 
Emma Lundin, HSB Göteborg

"En härlig injektionsspruta i min professionella vardag inom kundservice."

Vi uppmanar våra kursdeltagare att dela med sig av vad de tyckte om kursen här på utbildning.se. Hittar du ingen referens kopplad till denna utbildning så kontakta oss så ordnar vi en referens.

Kurspedagogik – teori, träning & reflektion

Ur kursprogrammet:

Att identifiera och förstå olika kund- och personlighetstyper

  • 6 olika kundtyper – kännetecken, styrkor och svagheter
  • 4 olika personligheter – kännetecken, styrkor och svagheter

Så bemöter du besvärliga kunder steg för steg

  • 5 sätt att lugna ner upprörda och aggressiva kunder
  • Hur konfrontera manipulativa personer?
  • 3 sätt att skapa förtroende och kontakt
  • Lyssna in kunden – och försvåra konfrontation
  • Checklistor och samtalsmallar
  • När konflikt uppstår – att praktiskt hantera kundkonflikter
  • Konfliktkunskapens ABC – Konflikttriangeln
  • Konflikttrappan – arbetsgång vid konfliktsituationer
  • Praktisk arbetsmall för konfliktlösning

Stärk dig själv i kundbemötandet och andra möten

  • FISH filosofin – 4 olika förhållnings-sätt för den egna inställningen
  • Sätt att undvika att ”belasta sig själv” med negativa känslor
  • Personlig arbetsmall för självkontroll och positiva känslor
  • Hur reagerar du i pressade lägen? – testa dig själv

Kundklagomål: praktisk verktygslåda för nöjda kunder

  • Så bjuder du in till en framgångsrik dialog
  • Så hjälper du kunden att gå från problem till att söka positiva lösningar
  • Frågetekniker – sök rättvisa, inte ”rätt eller fel”
  • Modell för att bemöta invändningar

Bemästra positiv påverkan

  • Påverkansprocessen – fem kritiska villkor för påverkan i kundbemötande
  • Hur du undviker att själv tappa initiativet
  • Kommunicera effektivt, etablera samförstånd
  • Speciella förutsättningar vid telefonkontakter inom kundservice

Tips!

Alla Conferators kurser kan genomföras företagsanpassat. Det kan vara lönsamt att ta hem utbildningen redan från 5-6 deltagare och uppåt.

Använd formuläret nedan och uppge att du önskar kursen företagsanpassad!

Erbjudande!

Grupprabatt:

Om 4 personer från samma organisation (med en faktura) bokar sig samtidigt, betalar ni endast för 3. Vi bjuder på den billigaste.

Personlig rabatt:

Om du deltar på 3 kurser inom 2 år, betalar du endast för 2 kurser. Vi bjuder på den billigaste kursen. Full betalning sker före första tillfället.

Rabatter kan ej kombineras med andra erbjudanden.

Film

Conferator

Fortsatta studier

Med hjälp av den omfattande dokumentationen som ingår i kursavgiften kan du på egen hand ta dina kunskaper och färdigheter till en högre nivå.

Intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om kursen: Bemöta besvärliga kunder.


En intresseanmälan ger dig möjlighet att komma i kontakt med utbildningsarrangören


Du blir kontaktad och får mer information - För att kunna ta rätt beslut


En intresseanmälan är ingen bokning. Du förbinder dig inte till något

Errors
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt

Conferator Kompetens

Conferator Kompetens

”Helt underbar utbildning! Dagen efter kursen när jag kom tillbaka till jobbet gick jag på utvecklingssamtal. Måndagen efter var det ett spontant lönesamtal. Med kursen i ryggen kände jag ett mycket större självförtroende och blev inte nervös som jag tidigare...


Läs mer om Conferator Kompetens och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter till Conferator Kompetens

Conferator Kompetens

Tegeluddsvägen 31 4tr
115 41 Stockholm

 Visa telefonnummer