Visa utbildning.se som: Mobil

Bemöta besvärliga kunder

Conferator Kompetens
Kort om utbildningen
Längd: 1 dag
Pris: 5 480 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2018-11-06 - Göteborg
Ort: Göteborg, Stockholm
Typ: Öppen utbildning
Kommande starter
Göteborg
2018-11-06  
5 480 SEK
Stockholm
2018-11-20  
5 480 SEK

Kursbeskrivning

Verktyg för att stärka dig själv och kvaliteten i besvärliga kundkontakter

Bemöta besvärliga kunder• Bli säker i dig själv i obekväma kundbemötandesituationer
• Lär dig bemästra positiv påverkan i kundservicesammanhang
• Lär dig att lugnt och professionellt bemöta kunder som är manipulativa, arroganta, aggressiva mm.

Innehåll
• 5 sätt att lugna ner upprörda och aggressiva kunder
• 3 sätt att skapa förtroende och kontakt
• Lär dig de olika kundtypernas styrkor och svagheter
• Praktisk arbetsmall för konfliktlösning och konflikthantering
• Konfliktkunskapens ABC
• Stärk dig själv i kundkontakten – personlig arbetsmall
• Kundklagomål: Praktisk verktygslåda för nöjda kunder
• 5 kritiska villkor för positiv påverkan.

Skräddarsytt. Ta hem kursen till din enhet!

Denna kurs kan med fördel även genomföras företagsanpassat.

Använd gärna formuläret längst ned så kontaktar vi dig för mer information.

Kundreferenser

"Väldig nyttig kurs i kommunikation för alla! Nu blev jag ett strå vassare och kan leverera mer medvetet!" 
Emma Lundin, HSB Göteborg

"En härlig injektionsspruta i min professionella vardag inom kundservice."

”Fick tips och verktyg vid jobbiga kunder. Önskade mer exempel från deltagarna. Jag rekommenderar kursen”

“Jag fick verktyg och nya synsätt för hur vi ska agera i olika situationer med kunder. Jag ger pedagogiken en 5a och lokal med förfriskningar en 4a.”

“Jag rekommenderar kursen. Jag fick tips om att hantera arga kunder.”

“Mina förväntningar om att få handledning gentemot "besvärliga kunder" infriades. Rekommenderar kursen och önskar det var fler dagar!”

“Det var klart bättre än förväntat!  Jag fick verkligen med mig användbar kunskap och rekommenderar kursen till alla med liknande jobb.”

“Kollega rekommenderade kursen och jag blev mycket nöjd”

“Jag fick konkreta verktyg att använda i mitt dagliga arbete”

“Nytänk och inspiration”

“Kul och spännande kurs! Rekommenderar!”

“Fick definitivt  bra verktyg och större inblick his människor med problembeteende. Bra teori och att kunna ställa frågor. Övningar var bra sätt att aktivt testa funktion/användandet. Utbildaren var väldigt framåt och tydlig med väsentlig information. Även dokumentationen var bra med checklistor exempel på frågor att ställa och är bra för att kunna gå tillbaka. Jag är nöjd, får med mig mycket information i bagaget. Något kallt i rummet. Rekommenderar kursen!”

“Jag rekommenderar kursen. Kanske ännu en övning efter lunch vore bra”

“Kursen var bra och fick med mig tips och vad jag ska tänka på i olika situationer.”

“Jag fick verktyg och hur jag ska tänka när jag inte öyssnar eller blir arg på kunder. Jag tyckte allt var bra och rekommenderar kursen till andra.”

“Jag fick med mig precis allt jag behövde, Rekommenderar kursen utan tvekan! Fortsätt som ni gör”

“Mycket inspirerande och engagerande kurs! Fick verktyg för att hantera besvärliga kunder och verktyg att hantera mina egna reaktioner.”

“Bra kurs! Service och förståelse bakom mitt/mina kollegors/kunders beteende. Fantastisk pedagog, vill dra ännu mer nytta av utbildaren!”

Kurspedagogik – teori, träning & reflektion

Ur kursprogrammet:

Att identifiera och förstå olika kund- och personlighetstyper

  • 6 olika kundtyper – kännetecken, styrkor och svagheter
  • 4 olika personligheter – kännetecken, styrkor och svagheter

Så bemöter du besvärliga kunder steg för steg

  • 5 sätt att lugna ner upprörda och aggressiva kunder
  • Hur konfrontera manipulativa personer?
  • 3 sätt att skapa förtroende och kontakt
  • Lyssna in kunden – och försvåra konfrontation
  • Checklistor och samtalsmallar
  • När konflikt uppstår – att praktiskt hantera kundkonflikter
  • Konfliktkunskapens ABC – Konflikttriangeln
  • Konflikttrappan – arbetsgång vid konfliktsituationer
  • Praktisk arbetsmall för konfliktlösning

Stärk dig själv i kundbemötandet och andra möten

  • FISH filosofin – 4 olika förhållnings-sätt för den egna inställningen
  • Sätt att undvika att ”belasta sig själv” med negativa känslor
  • Personlig arbetsmall för självkontroll och positiva känslor
  • Hur reagerar du i pressade lägen? – testa dig själv

Kundklagomål: praktisk verktygslåda för nöjda kunder

  • Så bjuder du in till en framgångsrik dialog
  • Så hjälper du kunden att gå från problem till att söka positiva lösningar
  • Frågetekniker – sök rättvisa, inte ”rätt eller fel”
  • Modell för att bemöta invändningar

Bemästra positiv påverkan

  • Påverkansprocessen – fem kritiska villkor för påverkan i kundbemötande
  • Hur du undviker att själv tappa initiativet
  • Kommunicera effektivt, etablera samförstånd
  • Speciella förutsättningar vid telefonkontakter inom kundservice

Tips!

Alla Conferators kurser kan genomföras företagsanpassat. Det kan vara lönsamt att ta hem utbildningen redan från 5-6 deltagare och uppåt.

Använd formuläret nedan och uppge att du önskar kursen företagsanpassad!

Erbjudande!

Grupprabatt:

Om 4 personer från samma organisation (med en faktura) bokar sig samtidigt, betalar ni endast för 3. Vi bjuder på den billigaste.

Personlig rabatt:

Om du deltar på 3 kurser inom 2 år, betalar du endast för 2 kurser. Vi bjuder på kursen med lägst pris. Full betalning sker före första tillfället.

Rabatter kan ej kombineras med andra erbjudanden.

Video

Conferator

Fortsatta studier

Med hjälp av den omfattande dokumentationen som ingår i kursavgiften kan du på egen hand ta dina kunskaper och färdigheter till en högre nivå.

Intresseanmälan

Vill du få mer information om Bemöta besvärliga kunder? Fyll i formuläret så blir du kontaktad av utbildningsarrangören.

Recensioner

Andreas Nilsson   |   2018-01-22
Bra upplägg och lagom tempo. Många bra verktyg. Mycket kunnig utbildare och inger ett lugn i lärandet. Många små enkla knep i både tal och kroppspråk. Proffsigt företag med goda värderingar.
          (5)
Louise Ahlsen, Tobin Properties   |   2017-11-15
Fick tips och verktyg vid jobbiga kunder. Önskade mer exempel från deltagarna. Jag rekommenderar kursen
          (4)
Hanna, Valvet AB   |   2017-11-15
Jag fick verktyg och nya synsätt för hur vi ska agera i olika situationer med kunder. Jag ger pedagogiken en 5a och lokal med förfriskningar en 4a.
          (5)

Conferator Kompetens

Conferator Kompetens

”Helt underbar utbildning! Dagen efter kursen när jag kom tillbaka till jobbet gick jag på utvecklingssamtal. Måndagen efter var det ett spontant lönesamtal. Med kursen i ryggen kände jag ett mycket större självförtroende och blev inte nervös som jag tidigare...


Läs mer om Conferator Kompetens och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Conferator Kompetens

Tegeluddsvägen 31 4tr
115 41 Stockholm

 Visa telefonnummer

Recensioner
Bemöta besvärliga kunder
Kursrecensioner
          (4,6)
Baseras på 18 recensioner
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
          (4,7)
Baseras på 183 recensioner
Alla recensioner för arrangören
Reportage
Bättre kvalitet och billigare i ...
Conferator Kompetens

Hur kommer det sig att våra kurser får toppbetyg av våra kunder? I reportaget möter du några röster om Conferator.

Läs mer