Visa utbildning.se som: Mobil

Marknadsföring på Facebook och Instagram - diplomerad kurs

Breakit
Kort om utbildningen
4 tillfällen
10 990 SEK exkl. moms
   
Distans
Diplomerad Facebook-strateg – med kursledare Simon Beyer, partner och strategichef på Facebookbyrån Ingager

Kursbeskrivning

Växla upp marknadsföringen på Facebook – diplomerad Facebook-strateg på fyra tillfällen

Få full förståelse för alla delar som krävs för att lyckas med marknadsföring på Facebook och Instagram 2021

För dig som fullt ut vill förstå hur Facebooks olika tjänster bäst används för marknadsföring, samt vill bli bättre på att få nya insikter inom strategi, innehållsproduktion, design och annonsering – är det här helt rätt kurs!

Utvecklingen av Facebooks plattform innefattar idag inte bara Facebook, utan även Instagram, WhatsApp och Messenger. Det är ett helt ekosystem av tjänster och funktioner som har växt fram, och för att lyckas med din marknadsföring krävs god förståelse för samspelet mellan de olika tjänsterna. 

Tillsammans med Facebookbyrån Ingager och byråns Chief Strategy Officer Simon Beyer, kör Breakit nu en fördjupningskurs inom marknadsföring på Facebook med fokus på de allra senaste insikterna och “the new normal”. Vi ger dig all nödvändig kunskap som krävs för att du ska ha möjlighet att lyfta din marknadsföring på Facebooks plattform till nya nivåer!

Kursen riktar sig till dig som idag redan hanterar och arbetar med Facebook Business Manager och som vill fördjupa din förståelse för olika möjligheter att optimera och utveckla arbetet med marknadsföring på Facebook.

Under kursens gång kommer du få träffa en rad experter från Ingagers team som kommer hjälpa dig att sätta en strategi kring utvärdering och analysskapa content och annonser, sätta en struktur för automatisering och kundresor – och självklart analys och optimering.

Kursen bygger på fyra separata tillfällen med målet att öka förutsättningarna för att din marknadsföring på Facebook ska bli bättre och uppnå dina uppsatta affärsmål. 

Hur påverkar COVID-19 denna utbildning?

Vi på utbildning.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många utbildningar ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om en utbildning påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Målgrupp

Kursen riktar sig till marknadsförare, kommunikatörer och andra ansvariga personer för annonsering och kommunikation i digitala kanaler (och främst Facebook). Till exempel:

  • Marknadschefer/ansvariga/koordinatorer
  • Performance marketers
  • Growth marketers
  • Sociala medier-ansvariga
  • Kommunikationschefer/ansvariga
  • Content-producenter
  • Entreprenörer

Kursinnehåll

1: Strategi, utvärdering och analys

Under första tillfället går vi tillsammans igenom olika metoder för att skapa en hållbar strategi, med tydliga målsättningar för er närvaro på Facebooks plattformar. Vi diskuterar olika sätt för att skapa en nulägesanalys och utvärderar möjliga vägar framåt.

  • Analys av nuläge samt möjliga målsättningar
  • Utvärdering av potential för Facebooks olika tjänster
  • Metodik för att skapa en hållbar strategi
  • Planering på lång och kort sikt

2: Content creation och design av annonser 

När vi ses andra tillfället diskuterar vi vilka format, och annonsformat, som passar bäst under olika delar av köpresan. Vi går även igenom tips och råd som gör att ert innehåll på Facebook och Instagram bäst hjälper er att nå era målsättningar. Vi delar dessutom med oss av förslag på hur ni med enkla medel kan skapa annonser som sticker ut i flödet.

  • Process för att skapa innehåll som skapar resultat
  • Genomgång av tips och tricks för att stärka kvalitén på ert material
  • Stories, Reels och flödet – olika strategier för innehåll 

3: Struktur, automatisering och kundresor

Möjligheten att skapa riktigt bra resultat underlättas väldigt av en god struktur i Ads Manager. Under tredje tillfället ger vi dels tips på hur du kan skapa en skalbar struktur i Ads Manager men även hur du bäst tar tillvara på de möjligheter till automatisering som finns. Vidare berättar vi mer om hur olika typer av annonser bäst riktas mot olika delar av kundresan.

  • Ads Manager – struktur och automatisering
  • Utveckla och förbättra ditt dagliga arbete i Ads Manager
  • Val av målsättning och annonsformat kopplat till kundresan

4: Annonsering, analys och optimering

Optimering av annonser är en viktig del för att maximera utfallet av dina kampanjer. Under det fjärde tillfället diskuterar vi dels hur du bäst analyserar aktiva kampanjer samt olika förslag för att optimera annonseringen. Eftersom det är viktigt att ständigt utvecklas kommer vi även diskutera hur du kan analysera dina kampanjer för att vara bättre rustad inför nästa kampanj.

  • Analys av rullande kampanjer
  • Optimering av aktiva kampanjer
  • Analys och insikter
  • Sammanfattning av kursen
  • Tips och förslag på hur du kan fortsätta utvecklas

Upplägg

Kurstillfälle 1: 7 april 2021, kl 13.00–15.00
Kurstillfälle 2:
 14 april 2021, kl 13.00–15.00
Kurstillfälle 3: 
28 april 2021, kl 13.00–15.00
Kurstillfälle 4: 
5 maj 2021, kl 13.00–15.00

Plats: det digitala verktyget Zoom, samt eget arbete hemifrån. Du får ett mejl med länk till livekursen efter bokning.

Pris: Priset för hela kursen är 10 990 kr ex moms

Tid & plats

Kursen görs helt på distans (digitalt). 

Startdatum är 7 april, kl. 13. Kursen pågår t.o.m 5 maj 2021.

Investering

  • Att ge dig de nödvändiga kunskaperna och viktigaste verktygen för att sätta en långsiktig strategi för marknadsföring på Facebook och Instagram.
  • Ge dig förståelse och möjlighet att optimera kundresan, samt sätta en struktur för att automatisera er annonsering och uppnå bästa möjliga effektivitet.
  • Ge dig tips och råd om hur du skapar bra content som är anpassat för Facebooks plattformar. 
  • Öka din förmåga att stärka kvaliteten på materialet till dina annonser.
  • Hjälpa dig att omvandla din strategi till ett konkret syfte och affärsmål – t.ex ökad försäljning, fler leads eller ökat engagemang.
  • Ge dig förståelse för hur du optimerar din annonsering mot olika målsättningar, analyserar och utvecklar din annonsering.
  • Ge dig kunskap och insikter gällande den digitala marknadsföringens utveckling som ger dig ett försprång på marknaden.

Kursledare

Simon Beyer, partner och strategichef på Ingager

Simon Beyer är Partner och Chief Strategy Officer på Ingager. Under de senaste tolv åren har Simon arbetat inom en rad företag med fokus på digital strategi och marknadsföring. Tidigare har Simon arbetet på företag såsom Google, Bonnier News och Philips med marknads- och strategifrågor. Simon är även författaren till bokenDen digitala omställningen - strategier och perspektiv.

Ingager logo

Ingager är en snabbväxande byrå med stort fokus på Facebooks plattformar. Genom att använda egenutvecklad teknik kan Ingager skapa lönsam och mätbar marknadsföring på Facebook, Instagram, Messenger och WhatsApp. Ingager har kontor i Stockholm, Berlin och Köpenhamn.

Examen, diplom m.m.

Efter avslutad kurs får du ett diplom som understryker att du är utbildad inom Facebook-strategi och annonsering.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Marknadsföring på Facebook och Instagram - diplomerad kurs, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Breakit

Breakit

har på kort tid vuxit till att bli den självklara spelaren i startup- och techvärlden (det nya näringslivet) med 250 000 unika läsare varje vecka. Teknik och innovation stöper just nu om näringslivet i grunden. Breakit är den nya, snabbväxande...


Läs mer om Breakit och visa alla utbildningar.
Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Marknadsföring på Facebook och Instagram - diplomerad kurs!

Arrangörsrecensioner
(4,7)
Baseras på 56 recensioner.
Alla recensioner för arrangören
Intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Marknadsföring på Facebook och Instagram - diplomerad kurs från Breakit, fyll i dina uppgifter: