Visa utbildning.se som: Mobil

Growth Marketer

Breakit
Kort om utbildningen
4 tillfällen
14 990 SEK exkl. moms
Distans
Growth Marketer

Kursbeskrivning

Säkra dina affärer med digital marknadsföring

Diplomerad Growth marketer på 4 tillfällen!

Har du koll på vilka mekanismer som driver dina kunder till köp? Och har en solklar strategi för att uppnå detta? Om inte – se hit! En av Breakits mest populära kurser är tillbaka! 5 av 5 i betyg från tidigare kursdeltagare.

Tillsammans med Breakit kör Erik Modig en högt uppskattad kurs där du steg för steg får en bättre förståelse för psykologin bakom ett köp – och med den nya kunskapen kan skapa den optimala kundresan. Du får också lära dig att sätta upp en varumärkesstrategi för att driva mer försäljning, hur du kopplar det till en konkret kommunikationsplan och slutligen – hur du sen marknadsför ditt varumärke.

Nu kan du få stenkoll på alla de viktigaste komponenterna inom growth marketing. 

Syfte och mål:

  • Att ge dig en tydlig struktur och plan för hur ni ska planera och skapa er framtida tillväxt
  • Genomgång av hur ni på bästa sätt hittar synergier mellan marknadsföring och sälj
  • Att ge dig viktiga psykologiska insikter i hur din kund resonerar och agerar för att kunna utveckla kundresan
  • Verktyg och mallar för att du ska sätta upp er growth funnel för att kunna optimera kortsiktigt sälj
  • Hjälpa dig sätta en tydlig varumärkesstrategi som särskiljer er på marknaden och i sin tur ökar dina affärer på lång sikt
  • Att ge dig kunskap kring hur du kan jobba med growth och performance marketing, samt marketing automation för att öka effektiviteten på er digitala marknadsföring
  • Ge dig verktyg och en plan för hur du effektiviserar din marknadsföring och driver tillväxt

Målgrupp

Kursen riktar sig till:

Vd:s, grundare, affärsutvecklare och chefer på alla nivåer i företaget som på något sätt är ansvarig eller involverad i den produkt eller tjänst ni säljer. Till exempel:

  • Marknadschefer/ansvariga
  • Kommunikationschefer/ansvariga
  • Affärsutvecklingschefer/affärsutvecklare
  • Produktchefer/ägare
  • VD:s
  • Entreprenörer
  • Företagsledning

Upplägg

Denna kurs består av fyra separata tillfällen som alla bygger på kundpsykologi – hur du ska förstå och skapa den optimala kundresan för att driva mer försäljning

Kursinnehåll

I varje kursdel ingår:

  • Ett antal skräddarsydda filmer som ger dig en snabb grundförståelse och förberedelse inför kursen. Du får dessa skickade till dig på mejl innan kursen. Varje film är mellan 10-15 minuter lång och du har tillgång till filmerna 3 månader efter påbörjad kurs.
  • Exklusivt övningsmaterial som är framtaget för att underlätta din inlärning.
  • En två timmar lång webbkurs som sker live, där du har möjlighet att ställa frågor till kursledaren, få personliga råd och workshoppa tillsammans med andra deltagare.
  • Under kursen har du möjlighet att skicka in övningsmaterialet till kursledaren för att få feedback. 
  • Du får även möjlighet att boka 20 minuters personlig feedback med kursledaren över Zoom.
  • Under kursen har vi nu även lagt in två valfria frågestunder i grupp så att du kontinuerligt kan få svar på dina funderingar och feedback på din prestation.
  • Du får även Erik Modigs bok Bang for the buck som utsågs till Årets Marknadsföringsbok. 

Investering och schema

Introduktion/kick-off: Tisdag 6 september, kl 09.00-10.00

Kursdel 1: Tisdag 13 september, kl. 10.00-12.00

Frågestund: Tisdag 20 september, kl. 09.00-10.00 (frivilligt)

Kursdel 2: Tisdag 27 september, kl. 10.00-12.00

Frågestund: Tisdag 4 oktober, kl. 09.00-10.00 (frivilligt)

Kursdel 3: Tisdag 11 oktober, kl. 10.00-12.00

Kursdel 4: Tisdag 18 oktober, kl. 10.00-12.00

Plats: Det digitala verktyget Zoom och kursplattformen Marketing Levels. Du får ett mail med länk till varje kursdel, samt inloggning till plattformen där du hittar filmer och övningsmaterial.

Efter avslutad kurs får du även ett diplom som intyg på dina kunskaper. 

Pris: 14 990 kr ex moms

Kursledare

Erik Modig

Erik Modig

Erik Modig är ekonomie doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm, och en av Sveriges främsta experter kring kundpsykologi, marknadsstrategi och kommunikation. Han delar sin tid mellan att skriva och föreläsa om de senaste teorierna och metoderna bakom hur kommunikation förändrar människors val. Hans senaste bok “Bang for the buck” blev 2017 utsedd till Årets Marknadsföringsbok i Sverige.

Examen, diplom m.m.

Efter avslutad kurs (om du går alla fyra delar) får du ett diplom som understryker att du är utbildad inom growth marketing.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Growth Marketer , direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Recensioner

Snittbetyg: 4,8

Baseras på 5 recensioner.

Kursdeltagare
Kursdeltagare
Breddade min kunskap och uppskattade verkligen att jag kunde se allting i efterhand då jag kunnat kombinera det med mitt jobb utan att behöva prioritera bort saker.
Kursdeltagare
Väldigt konkret och hands-on. Det känns lätt att ta vid och börja agera efter den kunskap vi fått. Bra upplägg och tydlig struktur.

Breakit

Breakit

har på kort tid vuxit till att bli den självklara spelaren i startup- och techvärlden (det nya näringslivet) med 250 000 unika läsare varje vecka. Teknik och innovation stöper just nu om näringslivet i grunden. Breakit är den nya, snabbväxande...


Läs mer om Breakit och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Breakit


Recensioner
Kursrecensioner
(4,8)
Baseras på 5 recensioner.
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
(4,5)
Baseras på 118 recensioner.
Alla recensioner för arrangören
Intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Growth Marketer från Breakit, fyll i dina uppgifter: