Visa utbildning.se som: Mobil

Diplomerad growth marketer – kurs i digital marknadsföring

Breakit
Kort om utbildningen
4 tillfällen
12 990 SEK exkl. moms
   
Distans
Diplomerad growth marketer efter fyra tillfällen – kurs i digital marknadsföring med Erik Modig

Kursbeskrivning

Diplomerad growth marketer efter fyra tillfällen – kurs i digital marknadsföring

Har du koll på vilka mekanismer som driver dina kunder till köp? Och har en solklar strategi för att uppnå detta? Om inte – se hit!

Nu kan du nämligen få stenkoll med hjälp av denna fördjupningskurs inom growth marketing. Kursledare är Erik Modig, en av Sveriges främsta experter på kommunikation och kundpsykologi, både inom forskarvärlden och näringslivet. Han hjälper företag och entreprenörer att bättre förstå vilka mekanismer som driver kunden till köp – och vad du behöver göra för att nå dit. 

I denna fördjupningskurs får du steg för steg en bättre förståelse för psykologin bakom ett köp – och kan med den nya kunskapen skapa den optimala kundresan. Du får också lära dig att sätta upp en varumärkesstrategi för att driva mer försäljning, hur du kopplar det till en konkret kommunikationsplan och slutligen – hur du sen marknadsför ditt varumärke.

Hur påverkar COVID-19 denna utbildning?

Vi på utbildning.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många utbildningar ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om en utbildning påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Målgrupp

Kursen riktar sig till vd:s, grundare, affärsutvecklare och chefer på alla nivåer i företaget som på något sätt är ansvarig eller involverad i den produkt eller tjänst ni säljer. Till exempel:

  • Marknadschefer/ansvariga
  • Kommunikationschefer/ansvariga
  • Affärsutvecklingschefer/affärsutvecklare
  • Produktchefer/ägare
  • VD:s
  • Entreprenörer
  • Företagsledning

Kursinnehåll

  • Kundpsykologi – så skapar du den optimala kundresan
  • Så analyserar du era kunder – vem är de och hur tänker de?
  • Passiva och aktiva delar i kundresan – så påverkar du kunderna under de olika delarna
  • Beståndsdelar i en framgångsrik varumärkesstrategi – så lyckas ni med er
  • Skapa ett attraktivt varumärkessyfte och värdeerbjudande för kunderna
  • Så skapar du en stark varumärkesposition
  • Affärs- och varumärkesdriven kommunikationsplan
  • Säljdrivande kommunikation
  • Varumärkesdrivande kommunikation
  • Val av kanal och media för ditt syfte
  • Marknadsaktiviteter som driver tillväxt
  • Performance marketing – kom igång med mätning av resultat och effekt
  • Tips och tricks kring kreativa delar i din marknadsföring

Upplägg

Kurstillfälle 1: måndag 19 april, kl 11.00-12.00(introduktion)
Kurstillfälle 2: 
måndag 26 april, kl 13.00-15.00

Frågestund 1: måndag 3 maj, kl 13.00-14.00 (frivilligt)

Kurstillfälle 3: tisdag 11 maj, kl 10.00-12.00

Frågestund 2: måndag 17 maj, kl 13.00-14.00 (frivilligt)

Kurstillfälle 4: tisdag 25 maj, kl 10.00-12.00
Avslutning: måndag 31 maj, kl 11.00-12.00

I varje kursdel ingår:

  • Ett antal skräddarsydda filmer som ger dig en snabb grundförståelse och förberedelse inför kursen. Du får dessa skickade till dig på mejl en vecka innan kursen. Varje film är mellan 10-15 minuter lång och du har tillgång till filmerna 3 månader efter påbörjad kurs.
  • Exklusivt övningsmaterial som är framtaget för att underlätta din inlärning.
  • En två timmar lång webbkurs som sker live, där du har möjlighet att ställa frågor till kursledaren, få personliga råd och workshoppa tillsammans med andra deltagare.
  • Under kursen har du möjlighet att skicka in övningsmaterialet till kursledaren för att få feedback. 
  • Du får även möjlighet att boka 20 minuters personlig feedback med kursledaren över Zoom.
  • Under kursen har vi nu även lagt in tre valfria frågestunder i grupp så att du kontinuerligt kan få svar på dina funderingar och feedback på din prestation.
  • Du får även Erik Modigs bok Bang for the bucksom utsågs till Årets Marknadsföringsbok. 

Syfte & mål

  • Att ge dig en tydlig struktur och plan för hur ni ska planera och skapa er framtida tillväxt
  • Genomgång av hur ni på bästa sätt hittar synergier mellan marknadsföring och sälj
  • Att ge dig viktiga psykologiska insikter i hur din kund resonerar och agerar för att kunna utveckla kundresan
  • Verktyg och mallar för att du ska sätta upp er growth funnel för att kunna optimera kortsiktigt sälj
  • Hjälpa dig sätta en tydlig varumärkesstrategi som särskiljer er på marknaden och i sin tur ökar dina affärer på lång sikt
  • Att ge dig kunskap kring hur du kan jobba med growth och performance marketing, samt marketing automation för att öka effektiviteten på er digitala marknadsföring
  • Ge dig verktyg och en plan för hur du effektiviserar din marknadsföring och driver tillväxt

Kursledare

Kursledare Erik Modig

Erik Modig är ekonomie doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm, och en av Sveriges främsta experter kring kundpsykologi, marknadsstrategi och kommunikation. Han delar sin tid mellan att skriva och föreläsa om de senaste teorierna och metoderna bakom hur kommunikation förändrar människors val. Hans senaste bok “Bang for the buck” blev 2017 utsedd till Årets Marknadsföringsbok i Sverige.

Examen, diplom m.m.

Deltagaren erhåller diplom efter avslutad kurs.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Diplomerad growth marketer – kurs i digital marknadsföring, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Recensioner

Snittbetyg: 4,9

Baseras på 25 recensioner.

Kursdeltagare
(5)
Kursdeltagare
(5)
Jag är 100% nöjd!
Kursdeltagare
(5)

Breakit

Breakit

har på kort tid vuxit till att bli den självklara spelaren i startup- och techvärlden (det nya näringslivet) med 250 000 unika läsare varje vecka. Teknik och innovation stöper just nu om näringslivet i grunden. Breakit är den nya, snabbväxande...


Läs mer om Breakit och visa alla utbildningar.
Recensioner
Kursrecensioner
(4,9)
Baseras på 25 recensioner.
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
(4,7)
Baseras på 56 recensioner.
Alla recensioner för arrangören
Intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Diplomerad growth marketer – kurs i digital marknadsföring från Breakit, fyll i dina uppgifter: