
Beskrivning av: Varumärke & strategi
Varumärke & strategi
Även om ni är två personer eller en hel avdelning brukar det krävas en viss nivå av flexibilitet både när det gäller planering och utbildningsområden. Istället för krångliga formulär och knapptrixande får ni personlig och professionell hjälp att möta de önskemål och krav ni har, bara ett mail eller telefonsamtal bort.
Något av det mest grundläggande, och spännande, inom kommunikation är förstås varumärket. Det är ju med det som alltid börjar – och slutar. Som varumärkesstrateg är du expert på att ta ett kliv åt sidan för att titta på saker ur ett lite annorlunda perspektiv och sedan veta precis vad som ska göras. Du kommer kunna en massa fina ord för saker som egentligen är ganska logiska när man väl ser helheten kring att skapa en stark personlighet och förutse beteenden hos människor. På Berghs lär vi dig allt som en bra strateg bör kunna, som att göra en analys av varumärket, nuläget, omvärlden, konkurrenterna och sedan lägga en strategi som ska stärka varumärket. Du lär dig vikten av positionering, får verktyg för olika analyser och hur man sedan drar slutsatser och utifrån dem sätta varumärkesplattform med tonalitet, koncept, varumärkeslöfte med mera. Man skulle kunna säga att allt börjar med dig – och slutar med ditt grundliga arbete.
Intresseanmälan
Berghs School of Communication

Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon
Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...
Kontaktuppgifter till Berghs School of Communication
Berghs School of Communication
För att få mer information om utbildningen Varumärke & strategi från Berghs School of Communication, fyll i dina uppgifter: