Strategisk marknadsföring

Berghs School of Communication
Kort om utbildningen
36 timmar
32 000 SEK exkl. moms
Stockholm

Beskrivning av: Strategisk marknadsföring

Strategisk marknadsföring

Här får du som redan har erfarenhet av att arbeta med marknadsföring och kommunikation både bredda och fördjupa dina kunskaper inom strategi. Med kursen får du verktyg som hjälper dig att arbeta ännu mer effektivt för att skapa starka varumärken och göra aktiviteter och insatser som stärker affären och erbjudandet.

Om kursen

Kursen syftar till att utveckla din förmåga att analysera och utveckla företagets marknadsföring och kunna argumentera för din sak. Du får en stabilare grund för att arbeta med ett varumärkes strategiska marknadsföring. Du kommer att lära dig teorier och begrepp såväl som praktiska arbetsmetoder. Du lär dig att ta fram underlag för marknadsföringsbeslut på strategisk nivå och koppla strategier och åtgärder till verksamhetens mål och vision.

Under kursens gång varvas teori med praktiska övningar där du får använda beprövade arbetsmodeller. Vid kursstart delas klassen in i grupper för att under kursens gång arbeta med att ta fram en marknadsplan. Under kursen finns schemalagda handlednings­tillfällen. Resultatet av grupparbetet redovisas vid sista kurstillfället då feedback ges. Du kommer att möta flera olika föreläsare, var och en yrkesverksam inom sitt ämne. Kursen ger dig bred kunskap i den strategiska marknadsföringens huvudområden, men du får även en djupare orientering inom vissa områden som har stor betydelse i det dagliga arbetet.

Målgrupp

Kursen vänder sig till dig som har några års arbetslivserfarenhet och som nu vill fördjupa dina kunskaper inom området strategisk marknadsföring.

Kursinnehåll

  • Marknadsföringens grunder, begrepp och terminologi
  • Varumärkesstrategi, löfte och kärnvärden
  • Trend och omvärldsanalys
  • Strategisk marknadsplanering
  • Olika planer och deras syfte
  • Verktyg och modeller för analys
  • Marknad och konkurrens
  • Positionering och segmentering
  • Kommunikationsstrategi och planering
  • Integrerad kommunikation
  • Att skapa digitala affärer

Kursledare

Margareta Kroon, varumärkes- och kommunikationsstrateg, Brand Fans AB

Examen, diplom m.m.

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Strategisk marknadsföring, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Berghs School of Communication

Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon

Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...


Läs mer om Berghs School of Communication och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter till Berghs School of Communication

Berghs School of Communication

Bobergsgatan 48
115 47 Stockholm

Tel: 08-587 550 00
Fax 08-587 550 10
www.berghs.se

Recensioner

Snittbetyg: 4,8

Baseras på 15 recensioner.

Kursdeltagare
Kursdeltagare
Kursdeltagare
Recensioner
Kursrecensioner
(4,8)
Baseras på 15 recensioner.
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
(4,3)
Baseras på 1507 recensioner.
Alla recensioner för arrangören
Intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Strategisk marknadsföring från Berghs School of Communication, fyll i dina uppgifter: