Visa utbildning.se som: Mobil

Strategisk marknadsföring

Berghs School of Communication
Kort om utbildningen
36 timmar
32 000 SEK exkl. moms
Öppen utbildning
   
Stockholm

Beskrivning av: Strategisk marknadsföring

Strategisk marknadsföring

Här får du som redan har erfarenhet av att arbeta med marknadsföring och kommunikation både bredda och fördjupa dina kunskaper inom strategi. Med kursen får du verktyg som hjälper dig att arbeta ännu mer effektivt för att skapa starka varumärken och göra aktiviteter och insatser som stärker affären och erbjudandet.

Om kursen

Kursen syftar till att utveckla din förmåga att analysera och utveckla företagets marknadsföring och kunna argumentera för din sak. Du får en stabilare grund för att arbeta med ett varumärkes strategiska marknadsföring. Du kommer att lära dig teorier och begrepp såväl som praktiska arbetsmetoder. Du lär dig att ta fram underlag för marknadsföringsbeslut på strategisk nivå och koppla strategier och åtgärder till verksamhetens mål och vision.

Under kursens gång varvas teori med praktiska övningar där du får använda beprövade arbetsmodeller. Vid kursstart delas klassen in i grupper för att under kursens gång arbeta med att ta fram en marknadsplan. Under kursen finns schemalagda handlednings­tillfällen. Resultatet av grupparbetet redovisas vid sista kurstillfället då feedback ges. Du kommer att möta flera olika föreläsare, var och en yrkesverksam inom sitt ämne. Kursen ger dig bred kunskap i den strategiska marknadsföringens huvudområden, men du får även en djupare orientering inom vissa områden som har stor betydelse i det dagliga arbetet.

Målgrupp

Kursen vänder sig till dig som har några års arbetslivserfarenhet och som nu vill fördjupa dina kunskaper inom området strategisk marknadsföring.

Kursinnehåll

  • Marknadsföringens grunder, begrepp och terminologi
  • Varumärkesstrategi, löfte och kärnvärden
  • Trend och omvärldsanalys
  • Strategisk marknadsplanering
  • Olika planer och deras syfte
  • Verktyg och modeller för analys
  • Marknad och konkurrens
  • Positionering och segmentering
  • Kommunikationsstrategi och planering
  • Integrerad kommunikation
  • Att skapa digitala affärer

Kursledare

Margareta Kroon, varumärkes- och kommunikationsstrateg, Brand Fans AB

Examen, diplom m.m.

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Strategisk marknadsföring, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Berghs School of Communication

Berghs School of Communication

Berghs School of Communication
– Utbildning och kurser inom PR, reklam och media

Berghs School of Communication erbjuder strategisk och kreativ utbildning på olika nivåer inom marknadskommunikation.  Vi har diplomutbildningar och internationella bachelorutbildningar på heltid, över 80 kurser på deltid samt anpassade utbildningar för organisationer och företag. Varje år går cirka 3000 personer...


Läs mer om Berghs School of Communication och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter till Berghs School of Communication

Berghs School of Communication

Sveavägen 34, Box 1380
111 93 Stockholm

 Visa telefonnummer
www.berghs.se Utbildningens hemsida

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Strategisk marknadsföring!

Arrangörsrecensioner
(3,6)
Baseras på 143 recensioner.
Alla recensioner för arrangören

Liknande utbildningar