Beskrivning av: Livesända i egen regi

- Design och manusarbete med AI-stöd
- Bygga upp en studio
- Skapa engagemang i en livesändning
Livesändningar är en engagerande och effektiv metod för marknadsföring och försäljning online. På den här kursen får du inspiration och praktiska tips på hur du kan bygga upp en studio och sända live i egen regi.
Om kursen
Att genomföra livesändingar har snabbt blivit ett populärt sätt att hålla kunddialogen aktiv som ett komplement till fysiska träffar och event. Många företag erbjuder idag hjälp med tekniken och upplägget, men om du vill kunna genomföra livesändnignar regelbundet kan det vara en god idé att bygga upp kompetens internt så att ni snabbt och enkelt kan sända i egen regi.
På kursen får du lära dig hur du planerar och genomför en proffsig livesändning, hur du anpassar ditt budskap till liveformatet, hur du rent praktiskt genomför en framgångsrik livesändning med dynamik och interaktion samt hur du på bästa sätt hanterar uppföljningen. Vi kommer använda AI-stöd som ChatGPT och Midjourney i manus och planeringsarbetet för att degenerera, skriva synopsis och manus samt kanalanpassa manus, inbjudningar, mm.
Vi kommer att bygga upp en studio där du som deltagare får kunskap om vilken teknik som behövs samt hur den används på bästa sätt.
Vem är kursen för?
Kursen vänder sig till dig som ansvarar för kommunikationen i din organisation samt för dig som är content creator och vill lära dig hur du anpassar ett innehåll och budskap till livesändningar. Det krävs inga förkunskaper inom området.
Kursansvarig
Anders J Larsson. Anders driver produktionsbolaget Anders och Mia som producerar film för webb och sociala medier med inriktning på B2B samt kultursektorn med fokus på dans. Parallellt undervisar Anders här på Berghs samt ett flertal andra skolor inom rörligt för sociala medier.
Ansökan och antagningskrav
Skicka också med
På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.
Kursintyg
Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift inkl. moms
10 625 kronor
Studieavgift exkl. moms
8 500 kronor
Kursdatum
Torsdag den 23 november kl 09.00-17.00
Det här får du
- Design och manusarbete med AI-stöd för att skapa en framgångsrik livesändning
- Hur bygger jag upp en studio i mina egna lokaler
- Kameraval, ljud och ljus för en proffsig sändning
- Inbjudan och marknadsföring av min livesändning
- Nå ut och skapa engagemang i en livesändning – tips för presentatörer och moderator
- Uppföljning – hur skapar vi affärer kopplat till livesändningen
Kommande kursstarter
Intresseanmälan

Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon
Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...
Läs mer om Berghs School of Communication och visa alla utbildningar.