Visa utbildning.se som: Mobil

Digital analys och mätning

Berghs School of Communication
Kort om utbildningen
24 timmar
25 000 SEK exkl. moms
   
Stockholm
Svenska

Beskrivning av: Digital analys och mätning

Vilket värde skapas egentligen av din digitala kommunikation? Vilken kanal har störst påverkan, vilken effekt får din annonsering och vilken ROI har den senaste kampanjen? Det är frågor som dagens kommunikatörer ställs inför och som du förväntas kunna ge ett tydligt svar på.

Om kursen

Du måste idag kunna hantera allt ifrån SEM till Content Marketing och Facebookannonsering. Det ställs allt högre krav på kreativitet och transparens i kommunikationen och samtidigt växer behovet av mätbarhet. Att kunna mäta och analysera sin digitala kommunikation är nyckeln till att lyckas i en värld som alltmer präglas av data och en accelererande förändringshastighet.

Kursen fokuserar i praktiken på att lära dig mäta och analysera dina digitala kommunikationsinsatser. Kursen är grundläggande inom digital mätning, med viss fördjupning inom specifika områden och den fokuserar på kunskap, metoder och verktyg som du behöver för att löpande utvärdera ditt varumärkes digitala närvaro i praktiken och som del av det dagliga arbetet.

Vi utgår från typiska situationer såsom:

- Hur definierar jag tydliga och mätbara mål? Vad är ett bra resultat?
- Vilken kanal ger bäst effekt?
- Vilken typ av innehåll ger störst engagemang?
- Hur mäter jag engagemang i sociala medier?
- Vilken effekt och resultat ger min köpta annonsering?
- Hur kan jag sätta upp rutiner för en datadriven förbättringsprocess?
- Hur visualiserar jag på bästa sätt min data och insikter från den?

Navmätning och mätning av webbplats är en central del av kursen och en grundläggande genomgång av verktyget Google Analytics ingår. Dock är webbplatsen idag bara en del av det totala ekosystemet och kursen går även igenom hur man samlar sin mätning av flera kanaler.

Kursen är till stor del praktisk vilket gör att det är ett plus, men inget måste, att du har har ett företag eller case i åtanke för att få optimal nytta av kursen

Vem är kursen för?

Kursen riktar sig till dig som arbetar med digital kommunikation och marknadsföring, och känner till några av de analysverktyg som används för digital mätning idag och vill i praktiken kunna mäta effekt. Kursen är både för dig som vill ha en grundläggande förståelse av mätning och analys samt för dig som behöver konkreta och praktiska verktyg för att som del av vardagen själv kunna utföra mätning och analys.

 

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Digital analys och mätning, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Berghs School of Communication

Berghs School of Communication

Berghs School of Communication
– Utbildning och kurser inom PR, reklam och media

Berghs School of Communication erbjuder strategisk och kreativ utbildning på olika nivåer inom marknadskommunikation.  Vi har diplomutbildningar och internationella bachelorutbildningar på heltid, över 80 kurser på deltid samt anpassade utbildningar för organisationer och företag. Varje år går cirka 3000 personer...


Läs mer om Berghs School of Communication och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter till Berghs School of Communication

Berghs School of Communication

Sveavägen 34, Box 1380
111 93 Stockholm

 Visa telefonnummer
www.berghs.se

Intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Digital analys och mätning från Berghs School of Communication, fyll i dina uppgifter:

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Digital analys och mätning!

Arrangörsrecensioner
(4,3)
Baseras på 1507 recensioner.
Alla recensioner för arrangören

Liknande utbildningar