Visa utbildning.se som: Mobil

IBM Control Desk 7.6 Service Request Management Fundamentals

Arrow ECS
Kort om utbildningen
3 dagar
23 500 - 26 500 SEK exkl. moms
Öppen utbildning
   
Stockholm

IBM Control Desk 7.6 Service Request Management Fundamentals

This course introduces you to the fundamental concepts of managing a Service Desk using IBM Control Desk. Through instructor-led discussion, demonstrations and hands-on labs, you learn how to create and resolve service requests, incidents and problems. You also learn to manage a service catalog, obtain user feedback through surveys, and generate reports.

Målgrupp

This course is designed for anyone who implements or uses IBM Control Desk for Service Desk and Service Catalog functions, or anyone working with Service Requests, Incidents or Problems.

Kursinnehåll

Overview

  • Service Request Management challenges
  • Industry standards
  • Tivoli's process automation engine
  • IBM Control Desk

Service management

  • IBM Service Management overview
  • Service operation
  • Support levels overview
  • Tickets overview
  • Working with other management processes

The Service Desk

  • Service Desk overview
  • The Service Requests application
  • Looking for new tickets
  • Creating new service requests
  • Filling out the service request
  • Time management
  • Information locations overview
  • Searching for information
  • Fulfilling the request
  • Communications
  • Documenting the solution
  • Resolving tickets
  • The Incidents application
  • Creating the incident ticket
  • Filling out the incident ticket
  • Resolving the incident
  • The Problems application
  • Creating a problem ticket

Service requests, incidents, and problems

  • Process flow
  • Request Fulfillment roles
  • Simple information request scenario
  • Solution lookup scenario
  • Solution creation scenario
  • Complex issue scenario
  • Incident management overview
  • Global issues
  • Event management
  • Incident roles
  • Incident management scenario
  • Problem management overview
  • Problem management roles
  • Problem management scenario

The Service Catalog

  • Service Catalog overview
  • The Service Catalog process
  • Scenario

Self-service

  • Overview
  • Role
  • Self-service tools
  • Scenarios
  • Navigating the Service Portal

Workflows

  • Overview
  • Workflow process maps
  • Task assignments
  • Routing workflow
  • Workflow actions
  • Scenarios

Service level agreements

  • Overview
  • Commitments
  • Escalations
  • Applying service level agreements

Surveys

  • Measuring satisfaction
  • Survey forms
  • Creating a survey
  • Sending surveys

Reporting

  • Overview
  • Running reports
  • Reports

Tekniska förkunskapskrav

Before taking this course, you should have the following skills:

  • At a minimum, intermediate computer skills
  • The ability to visualize complex scenarios

Investering

Pris : 26 500 Kr

Arrow ECS

Arrow ECS Education – Utbildar IT-proffs

Vi erbjuder dig avancerade IT-utbildningar från världsledande leverantörer som Citrix, F5, IBM, Juniper och VMware

Söker du kurser inom Blue Coat, Check Point, Citrix, IBM, Infoblox, Juniper, Trend Micro, Veeam eller VMware?

Då har du kommit rätt!

Arrow ECS har genomfört certifierade IT-utbildningar för partners och slutkunder sedan 1992. Vi  kan distribution av IT-produkter och tjänster och förstår därmed vilka krav på kunskaper som din verksamhet kräver. Den tid och budget som du lägger utbildning också ska ge mätbara resultat och det kan vi ge dig.

Arrow ECS Education erbjuder:

  • Instruktörer som också har praktiska erfarenheter som konsulter
  • Öppna schemalagda kurser i vårt kurscenter i Stockholm/Kista
  • Företagsinterna kurser på platser som ni väljer och med ett kursinnehåll som är anpassat för er
  • Varierade leveranssätt: Klassrum, Instructor Led Online, eLearning
  • Certifieringstester då vi är ett Pearson VUE testcenter

På Arrow ECS Education expanderar vi kontinuerlig vår utbildningsportfölj och vi kan i dagsläget erbjuda dig ett omfattande utbildningsprogram av produkt- såväl som generella utbildningar för IT-tekniker/administratörer och utvecklare. Söker du kvalitetskurser inom infrastruktur, virtualisering och nätverk/säkerhet är Arrow ECS ditt självklara val.

Visa alla utbildningar med Arrow ECS

Film

Marknadsledande av specialiserade it-utbildningar i Europa

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om IBM Control Desk 7.6 Service Request Management Fundamentals, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Kontaktuppgifter till Arrow ECS

Arrow ECS

Kronborgsgränd 23
164 46 Kista

 Visa telefonnummer

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera IBM Control Desk 7.6 Service Request Management Fundamentals!

Arrangörsrecensioner
(3,0)
Baseras på 3 recensioner.
Alla recensioner för arrangören