ITIL 4 ® Foundation eLearning Premium (inkl certifiering)

Längd
Egen takt
Pris
8 500 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Börja när du vill, i din egen takt! se detaljer
Utbildningsform
Onlineutbildning
Språk
Engelska
Längd
Egen takt
Pris
8 500 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
Börja när du vill, i din egen takt! se detaljer
Utbildningsform
Onlineutbildning
Språk
Engelska
Från 8 500 SEK exkl. moms / person

Kursbeskrivning

Praktisk e-learning-kurs – ITIL® 4 Foundation (inkl certifiering) 

De som vill certifiera sig
i ITIL 4 ® Foundation kan göra det även genom att köpa våra ackrediterade ITIL 4 e-learning paket bestående av:

- eLearning: Mycket praktiskt ITIL 4® Foundation online kurs
- 120 dagars tillgång till kursen; 24/7
- 8 lektioner (video inspelad av en ackrediterad lärare)
- Nedladdningsbara PDF-dokument med detaljerat innehåll (bilder,       förklaringar) för varje lektion
- 2 officiella prov
- Övningar och lösningar
- ITIL 4® Foundation online prov & certifiering
- Fullt online support av en av våra ITIL experter

- On-line exam simulator
- Nu ingår även den officiella ITIL4-handboken som e-bok!

Vår ITIL 4 eLearning-kurs ger deltagarna en bra inblick i ITIL 4 Foundation. Kursen är skriven av våra egna duktiga föreläsare med stor erfarenhet inom den praktiska tillämpningen av ITIL Service Management. 

ITIL 4® 

ITIL 4 är utan tvekan det mest kända och framgångsrika ramverket för IT Service Management. ITIL Foundation (ITIL 4 Foundation Edition) är en ITIL-certifiering som introducerar delegater till Service Value System (SVS) som beskriver hur alla komponenter och aktiviteter i organisationen arbetar tillsammans som ett system för att möjliggöra värdeskapande när tjänster tillhandahålls (vanligtvis IT-tjänster men inte begränsat till). ITIL SVS stöder många arbetssätt, såsom Agile, DevOps och Lean samt traditionell process- och projektledning, med en flexibel värdeorienterad operativ modell, slutligen en end-to-end-modell för skapande, leverans och kontinuerlig förbättring av teknikbaserade produkter och tjänster.

ITIL 4® utbildningsprogram

ITIL® Foundation (ITIL 4 Foundation Edition) introducerar deltagarna till Service Value System (SVS) som beskriver hur alla komponenter och aktiviteter i organisationen fungerar tillsammans som ett system för att möjliggöra värdeskapande. ITIL SVS stödjer många arbetssätt, såsom Agile, DevOps och Lean samt traditionell process- och projektledning, med en flexibel värdeorienterad verksamhetsmodell.

Kursen ITIL Foundation (ITIL 4 Foundation Edition) ger deltagarna en omfattande introduktion till ITIL:s kärnkoncept. Den hjälper dig att förstå ITIL-principerna och visar hur de kan förbättra en individs arbete och organisationens arbete.

Kursöversikt ITIL 4 Foundation

ITIL 4 Foundation Level-kursen ger deltagare en omfattande introduktion till grundläggande begrepp inom ITIL 4. Det hjälper dig att förstå principerna för ITIL 4 och visar hur individens arbete och organisationens arbete kan förbättras. Med hjälp av ITIL 4-begreppen och terminologin, gruppdiskussioner, fallstudiebaserade aktiviteter och exempel som ingår i kursen kommer du att förvärva kunskaper och färdigheter för att du ska lyckas överföra ITIL 4 Foundation-certifieringen. 

Kursens innehåll

Kursen inkluderar, men är inte begränsad till:

  • Översikt över ITIL
  • Service Management
  • ITIL vägledande principer
  • Servicevärdessystem
  • ITIL praxis

Utbildningsmål

Deltagare som slutför denna kurs kommer att ha lärt sig:

  • En översikt över verktyg och metoder, syfte och komponenter i ITIL, inklusive ITIL Service Lifecycle och Service Value System
  • Nyckelbegreppen och värdet av IT-tjänstehantering för IT-tjänsteleverantörer och deras kunder
  • Hur ITIL:s vägledande principer kan hjälpa organisationer att införa och anpassa service management
  • Aktiviteterna i värdekedjan för tjänster och hur de är sammankopplade
  • Syfte och nyckelbegrepp för 18 ITIL-rutiner och de 7 grundläggande rutinerna
  • Hur ITIL:s ramverk för bästa praxis används för att öka effektiviteten och den övergripande kvaliteten på IT-relaterade tjänster, oavsett organisationens storlek, struktur eller bransch
  • Hur man blir en ITIL-expert genom att förstå den nya certifieringsvägen inklusive ITIL Managing Professional (MP) och ITIL Strategic Leader (SL)

Innehål

Viktiga begrepp inom Service Management och ITIL

  • Definiera värde och dess relation till intressenter
  • Servicerelationer och gemensamt värdeskapande
  • Förståelse av serviceerbjudanden och produkter
  • Balansera resultat, värde, kostnader och risker
  • De 4 aspekterna av Service Management
    - Organisations and People 
    - Information and Technology
    - Partners and Suppliers
    - Value Streams and Processes

ITIL:s vägledande principer

  • Introduktion till de vägledande principerna
  • Förstå och tillämpa var och en av de 7 vägledande principerna

ITIL:s praxis för Service Management

  • Introduktion till de 3 områdena för praxis
  • Viktiga 'practices' i ITIL
    - Incident Management
    - Problem Management
    - Change Control
    - Service Request Management
    - Service Level Management
    - Service Desk
    - Continual Improvement
  • Översikt över andra metoder i ITIL

ITIL:s system för Service Value System (SVS)

  • Förståelse av rollen för Service Value System
  • Element i ITIL:s SVS
    - Guiding Principles
    - Governance
    - Service Value Chain
    - Practices
    - Continual Improvement
  • Service Value Chain
    - Förstå elementen i värdekedjan för tjänster
    - Metoder och deras roll i värdekedjan för tjänster
    - Använda tjänstevärdekedjan för att identifiera och kartlägga värdeströmmar


"Just klarat min ITIL Foundation examen.
Med ett bra betyg! Jag är så glad! 
Tack AVC, ni är bäst! "  Karin Ericsson

Vem riktar sig kursen till?

  • Personer som är i början av sin resa inom service management
    ITSM-chefer och blivande ITSM-chefer
  • Personer som arbetar inom andra delar av "IT" (digital, produkt, utveckling) med starka kopplingar till tjänsteleverans
  • Befintliga innehavare av ITIL-kvalifikationer som vill uppdatera sina kunskaper

Examen och certifiering: Online!

Examen kommer att tas online vilket ger dig det bekväma valet att skriva examen hemma eller på kontoret. Vad vi behöver är en dator med internet för examen och webbkamera (ProctoU). Examen ingår i detta ITIL 4 eLearning-paket.

ITIL 4® Foundation Examen

  • 1 timme (Du får extra om du inte har engelska som modersmål)
  • 40 frågor; flervalsfrågor
  • 65% rätt krävs för godkänt
  • Bok är ej tillåten vid provtillfället
  • När du klarat examen kommer du att få ett
    ITIL 4® Foundation certifikat från Peoplecert.

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

Börja när du vill, i din egen takt!

  • Onlineutbildning
  • Distans
  • Engelska

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om ITIL 4 ® Foundation eLearning Premium (inkl certifiering), direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 10 recensioner
Skriv en recension
5/5
Louise Klein
20 mar 2024
Fantastisk kurs!

Jag tog kursen ITIL Foundations med AVC. Kursinnehållet var tydligt och lätt att förstå. Den visuella aspekten var också mycket bra. Innehållet presenterades med precis tillräck...

Visa mer
5/5
Anna Eliasson
01 jul 2022
Tack!

Jag gillade den verkligen - bra innehåll i en bra form: videor är korta och konkreta, testfrågor låter dig testa dina kunskaper och handouts hjälper dig att gå igenom viktiga sa...

Visa mer
5/5
Dennis Ollson
14 okt 2021

Utbildningen var väldigt givande för mig. Bra kvalitet och struktur, lätt att följa och roligt att göra.

Adding Value Consulting AB
Embassy House, Box 24243
Linnégatan 89C
104 51 Stockholm

Adding Value Consulting (AVC) är en ledande ATO (Accredited Training Organization). Vi har introducerat ett stort antal 'Best Practice'-metoder i Skandinavien. Vi är experter inom utbildning och certifiering. Under åren har AVC förvärvat omfattande kunskap om olika ledningsmetoder, relevant praxis...

Läs mer om Adding Value Consulting AB och visa alla utbildningar.

Highlights